Sezonul de sarbatori este mereu asteptat cu nerabdare atat de clienti, cat si de comercianti. Anul acesta, cu impactul lasat de pandemia cauzata de COVID-19 asupra afacerilor din intreaga lume, multi specialisti in marketing speculeaza deja asupra unor posibile tehnici de vanzari pentru sezonul sarbatorilor din 2020 care va fi complet diferit de anii anteriori.

Afacerile care isi doresc sa infloreasca si sa reziste cu succes in fata acestui sezon de cumparaturi foarte neobisnuit trebuie sa ofere experiente pozitive clientilor pentru a le atinge asteptarile. 

Si pentru ca ne dorim sa oferim si noi o mana de ajutor, am formulat cateva sfaturi pentru specialistii in marketing pentru a obtine cel mai mare impact in timpul acestui sezon de sarbatori:

1. Incurajeaza sentimentul de normalitate

Clientii cauta un sentiment de normalitate in acest sezon de sarbatori care se apropie cu pasi repezi si este important de remarcat faptul ca majoritatea dintre ei au reusit sa stranga anumite economii in perioada pandemiei. Acesta este si motivul pentru care cautarile lor nu vor avea in prim plan reducerile, ci mai degraba produsele si serviciile care le pot oferi ceva distinctiv in acest sfarsit de an atipic.

Si pentru ca isi doresc sa mentina sentimentul de normalitate, majoritatea oamenilor isi propun sa-si pastreze ritualurile de sarbatori si vor achizitiona cadouri ca in fiecare an. 

Pentru a-ti mentine clientii actuali si pentru a castiga unii noi, creeaza campanii care sa empatizeze cu perioada actuala si comunica in asa fel incat acestia sa simta ca afacerea ta a fost si ea afectata in aceeasi masura de schimbarile care au aparut in ultimul an.

2. Ofera cadouri de sarbatori

Craciunul este sarbatoarea cadourilor. Asadar, oferirea unor mici cadouri pentru clientii tai este o strategie exceptionala, mai ales in cazul companiilor mici. 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Micile daruri sunt semne care le arata aprecierea pentru loialitatea lor. Intrucat oferirea de cadouri este putin mai costisitoare decat unele dintre celelalte optiuni din aceasta lista, este recomandata in principal pentru afacerile de mici dimensiuni care pun accentul in mare parte pe relatia lor cu clientii.  

Daca intentionezi sa investesti resurse financiare in furnizarea de cadouri pentru sarbatori, asigura-te ca sunt atractive. Te poti baza intotdeauna pe experientele personalizate, alegand cadouri mici, dar semnificative pentru clientii tai.

3. Creaza content special pentru sarbatori

Poti aduce un plus de valoare sub forma de continut in aceasta perioada, reusind astfel sa atragi niste potentiali clienti direct spre startul palniei de vanzare.

Dupa cum am mai discutat si in alte articole, marketingul de continut este una dintre cele mai economice tehnici de marketing, mai ales in perioada sarbatorilor. 

Una dintre provocarile marketingului de continut este de a descoperi in mod specific ce tip de continut necesita publicul tau tinta, iar acest lucru poate fi si mai dificil in vreme de pandemie.  

Continutul tau ar trebui sa includa urmatoarele: sfaturi pentru gasirea cadoruilor ideale, managementul timpului petrecut cu familia in timpul sarbatorilor sub pandemia COVID-19, idei de ambalari de cadouri, etc.

Descopera care dintre aceste subiecte ti-ar putea fi utile si apoi configureaza continut calitativ care sa le abordeze. Chiar daca livrezi servicii de contabilitate sau produci unelte electrice pentru constructii, astfel de subiecte sunt ideale pentru a-ti arata empatia in momente critice.  

Un lucru de evitat este crearea continutului care sa se concluzioneze intr-o oferta pentru produsele/serviciile tale. Nu uita ca sarbatorile de Craciun sunt despre a darui, motiv pentru care majoritatea postarilor in aceasta perioada ar trebui sa fie pentru engagement.

Nu in ultimul rand, nu uita de importanta uinui website bine optimizat. In perioada sarbatorilor de iarna, vei avea nevoie de un site care sa faca fata unui trafic crescut cauzat de nevoia utilizatorilor de a face cumparaturi online.

Asigura-te ca ramai la curent cu experienta utilizatorilor tai si ca esti bine pregatit pentru momentele aglomerate cu cereri numeroase!