In primul rand, ce inseamna campanii de marketing si publicitate?
Aceste campanii de marketing reprezinta un grup de reclame centrate in jurul unui singur mesaj.

In general sunt folosite mai multe canale diferite de marketing pentru a contura aceasta idee si a o populariza. Timpul de desfasurare al acestor campanii este foarte bine definit.

Asadar, am pregatit o lista cu unele dintre cele mai bune campanii de marketing din toate timpurile. Neavand o anumita ordine, iata-le in toata splendoarea:

 Nike: Just Do It.

1

Stiai ca, odata ca niciodata, produsele Nike se adresau aproape exclusiv alergatorilor de maraton? Apoi a inceput o adevarata nebunie a fitness-ului, iar cei din departamentul de marketing si-au dat seama ca e cazul sa profite de acest lucru pentru a detrona competitorul principal, Reebok. (In acea perioada, Reebok vindea mai multa incaltaminte decat Nike)



Si uite asa, la sfarsitul anilor 1980, Nike a creat campania “Just do it.”. A fost un hit.

Pana in 1988, vanzarile Nike se pozitionau undeva la 800 milioane de dolari. Dupa anul 1988, au depasit 9 miliarde de dolari. “Just do it.” a fost o campanie scurta si la obiect, dar concentrata exact pe ceea ce simteau oamenii atunci cand faceau sport – interesant este ca exact acest lucru il simt si acum. Nu vrei sa alergi 5 km? Just do it. Nu vrei sa urci 200 de trepte? Just do it. Este un slogan in care ne regasim cu totii: e ceea ce ne determina sa ne depasim limitele.

Asa ca atunci cand incerci sa gasesti cea mai buna metoda de a-ti prezenta brandul, intreaba-te ce problema le rezolvi consumatorilor. Ce solutie aduce produsul tau? Tintind acest aspect in toate mesajele de marketing, tu si consumatorii tai va veti conecta la nivel emotional.



Absolut Vodka: Sticla Absolut

2

Cu toate ca nu are o forma deosebita, vodka Absolut si-a transformat sticla intr-o celebritate pe care e imposibil sa nu o recunosti. Campania cu afise reprezentand sticla Absolut “in salbaticie” a avut un succes atat de mare incat a fost mentinuta timp de 25 de ani. Din totalul de campanii de marketing, aceasta este cea mai lunga campanie neintrerupta din toate timpurile si insumeaza mai mult de 1500 de reclame diferite. In concluzie, se aplica cu brio zicala: daca nu e stricata, nu o schimba.

Atunci cand au inceput campania, cei de la Absolut ocupau 2,5% din piata, iar cand s-a sfarsit (la sfarsitul anilor 2000), au atins 50% din piata importurilor de vodka din Statele Unite.

Asadar, care este lectia pe care o poate invata de aici orice om de marketing? Aceea ca indiferent daca produsul tau arata banal, poti spune povestea intr-un mod interesant. Recapituland, Absolut a creat 1500 reclame in jurul unei singure sticle. Fii determinat si diferentiaza-ti produsul in acest mod. Creeaza campanii de marketing care sa ramana in istorie.