Pentru toate firmele, fie ca sunt un start-up modest sau un gigant multinational, o strategie de marketing eficienta poate servi drept o foaie de parcurs cruciala pentru intreaga afacere. Prin dezvoltarea si stabilirea unei strategii de marketing coerente si bine gandite, organizatiile isi pot promova afacerea, pot atrage tipurile potrivite de clienti si isi pot aloca resursele in mod corect, toate in acelasi timp salvand reputatia firmei.

Ca atare, strategiile de marketing eficiente sunt compuse din numeroase fatete pe care companiile trebuie sa le ia in considerare in orice moment. 

Valoarea pentru actionari, riscul reputational si impactul tehnologiei digitale sunt trei dintre cele mai importante considerente pe care companiile trebuie sa le aiba in vedere atunci cand incearca sa isi comercializeze serviciile catre publicul potrivit.

Fara indoiala, o strategie de marketing cuprinzatoare si eficienta este ceva ce companiile trebuie sa angajeze, indiferent de dimensiunea lor. Asteptarile consumatorilor trebuie luate in considerare, iar o analiza detaliata a operatiunilor unei companii va permite firmelor sa-si vada afacerea din perspectiva clientului.

Crearea unei strategii de marketing eficiente este adesea sarcina echipei de conducere a unei firme. Prin transmiterea unei strategii de marketing cuprinzatoare, companiile vor contribui la crearea unei abordari mai concentrate, la nivelul intregii afaceri, a marketingului. Este esential, totusi, ca strategia sa fie cu mai multe fatete, realista si implementata in mod constant in timp. O strategie de marketing eficienta trebuie, de asemenea, sa serveasca la eliminarea oricaror decalaje care pot exista intre sala de consiliu si agentii de marketing responsabili de diseminarea mesajului companiei. Strategiile de marketing necesita adesea disciplina si guvernare la nivel de companie pentru a se asigura ca sunt implementate eficient.



„ Era digitala continua sa aiba un impact urias asupra managementului eficient al strategiilor de marketing.”

Unul dintre cele mai importante aspecte ale oricarei strategii de marketing se refera la identificarea oportunitatilor de crestere prin utilizarea analizei SWOT. Odata ce o companie a identificat punctele forte, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile oricarei scheme de marketing, devine mai simplu sa abordati aceste oportunitati si sa luati in considerare ce curs de actiune ar trebui luat pentru a atenua orice amenintari. Este la fel de important ca consiliile sa ramana implicate in procesul de implementare a strategiei alese pe o perioada prelungita de timp. Managementul superior trebuie sa se asigure ca ramane informat si deschis la idei noi pentru a promova brandul companiei.

Accentul general al strategiei de marketing a firmei ar trebui sa se bazeze pe conceptul de dezvoltare si crestere a gradului de constientizare a marcii companiei si pe dezvoltarea increderii in acel brand. Brandul unei companii este cel mai important activ al acesteia, asa ca ar trebui facute incercari de a o imbunatati si de a o proteja pe tot parcursul procesului de marketing. Pentru a realiza acest lucru, organizatiile trebuie sa implementeze cat mai repede posibil strategiile de marketing potrivite.



Risc reputational

Mijloacele prin care companiile dezvolta si implementeaza acum strategii de marketing eficiente s-au modificat enorm in ultimii ani. Acolo unde incercarile de marketing anterior erau limitate, in climatul de afaceri modern exista mijloace nespuse prin care companiile isi pot transmite cu succes mesajul. Aparitia erei digitale a sustinut foarte mult atat amploarea, cat si acoperirea multor tehnici si strategii de marketing, punand in acelasi timp o gama larga de intrebari si provocari noi companiilor si echipelor lor de marketing.

