Brandingul poate fi definit simplu ca orice efort din partea unui brand de a stabili o identitate unica a companiei sale in mintea consumatorilor. Atunci cand o companie intra pe piata sau isi lanseaza un produs, consumatorii vad mai intai reputatia brand-ului, apoi produsul sau serviciul in sine.
Avand in vedere ca zilnic interactionam cu zeci de branduri prin diverse medii, fiecare trebuie sa se diferentieze de competitie prin imagine, valori sau viziune.
Acum, in 2020, este cu atat mai important sa creezi pentru brand-ul tau o imagine unica cu care consumatorii sa se identifice. De ce? Recent, intr-un articol, de pe Venngage.com aflam cateva statistici care sa demonstreze asta:
- Branding-ul constant prin toate canalele media creste 23% veniturile (https://www.forbes.com/sites/gabrielshaoolian/2018/08/10/10-marketing-web-design-branding-statistics-to-help-you-prioritize-business-growth-initiatives#58b5e8abd708)
- Trebuie sa existe intre 5-7 interactiuni cu brand-ul pentru ca un consumator sa-l tina minte (https://www.pammarketingnut.com/2014/05/personal-branding-strategy-social-media-marketing-white-paper/)
- 91% din consumatori ar cumpara mai degraba produse de la un brand autentic, cu reputatie (https://www.adweek.com/digital/the-power-of-brand-authenticity-on-social-media-infographic/)
- 94% din consumatori vor ramane loiali companiilor care sunt transparente cu practicile lor (https://info.zimmercommunications.com/blog/20-stats-that-will-remind-you-of-the-importance-of-your-branding)
- 73% din consumatori iubesc un brand gratie customer service-ului acestuia (https://curatti.com/branding-facts/)
- 77% din brand-uri cred ca a avea o comunitate online imbunatateste notorietatea si credibilitatea brandului (https://www.martechadvisor.com/articles/ux-and-cro/how-branded-online-communities-can-boost-your-roi/)
- Increderea in brand este de 10 ori mai importanta decat o simpla achizitie (https://www.pammarketingnut.com/2014/05/personal-branding-strategy-social-media-marketing-white-paper/)
- Culorile unui brand imbunatatesc notorietatea unui brand cu 80% (https://www.forbes.com/sites/gabrielshaoolian/2018/08/10/10-marketing-web-design-branding-statistics-to-help-you-prioritize-business-growth-initiatives/#af97082d708b)
- 78% din consumatori au incredere intr-un brand care produce continut personalizat in comparatie cu unul generic (https://www.crowdspring.com/blog/successful-branding-for-entrepreneurs-statistics/)
- 80% din cititori considera ca un continut autentic este principalul drive pentru a urmari si interactiona cu un brand (https://www.slideshare.net/pardot/5-engagement-stats)
- 91%din utilizatori isi doresc ca brand-urile sa fie autentice in social media. (https://www.visioncritical.com/blog/authenticity-stats)