Definita in termeni simpli, sponsorizarea este o modalitate prietenoasa de marketing. E chiar mai prietenoasa decat publicitatea. Cand este vorba despre publicitate, persoanele vizate stiu ca sunt puse fata in fata cu o incercare de a li se vinde ceva. Deci, in mod natural isi construies un scut pentru auto-aparare. Se pregatesc sa devieze atacul publicitar. Incep sa caute ceea ce sta dincolo de afirmatii.

Sponsorizarea este perceputa ca un lucru bun sau daca nu, mai bun, o modalitate mai aparte de promovare. Cand sponsorizezi un eveniment, o comunitate sau o cauza, sansele sunt mai mari ca publicul-tinta sa te placa decat sa nu si sa iti ofere incredere. Si cel mai mare avantaj este acela ca nu este nevoie de texte, headline-uri captivante si slogane melodioase. Prin sponsorizare se transmite indirect un mesaj mai putin rectiliniu, cu viteza de propagare medie, dar cu impact maxim. Din acest motiv, acest tip de parteneriat este o metoda inovatoare de marketing.

Sponsorizare, notorietate si marketing

Sponsorizarea ca metoda de marketing inseamna mai mult decat atingerea unor obiective tipice, prin faptul ca se refera si la capacitatea de a consolida brandul si de a crea valoare pentru consumatori intr-un mod care poate conduce schimbare de comportament. Acest lucru poate fi realizat prin crearea de oportunitati unice pentru experiente noi, auto-exprimare, divertisment, conexiune sau contributia la binele social. Si toate acestea, daca sunt realizate intr-un mod corect, transmit valoare consumatorilor si ii pot determina sa faca un click, o vizita, sa testeze sau chiar sa achizitioneze.

Pentru ca un program de sponsorizare sa fie eficient, urmarea anumitor pasi este necesara:

  • Definirea clara a obiectivelor curente si anticiparea celor care pot rezulta in urma sponsorizarii;
  • Identificarea oportunitatii de capitaluri proprii;
  • Evaluarea partenerului dintr-o perspectiva de echitate. Asigurarea ca acesta permite atingerea unui obiectiv cheie si ca reuseste sa consolideze sau sa defineasca ceea ce brandul reprezinta;
  • Pretuirea valorii investite. Fiecare sponsorizare de succes ajuta partenerul de promovare;
  • Cautarea de modalitati de a activa sponsorizarea pe toate canalele relevante. Intelegand toate modurile in care tinta se muta spre tranzactie, sponsorizarea poate fi utilizata pentru a crea valoare si a conduce comportamente cheie. De asemenea, prin ea se poate activa forta de vanzari, comerciantii cu amanuntul, distribuitorii si departamentele interne — toate acestea compensand investitia initiala;
  • Colectarea datelor si masurarea rezultatelor. Obiectivele clare ar trebui sa conduca la oportunitati de masurare si optimizare.

Sponsorizarea propulseaza un brand cu un pas mai departe decat ceilalti competitori si contribuie la crearea unei conexiuni cu publicul tinta. Unul dintre cele mai importante criterii este asupra cui se indreapta atentia pentru acest parteneriat benefic. Poate fi o organizatie non-profit, un eveniment comunitar sau chiar persoane fizice. Indiferent de alegere, aceasta este o modalitate de auto-exprimare si ar trebui sa aiba ceva in comun cu misiunea brand-ului si pozitia sa pe piata. Crearea unor sentimente pozitive fata de brand-ul emitator este una din cheile sponsorizarii de succes. Poate ca unele dintre cele mai mari parteneriate din toate timpurile, care se incadreaza perfect in termeni de conexiuni sunt cele dintre branduri de imbracaminte si evenimente sportive organizate la scara larga. Premier League 2019-2020 este sponsorizat de opt branduri diferite, care au ales una sau mai multe echipe. In ceea ce priveste sponsorizarea tricourilor, branduri ca ManBetX, SportPesa, W88 sau M88 fac tot posibilul pentru a atrage atentia. Un alt parteneriat de succes in domeniul sportului a fost anuntat in decembrie 2018, intre UFC si PokerStars.  Exista, de asemenea, situatii in care o fuziune permanenta are loc intre cele doua parti implicate, cum ar fi cazul evenimentului Red Bull Rampage. Acesta fost organizat pentru prima data in 2001, iar acum este unul dintre cele mai mari evenimente de ciclism montan din lume.

Sponsorizarea poate deveni un element important in activitatile de marketing desfasurate pentru orice brand. Aceasta poate oferi o oportunitate daca asteptarile sunt clare in ceea ce priveste rezultatele si motivatia. Pe langa faptul ca ajuta brandul prin cresterea credibilitatii sale pe piata, ii imbunatateste de asemenea imaginea publica si construieste prestigiu.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)