Era digitala continua sa aiba un impact urias asupra managementului eficient al strategiilor de marketing. Companiile imbratiseaza noi forme de media puse la dispozitie de internet. Retelele de socializare, in special, devin o cale cheie pentru multe companii, dar, in ciuda ubicuitatii tehnologiei, este foarte usor pentru companii si pentru cei care actioneaza in numele lor sa judece gresit interactiunile in acest domeniu. De exemplu, in februarie, MasterCard Incorporated a experimentat o mare atentie si jena ca urmare a sponsorizarii British Music Awards. Agentia de PR a MasterCard, House PR, a oferit acreditare de presa jurnalistilor in schimbul publicarii tweet-urilor promotionale pe propriile conturi de Twitter. Ca urmare a incidentului, Hashtag-ul promotional MasterCard pentru eveniment a fost cooptat de utilizatorii retelei de socializare care au batjocorit in mod deschis eforturile companiei. Companiile trebuie sa fie constiente de faptul ca interactiunile cu retelele sociale pot avea un efect extrem de daunator asupra reputatiei lor in cazul in care aceste interactiuni sunt evaluate gresit.

Retelele sociale si internetul mai larg pot avea un efect daunator asupra reputatiei unei companii in alte moduri. In 2012, a existat un scandal in jurul valorii de putine taxe corporative platite de Google, Starbucks si Amazon in Marea Britanie. Consumatorii au apelat la internet si retelele de socializare pentru a-si exprima furia fata de ceea ce au considerat a fi activitati criminale. Indiferent de faptul ca firmele nu au gresit din punct de vedere legal, opinia publica a fost puternic influentata impotriva lor. Incidentele de genul acesta ar trebui sa serveasca drept un semnal de alarma serios pentru afaceri. 

Cresterea internetului, in special a retelelor sociale, a accelerat semnificativ timpul necesar pentru diseminarea informatiilor si pentru ca publicul sa raspunda. Daca organizatiile fac o miscare gresita din perspectiva marketingului in epoca moderna, daunele pe care o poate avea greseala asupra marcii unei companii sunt amplificate considerabil atunci cand sunt privite prin caleidoscopul tehnologiei digitale si al retelelor sociale.

Numarul retelelor de social media influente a continuat sa creasca in ultimii ani. Produsele de nisa, cum ar fi Pinterest, Tumblr si Instagram, au crescut in popularitate, oferind companiilor o multitudine de optiuni noi pentru a produce continut captivant si a-si construi publicul. 

Orice strategie de marketing contemporana trebuie sa incorporeze retelele sociale si sa o utilizeze eficient. Retelele de socializare ar trebui sa fie acceptate ca un instrument de promovare si mentinere eficienta a relatiilor. Prin dezvoltarea relatiilor printr-un marketing eficient, companiile pot genera incredere si admiratie in randul clientilor potentiali. Poate fi stabilita credibilitatea, care se extinde dincolo de tranzactiile comerciale si ajuta la dezvoltarea in continuare a marcii unei companii.

Daca sunt gestionate gresit, consecintele reputationale ale calculelor gresite de marketing pot fi dezastruoase. Furnizarea unui nivel slab sau inadecvat de servicii, fie prin formate digitale, fie prin mijloace traditionale, poate avea un impact major asupra vanzarilor, profiturilor si stocurilor. Ca atare, este vital ca companiile sa cunoasca si sa gestioneze cu strictete strategiile lor de marketing in spatiul digital.

Se amesteca si se potrivesc

Evident, aparitia erei digitale a dus la numeroase schimbari in modul in care companiile abordeaza strategia de marketing. Este probabil ca acest lucru sa se intensifice in urmatorii ani. In viitor, companiile isi vor imbunatati din ce in ce mai mult statutul si credibilitatea in fata consumatorilor prin crearea de continut de marketing valoros printr-o varietate de canale, atat traditionale, cat si digitale. Prin implicarea si imbratisarea unei varietati de medii, companiile pot promova o relatie puternica cu demografia lor. Unele dintre cele mai bune strategii de marketing de continut B2B vad companiile sa-si implice clientii pe retelele sociale, contribuind cu articole pe site-ul companiei, producand buletine informative, studii de caz, videoclipuri si articole pe alte bloguri. Marketing traditional prin canale mai consacrate, precum reclamele de televiziune si radio, devine din ce in ce mai putin eficace. Din nou, proliferarea noilor tehnologii – tablete, smartphone-uri si aparate de inregistrare video digitale – asigura faptul ca consumatorii acorda mai putina atentie reclamelor traditionale. Potrivit datelor Nielsen, 84% dintre proprietarii de smartphone-uri si tablete din SUA folosesc acele dispozitive in timp ce se uita la televizor.

