Exista o lista lunga de trasaturi caracteristice ale antreprenorilor de succes , printre acestea cele mai evidente si usor observabile sunt spiritul de aventura si mintea deschisa. Inspiratia pentru afaceri de milioane de dolari poate veni literalmente din orice directie. Uneori survine de la cele mai banale lucruri sau, din contra, din experiente personale mai putin placute.

De fapt, la drept vorbind, unii dintre antreprenorii de succes nu s-au asteptat niciodata ca povestea lor sa aiba un succes fulminat, cel putin nu atat de rapid. Tocmai de aceea povestea lor poate fi oricand o sursa de inspiratie. Incredere in propriile idei si forte, curajul de a lua problema in propriile maini, dar si de a actiona sunt lucruri care pentru oameni fara experienta sau capital de inceput, dar care vor o afacere par un obiectiv foarte improbabil sau cel putin indepartat.

Dar aceste povesti de succes inspirationale nu au avut sprijin sau capital. Au avut in spate oameni care au crezut in ei insisi si ideile lor mai presus de toate.

Indiferent de domeniul de activitate, avand in vedere ca unele sunt mai dezvoltate decat altele si unele sunt inovatii in adevaratul sens al cuvantului, ideea de afacere succes de un milion de dolari poate aparea la o cina intre prieteni, de la o situatie mai degraba inconfortabila. 

In orice caz indiferent ca vorbim de experiente mai putin placute sau experiente impresionante, fiecare dintre acesti antreprenori si-a croit drumul in felul sau.



1. Pierre Omidyar – E-bay

In 1995 Pierre Omidyar, un programator, a inceput sa ofere pe site-ul sau personal posibilitatea de a pune lucuri la licitatie. Pe vremea aceea site-ul era cunoscut sub numele de AuctionWeb si in viziunea lui Pierre era doar un proiect personal. Dupa putin timp traficul de pe site a atins cote suficient de mari incat sa il forteze pe Pierre sa upgradeze contul de internet la nivelul unui cont de internet dedicat afacerilor. Insa pentru a putea sustine site-ul a inceput sa taxeze oamenii pentru serviciul pe care il oferea site-ul: spatiu pentru licitatii.  Astazi AuctionWeb este E-bay, unul dintre cele mai mari site-uri din domeniul retail.

 2. Matt Malony si Mike Evans – GrubHub

Serile peste program la birou in care iti e foame, dar nu stii exact ce iti doresti sa mananci sau iti este pofta un tip de mancare, insa nu stii exact ce. Serile in care stai si cauti pe siteuri-le restaurantelor unul cu program de livrare. Mai sunt desigur si zilele in care nu ai starea sa gatesti. Toate acestea au dus la ideea unei afaceri de milioane.

Matt Malony si Mike Evans, programatori, si-au pornit afacerea din aceasta experienta mai putin placuta, de la suprasaturatia de a trece prin sute de site-uri pentru o singura masa.



Acestia au creat GrubHub. GrubHub este un site de tipul „un singur magazin pentru tot”. O baza de date imensa prin care userii pot cauta un tip specific de mancare sau doar un meniu apetisant prin mai bine de  3000 de restaurante in mai bine de  500+ orase.  Publicul a fost atat de receptiv la acest tip de magazin online incat astazi afacerea valoreaza aproximativ  $3 billioane.

3. Konosuke Matsushita -Panasonic

Cu toate ca am putea crede ca o aface care astazi valoareaza  $66 billioane a pornit de la oameni ambitiosi cu investitori, adevarul este ca bazele corporatiei Panasonic au fost puse intr-un subsol. Matsushita avea 23 de ani si lucra in „Osaka Electic Light Company” cand a creat, in 1917, un soclu de lumina mai bun decat ce era deja pe piata. Tanarul Matsuhita s-a dus cu ideea aceasta la seful sau, din pacate (ori fericire) acesta nu a fost interesat de ideea tanarului fara experienta sau studii de specialitate.

Konosuke Matsuhita a luat atunci problema in propriile-i maini si a inceput sa faca mostre in subsolul casei lui. A trecut prin cateva experimente si pas cu pas a pus bazele Panasonic, desi pana in 2008 aceasta multinationala se numea „Matsushita Electric”.