Am ajuns la al cincilea instrument creativ prezentat de Jacob Goldenberg pentru conceperea de reclame virale, anume metafora. Aceasta este cea mai folosita dintre tehnicile in discutie, deci cea mai intalnita in reclamele pe care le vedem si le consumam. Numele insasi ne duce cu gandul la figura de stil din literatura, iar explicatia este, in principiu, aceeasi. Astfel, folosind aceasta tehnica inducem in mintea consumatorului o analogie intre beneficiul pe care mizam promovarea produsului sau a serviciului si un simbol relevant pentru respectivul beneficiu.

Citeste si: Partea I – Comportamentul exterm, Partea a II-a – Consecinta extrema, Partea a III-a – Alternativa absurda, Partea a IV-a – Efortul extrem .

Altfel spus, folosirea acestui instrument presupune manipularea unui simbol bine cunoscut si acceptat in cultura publicului tinta inspre promisiunea brandului sau promisiunea produsului/serviciului.

Pentru a utiliza acest instrument incepeti prin a defini mesajul prin care veti promova produsul/serviciul. Apoi intocmiti o lista de obiecte, imagini sau concepte care sunt legate cumva de acesta. In final, alegeti conceptul care are cea mai mare capacitate de a fuziona cu ceea ce incercati sa promovati. Abia acum este momentul in care trebuie sa ganditi modalitatea in care veti ilustra ideea, incercand sa o pastrati pe cea mai surprinzatoare.

Dupa cum spuneam si mai devreme, acest tip de reclame este foarte folosit asa ca, pentru a nu intra in banal, trebuie sa veniti cu ceva chiar inteligent si neasteptat. Nu trebuie sa inventam apa calda, trebuie doar sa fim siguri ca publicul poate aprecia un element de promovare astfel lansat.

Sa luam spre exemplu ideea print-ului care promoveaza untul facut cu sare de mare. Combinarea sarii de mare din promisiunea brandului cu untul printr-o metafora este facuta, dupa cum se poate observa prin intermediul unul « val de unt ».

 unt sare mare

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Un alt exemplu poate fi dat de reclama celor de la Tide care, sub mesajul « Pentru un spalat mai stralucitor » s-au gandit sa inlocuiasca modelul tesaturii unei camasi cu randuri de proiectoare luminoase.

 tide

Voi ati incerca acest intrument creativ? Pentru ce produs sau serviciu?

Citeste si: Partea a VI-a – Inversiunea, Partea a VII-a – Activarea, Partea a VIII-a – Unificarea.

Autor: Claudia Caraba