Anul 2020 a venit cu numeroase oportunitati pentru afacerile digitale. Odata cu instalarea pandemiei cauzate de COVID-19 si a distantarii sociale, consumatorii si-au mutat si ei preferintele in mediul online. Astfel, majoritatea afacerilor care activau offline au fost nevoite sa isi croiasca drumul catre digital, adaptandu-se la nevoile consumatorilor de astazi.

Si cum online-ul a castigat teren in fata comertului traditional, nu exista o perioada mai prielnica pentru lansarea unui start-up digital ca acum.

Iar daca iti doresti sa te asiguri ca totul functioneaza fara probleme, trebuie sa gasesti modalitati de a te distinge de concurenti, piata online fiind una destul de aglomerata in acest moment si in viitorul apropiat.

Din fericire, exista o multime de resurse pentru micile afaceri la inceput de drum care pot fi de mare ajutor pentru dezvoltarea acestora. Trecerea printr-o abundenta de informatii disponibile in mediul online poate fi coplesitoare, mai ales atunci cand nu ai idee de unde sa incepi.

Aceasta lista de resurse pentru afacerile la inceput de drum ofera un punct de plecare excelent pentru un start-up care a luat nastere in pandemie:

 1. FirstSiteGuide

FirstSiteGuide ofera numeroase sfaturi pentru afacerile mici la inceput de drum pentru a creste si a genera conversii din blogging. Exista ghiduri pas cu pas despre blogging, tutoriale WordPress si recenzii utile ale instrumentelor pentru startup-uri de la bloggeri si webmasteri.

Exista, de asemenea, ghiduri detaliate pentru realizarea unui site web, alegerea unei platforme de blogging, realizarea unui logo, utilizarea Google Analytics, publicitatea pe Facebook si multe altele.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Poti accesa online toate resursele de pe FirstSiteGuide sau poti descarca PDF-uri gratuit.

2. Moz

Moz este un brand lider cu o serie de instrumente populare de SEO si marketing digital. Ofera ghiduri extinse pentru SEO, link building, analiza concurentilor si cercetarea cuvintelor cheie. Exista, de asemenea, Moz Academy, ce ofera cursuri gratuite de formare pentru incepatorii SEO.

In afara de sfaturi si informatii de la experti, Moz pune la dispozitie utilizatorilor sai instrumente SEO gratuite pe care le poti utiliza pentru cercetarea cuvintelor cheie, crearea de linkuri, analiza valorilor sociale si a paginilor web, cautarea locala si multe altele.

4. HubSpot

In afara de abundenta resurselor pentru marketing, vanzari si servicii pentru clienti, HubSpot ofera si cursuri gratuite de formare online pentru dezvoltarea unei afaceri.

Pe HubSpot Academy, te poti inscrie in programe de certificare pe SEO, social media, email marketing, content marketing, tehnici in vanzari si multe altele.

5. edX

edX va ofera acces gratuit la peste 2.500 de cursuri online de la 140 de institutii, inclusiv Harvard, MIT si Berkeley.

Poti alege dintr-o mare varietate de subiecte si diferite niveluri, programe si limbi. Subiectele variaza de la stiinta datelor, informatica, limba, inginerie, afaceri si management.

Exista chiar si edX for Business daca doresti sa personalizezi un plan de eLearning pentru compania ta.

6. YouTube Creator Academy

Videoclipurile sunt unul dintre cele mai populare tipuri de continut, mai ales cand vine vorba de promovarea afacerii. Acestea au puterea de a atrage atentia si de a influenta deciziile de cumparare, motiv pentru care un canal pe Youtube este un avantaj important pentru o afacere la inceput de drum.  

Nu este nevoie sa iti faci griji daca nu ai idee cum sa creezi videoclipuri interesante si convingatoare. Cursurile de la Youtube Creator Academy te pot ajuta sa profiti la maximum de canalul de YouTube al afacerii tale. Vei invata cum sa creezi videoclipuri atragatoare, sa obtii cat mai multi abonati si, in cele din urma, sa maximizezi potentialul canalului YouTube.

7. Google Webmaster Guidelines

Google Webmaster este o platforma excelenta pentru a invata cum sa iti optimizezi site-ul web pentru Google si alte motoare de cautare.

Acesta ofera indrumari, astfel incat sa poti ajuta Google sa iti indexeze si claseze site-ul afacerii cat mai sus in rezultatele cautarii. Exista, de asemenea, instrumente de testare si documentatie de asistenta pentru remedierea rapida a problemelor de pe site-ul tau web.