In loc sa se bazeze pe marketing prin mijloace traditionale, multe companii descopera ca este mai bine ca dezvoltarea brandului lor sa se concentreze pe inbound marketing. Companiile ar trebui sa incorporeze productia de continut valoros, captivant, care este conceput pentru un anumit public, in strategiile de marketing ale companiei.

Valoarea actionarilor

Una dintre cele mai importante functii ale tuturor operatiunilor de afaceri este de a crea valoare pentru actionari. Valoarea actionarilor ar trebui sa serveasca drept ghid pentru alegerile strategice, financiare si organizationale facute de directorii executivi. Crearea de valoare este, de asemenea, deosebit de relevanta in ceea ce priveste departamentul de marketing. 

Implementarea unei strategii de marketing adecvate si luate in considerare ar trebui sa ajute toate corporatiile importante sa creeze valoare pentru actionari. Principiul din spatele valorii pentru actionari spune ca, daca o companie creeaza valoare, pretul actiunilor va urma in cele din urma. Cel mai eficient mijloc prin care o companie poate construi valoare in numele si brandul sau este o strategie de marketing eficienta.

Brandurile existente ale unei organizatii, relatiile cu clientii si canalele de distributie sunt esentiale atunci cand se creeaza valoare pentru actionari. In consecinta, dezvoltarea, intretinerea si exploatarea acelor active ar trebui sa fie in primul rand in mintea personalului de marketing al unei companii. Aceste active ar trebui sa fie supuse unor evaluari regulate si meticuloase. Companiile ar trebui sa efectueze evaluari regulate de risc ale strategiilor lor de marketing, asa cum ar face orice alt aspect al afacerii lor, pentru a contribui la crearea de valoare pentru actionari. Desi valoarea marcii nu apare in bilant, aceasta ar trebui sa fie supusa aceluiasi control ca si alte active.

De asemenea, organizatiile trebuie sa isi adapteze strategiile de marketing pentru un anumit public. O strategie de marketing eficienta ar trebui sa ia in considerare preferintele si interesele clientilor. Firmele ar trebui sa incerce sa instige o strategie de captare a datelor ori de cate ori este posibil. Prin captarea datelor de la clienti si clienti, companiile pot construi si dezvolta relatii de incredere care vor imbunatati si mai mult ofertele companiei. Ei pot determina care probleme si produse sunt importante pentru baza lor de clienti si isi pot adapta ofertele in consecinta.

Din ce in ce mai mult in mediul de afaceri global de astazi, companiile concureaza pentru atentia consumatorilor cu o durata de atentie in scadere. Este esential ca acele firme sa utilizeze toate instrumentele de care dispun pentru a crea si mentine o strategie de marketing eficienta. Aceasta strategie ar trebui sa reflecte si sa completeze obiectivele financiare mai largi ale organizatiei. 

Firmele ar trebui sa urmeze o cale clar definita si luata in considerare, care vizeaza direct consumatorii doriti de companie. Este imperativ, totusi, ca strategiile de marketing ale firmelor sa fie maleabile acolo unde este necesar. Cele mai bune planuri de marketing pregatesc firmele pentru orice schimbari imprevizibile in mediul mai larg de afaceri, precum si la nivel microeconomic. Atunci cand apar schimbari neasteptate si potential daunatoare, companiile au nevoie cel mai mult de un plan strategic puternic, dar flexibil.

Daca iti doresti sa creezi strategie de marketing puternica, care sa intruneasca toate conditiile unei bune derulari a afacerii tale, The Markers te poate ajuta. The Markers este o agentie de marketing online, cu 8 ani experienta in campanii nationale si internationale.