Prima intrebare pe care ti-o pui ca nou antreprenor cu privire la acest subiect, este, probabil „De ce afacerea mea noua are nevoie de relatii publice?”. Iata de ce:
- Nimic nu iti confera mai multa credibilitate, decat a avea pe altii care sa vorbeasca lucruri bune despre compania, produsele sau seriviciile tale. Spre deosebire de domeniul vanzarilor, cand clientii pot simti o presiune de a cumpara de la tine, cel al relatiilor publice este o modalitate mult mai lina si mai delicata de a influenta potentiali clienti sa faca decizia aceasta.
- In momentul in care specialistii in relatii publice isi fac treaba bine, imaginea companiei tale va avea numai de castigat.
- In cazul produselor sau al serviciilor noi pe piata, relatiile publice au rolul de a educa publicurile sa le achizitioneze.
- Fara un mesaj bine construit, compania, produsele si serviciile tale, nu au mari sanse de succes.
Ceea ce trebuie sa stii este ca activitatile de relatii publice trebuie sa fie strans legate de obiectivele afacerii tale si, in plus, ale fiecarui departament al companiei pe care o conduci.
Nu te gandi ca daca ai deja un departament de marketing, acesta poate tine locul celui de relatii publice. Aceste doua categorii se intalnesc in anumite puncte, dar au si activitati specifice. Asadar, angajeaza specialisti pentru fiecare domeniu.
Intr-adevar, exista posibilitatea sa nu fie avantajos pentru o afacere la inceput de drum sa isi creeze propriul birou de PR. In acest caz, ce este de facut? Contracteaza specialisti. Iata unde ii poti gasi:
- Agentiile mari de relatii publice – avantajul lor este ca au relatii mult mai multe si mai importante si te pot ajuta sa cresti mai rapid; dezavantajul este pretul destul de ridicat pe care il cer pentru serviciile lor
- Agentiile mici si mijlocii de relatii publice – avantajul este pretul mai mic; dezavantajul este recunoasterea lor mai mica pe piata
- Specialisti independenti – avantajele consta in faptul ca nu au preturile foarte mari si se pot implica mai serios decat angajatii unei agentii in activitatea organizatiei tale; dezavantajele sunt ca nu intotdeauna au suficiente relatii in lumea presei si ca pot interveni conflicte de interese cu alte companii care i-au contractat in trecut.