Cu cat vei intelege mai bine mintea umana, cu atat mai mult vei putea sa iti convingi clientii sa cumpere de la tine. De aceea, o strategie de marketing mai poate fi inteleasa si ca un fel de psihologie aplicata.

Gandirea cognitiva joaca un rol foarte important in procesul de comercializare, asa ca, iti oferim cateva sfaturi bazate pe acest tip de gandire care vor imbunatati abilitatile de marketing ale companiei tale.

  1. Creierul uman, de cele mai multe ori, ia decizii bruste, impulsive.

Conform unui studiu realizat de Gallup, cei mai multi oameni fac achizitii din impuls. Indiferent de caracteristicile demografice, la un moment dat, orice persoana va face o achizitie brusca, neplanificata.

Ca antreprenor sau om de vanzari, te poti gandi la o modalitate de a-ti vinde produsele sau serviciiile prin impulsionarea clientilor sau prin asa-numitul „call to action”. In acest scop, ai putea folosi expresii ca:

  • Incearca acum;
  • Cumpara acum;
  • Aboneaza-te cum.

Asa cum arata si studiile psihologice, cel care determina acest gen de actiuni este creierul „instinctiv”, numit si „creierul reptilian”, fiind acea parte din creier in care isi au locul comportamentele instinctive.



 

  1. Creierul proceseaza mai repede imaginile decat textul.

Este unanim acceptata teoria prin care creierul proceseaza mult mai rapid continut vizual decat text. De aceea, imaginile joaca un rol foarte important in activitatile de marketing.

Intotdeauna, site-urile cu un impact vizual puternic vor avea un succes mai mare. De asemenea, si prin imbunatatirea imaginilor produselor pe care le vinzi, iti poti creste considerabil vanzarile.



 

  1. Mintea asociaza culoarea albastra cu increderea.

Daca vreodata, in activitatea ta de marketing, vei fi indecis in privinta alegerii unei anumite culori, cu albastru nu vei da niciodata gres. Pentru o astfel de culoare au optat o multime e site-uri, Facebook si Microsoft fiind unele dintre ele. Pe langa faptul ca este o culoare frumoasa, in acelasi timp, le inspira oamenilor si un sentiment de incredere.

 

  1. Mintea umana percepe un sentiment de incredere atunci cand asociaza site-ul sau produsul tau cu anumite cuvinte.

Una din cele mai puternice cai prin care poti crea incredere, este prin intermediul cuvintelor. Desi, asa cum am spus mai sus, si imaginile au un impact destul de mare, cuvintele joaca un rol foarte important in aprofundarea increderii clientului.

Care sunt aceste cuvinte? Iata-le pe cele care functioneaza cel mai bine:

  • Autentic. Acest cuvant va inspira intotdeauna veridicitate si putere.
  • Certificat. Ceva ce este „certificat” inseamna ca a primit aprobarea unei terte parti. Acest lucru, automat le va oferi oamenilor o mai mare incredere in produsul sau serviciul tau.
  • Garantat. Potrivit unei cercetari realizate de Kissmetrics, 60% dintre consumatori acorda o incredere mai mare unui produs ce este asociat cu acest cuvant.
  • Loial. Loialitatea este vazuta ca o virtute si, prin urmare, este o idee foarte buna de a asocia acest cuvant cu un produs sau serviciu.
  • Oficial. Daca e oficial (public, cunoscut), este foarte probabil ca reprezinta si ceva de incredere.

Concluzia?

Cu cat vei cunoaste mai bine mintea umana, cu atat vei vinde mai mult si vei face campanii de marketing mai eficiente.