Istoria McDonald’s incepe in anul 1940, cand fratii Dick si Mac McDonald au deschis primul restaurant in San Bernardino, avand ca tematica gratarul. In 1948, restaurantul  a inceput sa se focuseze pe hamburgeri, cartofi prajiti si milkshake-uri; burgerii avand jumatate din pretul restaurantelor concurente.

In 1954, vanzatorul de milkshake, Ray Kroc s-a intalnit cu fratii McDonald intr-o calatorie de vanzari. Impresionat de eficienta operatiunii, Ray i-a convins pe frati sa-i permita sa vanda francize McDonald’s pentru 950 dolari fiecare, iar 0,5 % din vanzari sa-i revina lui Ray. El a deschis prima sa franciza in 1955 in Des Plaines, Illinois.

McDonald’s a inceput redresarea financiara adevarata in 1956 cu Harry Sonneborn, cu care a intrat in domeniul imobiliarelor – franciza Realty Corporation. FRC a achizitionat magazine pe care apoi le-a imprumutat din nou celor ce cumparau francize cu un adaos de 20% -40 %; acest mecanism a devenit o afacere banoasa pentru McDonald’s Corporation.

Problemele continue cu fratii McDonald l-au determinat pe Kroc sa cumpere intreaga companie si brandul in 1961 pentru 2.7 milioane dolari. Ray a fost finantat cu un imprumut de la un broker din New York.



In 1963, McDonald’s a inceput promovarea catre familii si copiii cu aparitia lui Ronald McDonald, jucat de Willard Scott (care a jucat anterior BozoClown). McDonald’s a introdus in meniu Filet – O – Fish, Big Mac, Egg McMuffin, Quarter Pounder si Happy Meal in anii ’60 si ’70.
McDonald a deschis prima sa locatie internationala in Canada in 1967; acest lucru a fost urmat de primele locatii din America Latina, Asia, Australia si Europa la inceputul anilor 1970. Pana in 1972, McDonald’s castigat peste 1 miliard de dolari din vanzari din peste 2200 de restaurante deschise. Restaurantul cu numarul 3000 a fost deschis mai tarziu, in 1974.

Ajungand in prezent cu istoria McDonalds, acesta serveste acum mai mult de 54 milioane de clienti din 120 de tari in fiecare zi, cu peste 31.000 de restaurante in intreaga lume. Cu venituri in valoare de 28.1 miliarde dolari, in 2013, compania fast-food ramane o forta de care trebuie sa tinem seama.

Stiati ca…



… Cel mai aglomerat McDonald’s este situat in Piata Puskin din Moscova? Acesta serveste peste 40.000 de oameni pe zi.
… McDonald’s a inregistrat prima sa pierdere trimestriala in 2002? Acest lucru a stimulat compania pentru a face o schimbare strategica ce nu avea legatura cu de deschiderea de noi locatii sau cumpararea de bunuri imobiliare. S-a pus, in schimb, un accent pe produsele alimentare de calitate superioara, optiuni mai sanatoase si de ore de functionare mai lungi, aceste strategii ajutand la inversarea pierderilor.
… Unele produse din meniu au fost create din cauza limitarilor de alimentare? Filet – O- Fish a fost inventat pentru a satisface mesenii catolici in zilele de vineri, in timp ce toate burgerul cu miel Maharaja Mac a fost creat pentru restaurante McDonald’s din India.
… Ray Kroc si-a ipotecat casa si si-a investit economiile de-o viata pentru a deveni agent de vanzari de milkshake? Unul dintre motivele deschiderii de noi francize McDonald a fost de a vinde mai multe Multimixers fratilor McDonald, pentru a folosi opt dintre mixerele de milkshake simultan in restaurantul lor.
… Dupa ce Ray Kroc a cumparat compania de la fratii McDonald relatia dintre cei 3 a devenit inncordata? Fratii au pastrat dreptul de proprietate asupra locatiei originale, care a fost redenumita „The Big M”. Ray a deschis magazinul concurent, McDonald’s, la un bloc distanta, si in cele din urma a scos restaurantul initial din afaceri.
… Ray Kroc a fost obsedat de curatenie? Motto-ul lui a fost: “If you have time to lean, you have time to clean,” („Daca ai timp sa te apleci, ai timp sa si cureti”) si el a cerut ca totul, de la podelele din bucatarie si uniforme, pana la locurile de parcare sa fie imaculate.