Exista atat de multe optiuni pentru consumatorii din zilele noastre, iar daca nu intelegem destul de bine ce isi doresc, este foarte probabil ca altcineva sa faca o treaba mai buna oferindu-le ceea ce ei cauta cu adevarat. Aici intervine profilul de buyer persona, creat special sa ne ajute sa intelegem mai bine consumatorul si dorintele sale.

Buyer persona este un subiect relativ nou, discutat pentru prima data la sfarsitul anilor ’90. Acest concept a devenit relevant odata ce social media a luat amploare si afacerile au deprins o capacitate mult mai buna de a-si orienta marketingul catre anumite segmente ale pietei.

Asadar, un buyer persona este o reprezentare semi-fictiva a clientului tau ideal, bazata pe cercetari de piata si date reale despre clientii deja existenti.

Recomandat ar fi ca o afacere sa realizeze mai multe profiluri de cumparator datorita faptului ca oamenii au idealuri diferite, iar variatiile includ demografia clientilor, tiparele de comportament, motivatiile si obiectivele acestora. Cu cat profilul de buyer persona este mai detaliat (in termeni), cu atat iti vei intelege mai bine clientii si publicul la care vrei sa ajungi.

De ce fiecare organizatie ar trebui sa foloseasca profilul de buyer persona?

Un astfel de profil al consumatorului iti va ajuta compania sa defineasca persoanele care cumpara produsele sau beneficiaza de serviciile tale. Astfel, te ajuta sa intelegi rutinele zilnice ale clientilor, provocarile cu care se confrunta si procesul lor decizional.

Dezvolta o mai buna incredere a consumaorului

Nu poti conta in totalitate pe produsul tau ca va rezolva problemele unor persoane sau ca va raspunde nevoilor clientilor fara sa stii nimic despre lor. Istoricul acestora, demografia, obiectivele si interesele personale sunt factori foarte importanti de luat in considerare daca vrei sa iti intelegi mai bine consumatorul.

Oamenii prefera sa cumpere de la marci in care au incredere. O modalitate de a construi aceasta incredere este de a incerca sa le intelegi problemele si nevoile. Crearea unui buyer persona si utilizarea continua a acestuia pentru a ghida procesul de luare a deciziilor te va ajuta sa ramai concentrat pe nevoile clientilor.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Genereaza un ROI mai bun

Unul dintre avantajele utilizarii unui profil de comparator este ca vei obtine un ROI semnificativ mai bun. Buyer persona te ghideaza spre decizii mai bune, cum ar fi pe ce canale ar trebui sa iti concentrezi marketingul. Astfel, strategia de marketing devine mult mai personalizata pentru acesti oameni si poti viza un segment de piata mai restrans. Acest lucru produce un randament mai bun pentru costul-pe-client, deoarece publicitatea ta se indreapta direct spre persoanele care sunt cel mai probabil sa iti devina clienti.

 

Continutul este orientat catre client

Avand mai multe profile de buyer persona deja stabilite, vei reusi sa obtii o intelegere aprofundata asupra deciziei de cumparare a clientilor tai. Trebuie sa stii cu cine vorbesti, astfel incat sa satisfaci nevoi si sa creezi o experienta care sa rezoneze cu fiecare dintre ei.

Un profil de buyer persona va atribui clientilor tai o poveste umana si te va ajuta sa te concentrezi si sa formulezi cel mai bun tip de continut pentru ei. 

De exemplu, daca trimiti un newsletter saptamanal, poti avea 5 variante diferite, potrivite diferitelor tipuri de persoane, in loc de un e-mail generic pentru toata lumea. Acelasi lucru se intampla si in cazul reclamelor pe Facebook.

De cate profiluri buyer persona ai nevoie?

Nu exista un raspuns corect pentru aceasta intrebare, deoarece numarul de profiluri pentru buyer persona difera de la business la business. Daca afacerea este mica, s-ar putea ca 3-5 sa fie suficiente, daca totusi conduci o companie de dimensiuni mari, cu numeroase linii de produse, atunci ar putea fi vorba despre 20 sau chiar mai multe. Nu uita ca ar trebui sa existe diferentiatori clari intre fiecare dintre aceste profiluri. Daca lansezi un produs pe un nou segment de piata diferit de cele vizate pana acum, va trebui sa iei in considerare caracteristicile distincte pe care le-ar putea avea cumparatorii acelui produs si modul in care acestea difera de profilurile de buyer persona actuale. Imediat ce incepi sa aduni date despre clientii respectivi, vei sti cu siguranta daca e nevoie de un nou profil de buyer persona.