De la carti la produse cosmetice, electronice si alimente, pana la articole vestimentare si sportive, povestea de succes Amazon este despre cel mai mare lider de comert electronic din lume.

Devenind online inca din 1995, Amazon a oferit clientilor mai mult decat livrari punctuale. De-a lungul timpului, compania a reusit sa castige un numar mare de clienti, a adus functii inovative pe site-ul sau web si in aplicatia mobila, produse mai bune si preturi mai mici in comparatie cu alte platforme de comert electronic.

Inceputul succesului Amazon:

Jeff Bezos a inceput afacerea oferindu-i initial numele de Cadabra Inc. in 1994, care s-a transformat in Amazon.com in iulie 1995.

Dupa ce a analizat mai multe posibilitati de nume, Bezos a ales doua optiuni: Relentless si Amazon. Chiar daca ce-a de-a doua a fost alegerea finala, este amuzant faptul ca la introducerea Relentless.com in bara de cautare vei fi redirectionat catre Amazon.com.

Pe baza cercetarilor pe care le-a efectuat, Bezos a concluzionat ca cel mai potrivit produs pentru vanzarile online sunt cartile. Neavand intentia de a vinde altceva decat carti, Amazon, ulterior, a inceput sa primeasca e-mailuri prin care oamenii isi exprimau dorinta de a cumpara CD-uri muzicale sau DVD-uri cu filme pe langa cartile magazinului. Aceste sugestii au facut din Amazon un adevarat gigant al comertului electronic in zilele noastre, gestionand in prezent peste 30 de categorii mari de produse.

Cand Bezos a fondat Amazon.com, strategia a fost sa nu foloseasca niciun inventar. Cu toate acestea, pentru a obtine un control mai mare asupra livrarilor, in 1997, compania a inceput sa detina stocuri in depozitele sale. 

In 2000, Amazon a introdus optiunea care permite companiilor mici si persoanelor fizice sa-si vanda produsele prin platforma. Afacerea in continua crestere si cu stocuri tot mai mari a dus la achizitia de 775 milioane de dolari in 2012 a Kiva Systems, o companie de robotica ale carei dispozitive automatizeaza sarcinile de gestionare a stocurilor.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In 2009, compania a introdus prima sa linie de publicare, AmazonEncore, dedicata cartilor populare autoeditate. De asemenea, aceasta le permite persoanelor sa-si publice propriile carti electronice. 

Conform statisticilor din 2017, Amazon avea 5.666.400 de angajati care lucrau pentru companie, care a crescut de la doar 17.000 in 2007.

Conform Statista, ultimele cifre de la Amazon arata ca compania a obtinut venituri din vanzari de 75,5 miliarde de dolari in primul trimestru al anului 2020, depasind previziunile analistilor de 73,61 miliarde de dolari.

Amazon GO:

Amazon a introdus, de asemenea, Amazon Go: magazine care se bazeaza pe automatizare si sunt total diferite de magazinele traditionale. Clientii intra in magazin, sunt rugati sa descarce aplicatia Amazon Go si sa scaneze codul QR de la intrarea in magazin dupa care isi pot continua cumparaturile.

Aceste magazine sunt ca orice alt magazine fizic, dar nu dispun de casierii unde clientii trebuie sa astepte la cozi interminabile pentru ca obiectele din cos sa fie scanate pentru plata. Folosind aplicatia Amazon Go, clientii se ocupa singuri de plata pentru produsele adaugate in cosul de cumparaturi. Pana in prezent, exista 11 magazine Amazon Go.

Amazon Prime & Amazon Pay

Amazon Prime este un abonament anual care ofera beneficii si oferte membrilor pentru produse, livrare mai rapida sau chiar in aceeasi zi, preturi mai mici pentru anumite articole, acces nelimitat la filme online, etc.

Totodata, Amazon a oferit clientilor sai plata cu un singur click prin Amazon Pay. Acest serviciu a facilitat plata cu optiunea de un click pentru: rezervari de bilete la film, rezervari de zboruri, plata facturilor de energie electrica, plata facturilor telefonice, aproape totul printr-o singura platforma. Clientii nu trebuie sa descarce aplicatii mobile separate pentru operatiunile lor de zi cu zi.

Astfel Amazon a reusit sa contribuie la imbunatatirea experientei de cumparaturi a clientilor si sa ridice standardele in intreaga industrie a comertului electronic.

Cum a reusit Amazon sa obtina acest succes?

Amazon a oferit clientilor servicii care indeplinesc intocmai dorintele si nevoile acestora. Fiind o experienta excelenta pentru utilizator, designul interfetei il ajuta pe client sa gaseasca rapid produsele pe care le cauta. 

Deoarece se concentreaza pe cerintele si perspectiva clientului si nu pe o strategie menita sa o intreaca pe cea a concurentilor, povestea de succes Amazon este condusa in principal de idei si inovatie. Jeff Bezos primeste calduros toate ideile si conceptele neconventionale si apoi le leaga de noile tehnologii.

Nu in ultimul rand, pe langa factorii mentionati anterior care diferentiaza aceasta platforma de celelalte din industria comertului electronic, Amazon se concentreaza pe multumirea milioanelor de clienti cu livrari gratuite si punctuale, preturi mai mici, o gama variata de produse si, bineinteles, asistenta excelenta pentru clienti!