S-a dovedit ca munca in echipa face de cele mai multe ori diferenta in companiile de toate dimensiunile. Totodata, a fi eficient intr-o echipa sau a conduce echipe eficiente sunt factori cruciali in vederea obtinerii succesului in cariera.

Te-ai intrebat vreodata ce face munca in echipa sa fie excelenta pentru o afacere? De-a lungul timpului, companiile au realizat ca munca in echipa este mai buna decat sa ai o echipa plina de specialisti foarte bine pregatiti care nu comunica intre ei. Astfel, au dobandit o noua intelegere aspura puterii si impactului muncii in echipa. 

Exista abilitati si talente pe care fiecare angajat le are si care ajuta atat la dezvoltarea proprie, cat si a celor din jur. Unele dintre ele sunt capatate in mod natural si vin la pachet cu profesia angajatului, dar sunt, de asemenea, abilitati si comportamente care se pot invata prin practica.

Nu toata lumea se naste cu inclinatia naturala de a fi bun in echipe. Unii oameni prefera sa se estompeze in fundal, iar alora le place sa paseasca in fata celorlalti, dar o echipa functioneaza cel mai bine cand toata lumea se afla pe acelasi teren de joc.



O echipa eficienta poate avea un succes extrem de mare si este nevoie de munca si timp pentru construirea unui grup care sa functioneze armonios si sa detina un puternic simt al spiritului de echipa. Cu toate acestea, exista o serie de factori de baza care ajuta la construirea unei echipe performante:

Pentru inceput, ar trebui sa stabilesti ce anume iti doresti sa realizeze echipa ta si sa te asiguri ca aceste lucruri sunt clare pentru toata lumea. Cum un lider adevarat este, si el, o parte a echipei sale, aceasta decizie ar trebui sa fie luata alaturi de intreaga echipa. In acest mod, poti lua in considerare opiniile celorlalti si puteti gasi impreuna masuri pentru atingerea usoara a obiectivelor stabilite. 

Incearca sa comunici adesea cu oamenii din echipa ta, tinandu-i la curent cu ce se intampla in cadrul organizatiei, precum si cu orice schimbare a obiectivelor corporative. De asemenea, incurajeaza-ti echipa sa vorbeasca in cadrul unui proiect si sa impartaseasca idei si sugestii intr-un mediu deschis.



Fii un lider sau manager abordabil, astfel incat membrii echipei sa simta ca pot veni la tine cu probleme sau sugestii. Faptul ca preferi sa stai la distanta nu va oferi decat o bariera in calea comunicarii, lucru care poate afecta orice echipa, oricat de eficienta ar fi aceasta. Arata mereu interes pentru bunastarea si viata profesionala a colegilor tai.

Fa-ti membrii echipei sa se simta implicati si importanti in afacere, consultandu-i cu privire la deciziile care trebuie luate. In cele din urma, decizia finala va ramane la latitudinea ta, dar prin implicarea echipei tale, cu siguranta vei obtine niste sfaturi valoroase si vei ridica moralul colegilor tai.

Nu uita ca feedback-ul pozitiv va fi o recompensa valoroasa pentru ei, asa ca nu ezita sa le arati aprecierea de oricate ori este cazul!