Cafeaua este pentru cei ce reusesc sa incheie vanzari. Ti-ai castigat-o in ultima perioada ?
Daca da, felicitari! Daca nu, uite cateva tehnici de vanzari care sa te ajute sa iti cresti eficienta in acest domeniu.
Pentru a atinge anumite cote ai nevoie sa fii echipat cu setul potrivit de abilitati in domeniul vanzarilor. Fara ele, ai doar optiunea sa te invarti in jurul cozii, sperand ca vei ajunge candva la destinatie. Stiai ca 71% din persoanele care se ocupa de vanzari atribuie inabilitatea lor de a inchide o vanzare lipsei de cunostine? Exact din acest motiv am sa prezint 5 metode de a vinde, despre care s-a demonstrat ca pot ajunge la un „da” din partea clientului.
-
1-2-3 Close
Cand scrii un email incercand sa convingi un strain sa faca ceva, este important sa dezvolti o relatie bazata pe incredere. Aceasta strategie prezinta o cale simpla de a incepe procesul de convigere. Trebuie sa folosesti o lista de trei pasi pentru a ajunge la rezultatul final.
- Identifica trei puncte slabe pe care le are clientul tau.
- Enumera trei beneficii pe termen lung ale produsului tau.
- Mentioneaza trei dintre cei mai buni clienti ai tai.
De ce functioneaza ?
Este farmecul numarului trei. Un studiu afirma faptul ca trei este numarul ideal cand vine vorba de tehnici de vanzari, precum email-urile unde clientul se poate convinge de faptul ca sursa mesajului are un motiv convingator. Un numar mai mare de trei deja starneste scepticism destinatarului.
-
Vanzare bazata pe similaritati
Arta de a spune o poveste reprezinta ceva pe care cu totii am invatat sa o facem inca de la o varsta frageda. Aceasta tehnica de vanzare ia aceasta abilitate si o aplica unui email. Aduci clientul mai aproape de tine si ii arati ca provocarile pe care le intampina sunt rezolvabile.
Uite cum se face:
- Identifica functia clientului tau, responsabilitatile si industria in care lucreaza.
- Gandeste-te la alta persoana cu care ai lucrat si se afla intr-o situatie similara.
- Gaseste un punct sensibil al clientului, un punct pe care il poti exploata.
- Relateaza o intamplare prin care prezinti problema, iar apoi solutia.
De ce functioneaza ?
Cercetarile spun ca atunci cand avem caracteristici similare cu un personaj dintr-o poveste, involuntar ne identificam cu el si tindem sa replicam solutiile pe care acesta le foloseste.