SEO este unul dintre cei mai discutati termeni din lumea marketingului digital. Cert este ca, daca este facut corect, iti poate ajuta site-ul sa se claseze pe primele cele mai ravnite trei pozitii din rezultatele cautarilor de pe Google.

Pe de alta parte, daca este neglijat, iti poate condamna site-ul la o indelungata obscuritate digitala, ceea ce va face foarte dificil pentru posibilii tai clienti sa te gaseasca. 

Pe termen lung, un SEO bine facut asigura un flux organic constant de utilizatori catre site-ul tau web, fara a fi nevoie sa platesti neaparat pentru publicitate. Tinand cont de acest lucru, ti-am enumerat mai jos cele mai comune 5 greseli SEO pe care ar trebui sa le eviti pentru ca site-ul tau sa se bucure de o prezenta buna in clasamentul Google: 

1. Continut de calitate scazuta

De-a lungul anilor, algoritmul Google s-a dezvoltat intr-o asemenea masura incat acum este capabil sa interpreteze calitatea continutului postat.

Aceasta inseamna ca postarile sau paginile cu informatii care nu au relevanta pentru subiectul vizat, care contin putine cuvinte sau imagini ilustrative sunt clasificate drept continut de calitate scazuta.

Deci, fii foarte atent la structura textului tau. Incerca intotdeauna sa oferi continut complet si bogat in informatii. Mai mult, nu uita de imaginile reprezentative si structurarea titlurilor si subtitlurilor.

2. Continut duplicat

Mai rau decat continutul de calitate scazuta este sa continutul duplicat. Motoarele de cautare ar putea considera un text falsificat sau plagiat in urmatoarele situatii:

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • continut copiat de pe alte site-uri si pagini web;
  • duplicarea continutului propriului site web.

Google identifica imediat faptul ca ai plagiat continutul deja postat pe alte pagini. Prin urmare, nu este de folos sa oferi informatii care au fost deja postate sperand ca acest lucru iti va oferi mai multe accesari.

3. Lipsa optimizarii site-ului web

Site-urile optimizate obtin, de obicei, un punctaj mai bun in clasamentul Google. In general, un site optimizat este un site rapid, cu cel mai mic timp de incarcare posibil. 

Un alt punct care conteaza foarte mult pentru Google este optimizarea paginii destinata dispozitivelor mobile. In zilele noastre, majoritatea cautarilor online se realizeaza prin intermediul unui smartphone. Prin urmare, faptul ca un site web este gata sa fie vizualizat atat pe desktop cat si pe acest tip de afisaj aduce o multime de beneficii.

4. Absenta linkurilor

Unul dintre marii campioni din lista greselilor SEO este absenta legaturilor interne si externe. Aceasta este una dintre cele mai mari probleme care conduc la un loc slab in clasamentul motoarelor de cautare, deoarece este unul dintre cele mai semnificative criterii pentru Google de a considera ca site-ul tau are continut relevant.

Incearca sa incluzi hyperlinkuri care conduc spre pagini din propriul tau site si, de asemenea, catre pagini externe care au ceva de-a face cu postarea ta. 

5. Alegerea cuvintelor cheie gresite

Dupa cum bine stim, cuvintele cheie sunt cuvinte sau grupuri de cuvinte care rezuma tema abordata pe o pagina. Cand utilizatorul cauta un anumit cuvant, motoarele de cautare ofera rezultatele cele mai relevante pe acest subiect pe baza mai multor factori, inclusiv calitatea cuvantului cheie utilizat.  

Lista cuvintelor cheie este un alt punct decisiv in strategia SEO. Daca doresti ca Google sa iti gaseasca site-ul, trebuie sa creezi o lista cu termenii pe care oamenii ii folosesc cel mai des pentru a te gasi.

In acest sens, planificarea si alegerea cuvintelor cheie relevante este o parte importanta a construirii unui site web cu continut optimizat.

In concluzie, o strategie de SEO buna garanteaza vizibilitate si, prin urmare, creste sansele de a converti integorarile Google relevante pentru tine in clienti. Tocmai de aceea, asigura-te ca eviti pe cat de mult posibil aceste 5 greseli enumerate de noi si acorda o importanta deosebita strategiei tale de SEO daca iti doresti sa ajungi cu mai multa usurinta la publicul tau!