Carismatic, amuzant si controversat, suedezul Felix Kjellberg a devenit cel mai faimos youtuber din lume. Cunoscut si sub nickname-ul PewDiePie, el a ajuns sa fie recunoscut in intreaga lume pentru videoclipurile gameplay de pe canalul sau YouTube.

In prezent, canalul continua sa creasca si sa ajunga la noi audiente, chiar si dupa aproape zece ani de existenta, reformulari si controverse majore.

PewDiePie face parte dintr-o generatie care a crescut intr-un moment in care YouTube nu era inca atat de popular.

Canalul sau s-a dezvoltat si s-a extins cot la cot cu platforma, facandu-l pe Felix una dintre cele mai reprezentative imagini ale sale. Potrivit lui Felix, cariera sa pe YouTube a inceput pentru ca avea nevoie de o activitate care sa ii ocupe timpul liber, nicidecum pentru ca dorea sa devina celebru.

Un model pentru youtuberii din intreaga lume

Relatia dintre PewDiePie si Youtube a fost intotdeauna cruciala pentru comunitate si a dat nastere profesiei de influencer sau creator de continut, dupa cum este numita astazi. Fiind unul dintre cele mai mari nume de pe platforma, in special pe nisa de jocuri video si streaming, relatia dintre PewDiePie si YouTube a servit intotdeauna ca parametru si model pentru alte canale. 

Din 2013, PewDiePie a fost utilizatorul cu cei mai multi abonati din istoria YouTube, cu exceptia canalelor proprii ale platformei, precum YouTube Sports, Gaming, Music, Spotlight, printre altele. Cu peste 106 milioane de fani, Felix are de doua ori mai multi adepti decat al doilea youtuber din acest clasament, columbianul HolaSoyGerman, care are 41,4 milioane in acest moment.

In 2014, PewDiePie a devenit canalul cu cele mai multe vizualizari din toate timpurile, depasind-o pe celebra Rihanna, fenomenul international al muzicii pop. In octombrie 2015, canalul a atins nivelul de peste 10 miliarde de vizionari totale ale videoclipurilor. Tot acest succes ii aduce lui Felix aproximativ 12 milioane de dolari anual.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Istoria canalului

Felix Arvid Ulf Kjellberg s-a nascut la 24 octombrie 1989 in Gutenburg, Suedia. Fiul unui director IT si al unui director executiv, a avut o copilarie normala si a fost intotdeauna pasionat de jocurile video.

In 2008, Felix a absolvit liceul la Göteborgs Högre Samskola, iar mai tarziu a devenit student la Chalmers Technical University.

La universitate, Felix a fost invitat sa faca o expozitie de arta cu desenele sale create in Photoshop. Odata cu succesul acestui concurs si cu banii castigati, el a cumparat un computer pentru a lucra mai bine cu programele de editare a imaginilor si pentru a realiza videoclipuri despre jocuri video. Astfel, in 2010, in timp ce studia, Felix a creat canalul PewDiePie pe YouTube.

In 2011, a renuntat la universitate pentru a se concentra doar pe Youtube, devenind astfel cel mai faimos youtuber din lume. In ciuda faptului ca nu a primit aprobarea parintilor, Felix a continuat sa lucreze ca vanzator de hot-dogs in timpul liber pentru a investi bani in canalul sau de Youtube.  

Cum a facut fata faimei la inceputul carierei?

In 2012, canalul a depasit 1 milion de abonati, iar Felix si iubita sa, Marzia, s-au mutat in Italia. Locuind acolo, PewDiePie a inceput sa devina cu adevarat cunoscut si sa se simta deranjat de faima.

Cel mai faimos youtuber din lume a trecut prin mari constrangeri atunci cand a primit vizite neasteptate de la fani la el acasa. Astfel, cuplul s-a mutat la Brighton, Anglia, unde locuieste in prezent cu cei doi caini pug.

Inceputul succesului PewDiePie a fost declansat de videoclipurile despre jocul Amnesia – The Dark Descent. Acest joc de tip horror a fost o mare tendinta in randul videoclipurilor gameplay in 2010.

Ceea ce l-a ajutat pe Felix sa fie diferit fata de alti creatori de continut a fost modul unic in care s-a implicat in joc, prin atitudinea comica prin care realiza videoclipurile pentru Amnesia.

Explozie si crestere a publicului pe YouTube

Faptul ca Felix s-a mutat de atatea ori si a trait in diferite tari a fost un factor decisiv pentru succesul international al canalului, datorita faptului ca YouTube promoveaza canale pe pagina principala si in sectiunile principale la nivel local si national. In plus, algoritmii sai functioneaza si pe baza capacitatii unui canal de a atrage si retine publicul.

