Marketingul global se refera la promovarea unui produs care are potential pe piata internationala. Printre cele mai mari brand-uri din lume si-au creat strategii prin care si-au propulsat produsele sau serviciile in jurul lumii.

Iar acest lucru nu este destinat exclusiv brand-urilor ce detin bugete mari. O prezenta globala este posibila oricarui business cu o strategie creativa si o buna intelegere a pietei/economiei globale.

Iata, in cele ce urmeaza, strategiile globale abordate de unele dintre cele mai mari brand-uri din lume:

Red Bull

Compania de bauturi energizante si-a creat o strategie atat de bine definita, incat a devenit populara in toata lumea. In ce a constat aceasta? In organizarea de evenimente sportive peste tot in jurul lumii. Prin urmare, asociindu-se cu astfel de competitii, si-a creionat o imagine de brand  recognoscibila in toata lumea.

Airbnb

Intreaga strategie de marketing Airbnb a fost cladita pe social media. In 2015 compania a lansat o campanie globala pe social media prin care incuraja oamenii sa faca gesturi aleatorii de ospitatilate pentru straini. Oamenii trebuia sa faca un video sau o poza cu persoana pe care au ajutat-o si sa o posteze cu hastag-ul aferent #OneLessStranger. Dupa doar trei saptamani de la experimentul social global realizat de Airbnb, campania a inregistrat peste 3,000,000 de oameni care au creat continut, au vorbit despre campanie si au generat engagement.

Nike

Pe langa succesul pe care Nike l-a castigat gratie sponsorizarilor din cadrul turneelor si campionatelor sportive, o alta strategie care a atras succesul international a fost crearea platformei NikeID. Ce se intampla pe aceasta? Ei bine, platforma incuraja consumatorii sa-si creeze propriul design Nike. Punand toata puterea dezicionala in mainile clientilor, Nike a facut posibila personalizarea produselor sale in functie de preferintele culturale si stilurile diverse ale consumatorilor.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

McDonald`s

Una dintre cele mai bune strategii globale McDonald`s a fost glocalizarea. Mai exact, si-au adaptat meniul pe specificul local. Ne amintim cu totii McMicii si Carnaciorii Oltenesti, chiftelutele si papanasi. Astfel, lantul de fast food a reusit sa aduca aroma locala preparatelor caracteristice acestuia.

Spotify

Lansat recent si in Romania (12 martie 2018), Spotify este una dinte cele mai populare platforme de muzica din lume. Cum a reusit sa se remarce la nivel global? Gratie modelului de business care se axeaza pe a ajuta utilizatorii sa descopere ceva nou. Spotify ofera posibilitaea utilizatorilor sa gaseasca piese noi, nu neaparat dupa genul muzical ci mai mult dupa starea de moment. Astfel, poti gasi muzica pentru relaxare, pentru somn, de petrecere sau potrivita pentru facut exercitii. Prin aceasta optiune, nu numai ca le ofera abonatilor muzica preferata genurilor lor, ci si melodiile care sa le satisfaca anumite obiceiuri. In prezent, Spotify detine birouri in 17 tari in jurul lumii.