Toata lumea spune ca „sexul vinde”. A devenit deja un cliseu. Acesta este motivul pentru care oamenii din publicitate angajeaza fotomodele pentru diverse reclame. Puterea de vanzare a sexului a alimentat de multi ani incoace productia publicitara, de marketing, dar si imaginea consumatorului care se identifica cu produsul.
Daca nu te-ai gandit pana acum la acest aspect, poti sa il privesti ca un paradox. De ce un subiect care este adesea o sursa de stanjeneala sociala poate face oamenii sa cumpere ceva.
Ce spun studiile?
Cercetatorii de la Universitatea din California de Sud si Universitatea din Pennsylvania cred ca au ajuns la un oarecare raspuns. Intr-o lucrarea intitulata „Poate Victoria’s Secret sa schimbe viitorul?” indiciile sexuale ii fac pe consumatori sa astepte, cumva, recompense imediate. Cu alte cuvinte, nu este o noutate faptul ca acest subiect poate face pe cineva nerabdator. Iar aceasta nerabdare provoaca o ignoranta a aspectului financiar.
Testele psihologice au determinat faptul ca sexualitatea vinde datorita impulsivitatii umane. Este ca si cum ai avea de ales dintre a primi un cadou mai mic acum sau a astepta sa primeste peste o perioada nedeterminata de timp un altul mai sustantial. Impulsivitatea te va face sa alegi cea de-a doua varianta. Studiile au aratat ca perceptia subiectilor la vederea indiciilor sexuale a crescut enorm gradul de impulsivitate din comportament.
Abordarea de mai sus a implicat doar barbatii. In cazul cumparatoarelor, studiile explica mult mai usor succesul sexualitatii in publicitate. Este vorba de identificarea utilizatorului cu „ambalajul produsului”. Daca o femeie va purta un sutien cu care apare un fotomodel intr-o reclama, se va simti mai frumoasa si mai apreciata.