Campaniile de marketing neconventionale pot sa aduca rezultate neasteptate in promovarea unui brand, in special in era noastra, in care toata lumea vorbeste online despre orice lucru considerat interesant. Succesul din spatele acestor campanii, indiferent ca vorbim de online sau de promovarea traditionala, este reprezentat de abordarea mult mai umana si conexiunea cu audienta. Acesta este motivul pentru care campaniile neconventionale au succes in cresterea ratei de conversie si, in concluzie, cresterea vanzarilor.

Un exemplu foarte interesant este promovarea online facuta de compania Snickers in Adwords. In urma cu ceva timp, a aparut campania arhicunoscuta bazata pe sloganul „nu esti tu cand ti-e foame”. In cadrul campaniei, compania a gasit cele mai frecvente 500 greseli de scriere si a creat un Ad care spunea: „nu scrii corect cand ti-e foame”. Rezultatul a fost senzational; in numai doua zile au ajuns la peste 500,000 de oameni. Pe langa faptul ca a castigat popularitate, cea mai interesanta parte despre aceasta campanie este ca a ajuns in mintile oamenilor. Amuzati de acest anunt, vizitatorii paginii au fost incurajati sa povesteasca mai departe si astfel succesul a depasit cu mult cifra prezentata mai sus.

Un alt avantaj pe care compania Snickers l-a avut este faptul ca aceasta strategie a presupus costuri mult mai scazute decat cele clasice pe care se bazau. Avand in vedere faptul ca nu era competitie foarte mare pe cuvintele cheie folosite, bugetul alocat pentru PPC (pay per click) a scazut exponential.

Iata ideile esentiale ale acestui articol, rezumate: Campaniile de marketing neconventionale merita o incercare. In cele mai multe cazuri ele au succes, dar chiar daca nu au, ele iti fac brandul memorabil. Atunci cand clientii isi amintesc brandul tau, ei vorbesc despre el si astfel relatiile B2C sunt consolidate. Dupa cum am vazut si exemplul Snickers, o abordare neconventionala este relativ mai ieftina, deci si in cazul in care nu ai succes, tot castigi ceva.