In domeniul marketingului, este nevoie tot timpul de o actualizare a mesajelor care sunt furnizate clientilor, mai ales ca totul se schimba cu o viteza uimitoare si au succes doar acele companii care stiu sa tina pas cu evolutia pietei si vin in intampinarea nevoilor clientilor cu produse si servicii care se afla pe placul acestora.

Cei care lucreaza in marketing ar trebui sa tina cont de cateva recomandari ale jurnalistilor de la Business Insider pentru noul an, care a demarat de curand.

Expertii spun ca nu trebuie sub nicio forma sa ignori relatiile sociale cu clientii tai. In acest sens, este bine sa tii cont de ajutorul de nepretuit pe care il pot furniza unui om de marketing aplicatiile video, cele de pe smartphone-uri si cele CRM – social customer relationship management. Este necesar sa constientizezi ca importanta retelelor sociale a crescut foarte mult in popularizarea unor campanii publicitare, acestea fiind locuri unde poti interactiona foarte bine cu clientii tai.

Daca ai un cont de Twitter sau o pagina de Facebook sau chiar apeland la o simpla pagina de web vei putea sa afli direct de la clientii tai ce cred despre serviciile si produsele tale. Specialistii spun ca zilnic te vei confrunta cu concurenta ta, care poate sa le ofere clientilor ceva mai bun decat ceea ce le pui tu la dispozitie. Cei de la Business Insider scriu ca este necesar sa consideri o concurenta demna de luat in seama orice firma care le ofera clientilor o experienta inovatoare si diferita fata de ceea ce le pui tu la dispozitie.



Trebuie sa tii cont de complexitatea nevoilor clientilor si nu sa vrei cu tot dinadinsul sa iti comercializezi serviciile si produsele. Clientii vor sa aiba parte de loialitate, inovatie si atentie personalizata, iar deseori acestia primesc numai servicii-client, dar si focus pe produs. Nu te baza doar pe obtinerea unor vanzari consistente si incearca sa tii cont si de ceea ce vor sa aiba parte clientii in relatia cu firma ta.

Este necesar sa tii cont de faptul ca oamenii sunt diferiti, iar companiile la fel. Nu incerca sa copiezi campaniile concurentei, fii tot timpul inventiv, scapa de imitatii si gandeste-te la ce doresc de fapt cei care sunt interesati de produsele tale.

Ai mare grija la ceea ce postezi pe site-ul companiei tale!



Incearca sa obtii un profit maxim de pe urma Internetului si a retelelor de socializare, fii creativ si obisnuieste-te sa comunici des cu cei care iti sunt clienti. Potrivit specialistilor, avantajele tale sunt claritatea in exprimare, creativitatea in ceea ce priveste promovarea serviciilor, dar si intelegerea in profunzime a nevoilor clientului.

Credibilitatea intr-un brand este deseori data de felul cum ajungi sa iti comunici mesajele de marketing. Nu te lauda tu, ci lasa-i pe cei care beneficiaza de serviciile tale sa spuna lucruri bune despre compania ta si despre felul in care ai oferit niste produse sau servicii pe masura asteptarilor consumatorilor.

Business Insider mai scrie ca trebuie sa ai capacitatea de a-ti recunoaste slabiciunile si de a tine cont de faptul ca nu trebuie sa scoti in evidenta elementele contrare, care sa deruteze clientii. Organizeaza-ti cat mai bine activitatea si ai mare grija la ce postezi pe site-ul companiei tale. Web-ul este esential in aceste zile si poate face diferenta fata de imaginea altor companii.

Trebuie sa tii cont de faptul ca puterea Internetului consta in interactiunea cu clientii si cu fanii tai. O pagina de web bine realizata face diferenta intre felul in care este perceputa o firma pe piata si concurenta sa. In cazul in care un client va ajunge sa iti viziteze pagina ta de web si nu identifica imediat cu ce te ocupi si ce oferi consumatorilor, atunci ai o mare problema si trebuie sa o remediezi imediat, pentru a mentine treaza preocuparea clientilor pentru site-ul tau sau pentru pagina ta de Facebook

Este important sa intelegi ca, daca clientul va putea sa interactioneze cu tine despre ce isi doreste el sa primeasca drept serviciu, vei avea toate sansele sa il convingi de calitatea produselor tale si sa il tii aproape de compania ta. Specialistii spun ca este esential sa iti asculti cu atentie clientii si sa le vii in intampinare cu ceea ce ar dori sa primeasca de la firma ta, iar in acest mod, succesul va fi garantat.

 

Mihai Matei