Specialistii sustin ca intr-un business nu poti obtine succesul scontat, daca sefii de la nivelul mediu nu au prea mare incredere in fortele lor si in abilitatea de a conduce afacerea. Daca te afli la conducerea unei companii, este necesar sa le oferi suport celor din subordinea ta sa ajunga niste buni executivi, sa faci in asa fel incat sa aiba mai multa incredere si sa invete sa isi cultive calitatile pentru a obtine succesul.
Forbes scrie ca cei care activeaza in middle management trebuie sa invete sa gandeasca strategic, sa fie la curent tot timpul cu noutatile din domeniu si sa fie implicati in activitatile zilnice. Potrivit datelor unei cercetari realizata in SUA de American Society for Training & Development pe circa 2000 de manageri de nivel mediu, numai 11 din 100 dintre acestia sunt pregatiti sa suporte responsabilitatile pe care le presupune pozitia lor in companie.
Expertii in resurse umane spun ca 90% dintre managerii de nivel mediu nu au incredere in capacitatea lor de a indeplini responsabilitatile postului. De asemenea, s-a observat ca multi directori executivi sustin ca viitorii lideri in afaceri sunt lipsiti de capacitatea de a gandi strategic, de a fi vizionari si de a-i motiva si pe ceilalti in asa fel incat sa creasca afacerea lor.
Forbes mai scrie ca toate acestea reprezinta elemente de baza pentru leadershipul de nivel superior. Din studiul mentionat reiese faptul ca o mare problema a tinerilor lideri este incapacitatea de a privi in perspectiva si de a anticipa oportunitatile si amenintarile care pot aparea in viitor in afaceri. Totusi, reprezentantii middle managementului au un rol extrem de important in relatia cu forta de munca, sunt de parere specialistii americani.
Lumea de afaceri este extrem de complexa si necesita o gandire strategica in cazul managerilor de la toate nivelurile, potrivit expertilor.
Managerii de nivel mediu trebuie sa stie sa isi motiveze salariatii si sa isi pastreze profilul profesional. Un middle manager competent este cel care produce profesional, dar concomitent trebuie sa faca managementul altor oameni, spun specialistii citati de Forbes. Ei trebuie sa inteleaga imaginea de ansamblu a afacerii, precum si sa transpuna in practica scopurile echipei de management la nivel superior.
Daca te afli intr-o pozitie de management superior trebuie sa ii informezi tot timpul pe managerii de la nivel mediu de aparitia unor probleme!
Studiul din SUA a mai indicat ca cei care activeaza in middle management se afla intr-o pozitie care impune o buna concentrare asupra activitatilor din fiecare zi in asa fel incat sa atinga tintele stabilite de sefii de la nivel superior. In relatie cu forta de munca anagajata, managementul de mijloc este vital, mai ales cand vine vorba despre cei care sunt in relatii directe cu angajatii. Cei din middle management preiau mesajele de la nivel de CEO si fac coaching cu toti subalternii, asta fiind sarcina lor, scrie Forbes.
Daca sefilor de la nivel mediu le lipseste gandirea strategica, atunci firma va fi pusa in situatia de a face fata cu dificultate schimbarilor de pe piata. In cazul in care te afli intr-o pozitie management superior, trebuie sa tii cont de cateva recomandari pentru a avea succes in activitatea ta si pentru a-i inspira pe cei din pozitiile de mijloc.
Trebuie sa inveti in primul rand sa comunici si sa ii informezi tot timpul pe managerii de la nivelul mediu de aparitia unor eventuale probleme. Acestia trebuie sa stie care este strategia companiei, care sunt actiunile pe care trebuie sa le realizeze si care este felul in care se deruleaza afacerea.
Este necesar sa discuti cu acestia, pentru a fi sigur ca au inteles ce au de facut, respectiv care este rolul lor in atingerea tintelor strategice. Trebuie sa faci un astfel de coleg sa inteleaga care este scopul final al planului, pe ce strategie prioritara se va axa compania si cum trebuie sa procedeze in relatia cu angajatii pentru a atinge scopurile firmei.
Managerii de nivel mediu trebuie sa posede capacitatea sa le comunice informatiile mai departe catre oamenii din echipele sau proiectele pe care le coordoneaza. Este mai lejer sa ii motivezi pe oameni cand acestia inteleg si accepta misiunea organizatiei catre un viitor mai bun. Forbes scrie ca trebuie sa reusesti sa obtii un raspuns pozitiv din partea managerilor de nivel mediu pe baza strategiei propuse, sa le explici in mod clar care sunt avantajele lor in cazul in care obiectivele sunt indeplinite.
Trebuie sa actionezi in asa fel incat sa ii determini sa se implice, sa ii incurajezi pe oameni sa investeasca toate aptitudinile si abilitatile pe care le au, in jobul lor, sustin specialistii. De multe ori, managerii de nivel mediu pot fi pur si simplu suprasolicitati si subapreciati pentru munca depusa. Astfel, in cazul in care doresti sa ii determini pe managerii tai sa se implice, ajuta-i sa se concentreze pe propria ta definitie a succesului si sa le spui care sunt motivele pentru care planul tau va functiona in viitor.
Mihai Matei