Astfel, locuind in diverse tari, PewDiePie a incarcat videoclipuri din diferite locatii, castigand un public din ce in ce mai mare si raspandindu-se in intreaga lume.

Faptul ca videoclipurile sale au fost realizate in limba engleza a garantat, de asemenea, o internationalizare mai mare a publicului sau. Drept urmare, a fost promovat din ce in ce mai mult de algoritmii platformei in diferite regiuni, ajungand la audiente mai mari.

Angajamentul publicului

PewDiePie a facut diverse videoclipuri in care prezenta modul cum joaca variante ale jocurilor originale create de fani, cunoscute sub numele de moduri. Unele dintre ele au fost create special pentru ca el sa-si inregistreze videoclipurile.

Acest lucru i-a adus milioane de vizualizari pe canalul sau si o comunitate din ce in ce mai loiala si implicata. Astfel, fanii lui participa activ la procesul de creare a videoclipurilor.

Pe masura ce canalul a crescut, Felix si-a dat seama ca fanii sai cauta apropiere si interactiune, incepand o noua serie de videoclipuri speciala unde posta material nou in fiecare zi de vineri. Astfel, el a inceput sa posteze videoclipuri intr-o varietate de formate, cum ar fi vloguri, intrebari si raspunsuri, clipuri cu provocari pregatite de abonati, pe langa compilatii cu cele mai bune momente de gameplay.

Fanii sai si-au denumit comunitatea Bro Army, iar Felix se intalneste adesea cu ei in cadrul evenimentelor caritabile pentru a strange bani pentru donatii. In total, datorita celui mai faimos youtuber din lume, s-au strans peste 1 milion de dolari pentru diverse cauze umanitare.

Extinderea marcii PewDiePie

Inca in 2015, profitand de succesul sau pe YouTube, Felix a creat marca PewDiePie Clothing.

Astfel, a inceput sa vanda produse de moda si imbracaminte legate de canalul sau, precum tricouri, hanorace, rucsaci, printre altele

In acelasi an, PewDiePie a lansat chiar primul sau joc, intitulat PewDiePie: Legend of the Brofist. Jocul este vandut cu 20,49$ pe App Store si Google Play, totalizand peste 500.000 de descarcari.

Revista Time l-a considerat pe suedezul de 28 de ani ca fiind unul dintre cei mai influenti 100 de oameni din lume, tot in 2015.

Una peste alta, acesta a fost un an de mare succes pentru cel mai faimos youtuber din lume, in care PewDiePie a obtinut un profit de 8,1 milioane de dolari.

Schimbari ale canalului

La inceputul anului 2016, Felix a simtit ca videoclipurile sale devin repetitive si ca exista un interes mai mare din partea publicului sau pentru vlogurile saptamanale.

Potrivit datelor pe care le-a analizat de pe canalul sau YouTube, PewDiePie a decis sa-si reformuleze strategia. Astfel, s-a hotarat sa publice videoclipuri zilnic, asemanatoare cu cele din seria in care anterior erau lansate doar vinerea, incepand sa faca videoclipuri gameplay doar o data pe saptamana.

Daca pana atunci apareau in videoclipuri impreuna pe canalul PewDiePie Mariza, iubita lui Felix, si-a creat si ea propriul canal la inceputul anului 2016, care are acum peste 7,67 milioane de abonati: CutiePieMarzia. Prin intermediul acestui canal, ea face vloguri, ofera sfaturi de moda si videoclipuri cu do it yourself (DIY – Do it yourself).

Pe langa videoclipuri, Marzia are un magazin unde vinde lunar o cutie cu produse surpriza. De asemenea, italianca si-a lansat propria linie de imbracaminte la sfarsitul anului 2016.

Cum a reusit PewDiePie sa isi mentina succesul?

Modul lui Felix de a transmite ceea ce isi doreste este foarte simplu, direct si foarte eficient. Acest lucru se datoreaza faptului ca isi cunoaste bine publicul si platforma pe care se afla. Abilitatea sa de a-si captiva publicul este unul dintre cele mai mari motive pentru care PewDiePie este un succes chiar si in prezent, reusind sa ramana in topul preferintelor pe o platforma extrem de competitiva.

Foarte creativ si autentic, PewDiePie a reusit sa devina un exemplu unic si este cel care a dat start-ul tuturor celorlalti creatori de continut de pe Youtube.

Astfel, in cativa ani, Felix a trecut de la a fi un simplu vanzator de hot-dog, muncind pentru a-si finanta visul, la a deveni cel mai faimos youtuber din lume, cautand mereu sa se reinnoiasca si sa traiasca din ceea ce iubeste sa faca.