Canalele digitale cum ar fi site-ul web, blogul si retelele sociale sunt utilizate ca un mod foarte eficient de comunicare si atragere a clientilor pentru companii de toate dimensiunile, care profita de acestea pentru a investi pe deplin in marketingul digital sau chiar pentru a-si extinde strategiile traditionale de marketing.

In tot acest amestec de optiuni, avand in vedere si puterea retelelor sociale precum Facebook – care are peste  2,4 miliarde de utilizatori activi in fiecare luna  – blogul are inca o mare importanta in construirea unei prezente digitale a companiei si ca instrument cu potential ridicat de a pastra si atrage noi clienti.

Comportamentul actual al consumatorului

Modul in care clientul poate interactiona cu afacerea ta si incepe o calatorie pentru a cumpara produsul sau serviciul pe care il oferi nu mai este acelasi ca atunci cand exista doar marketingul traditional.

Datele arata ca astazi experienta de cumparare a consumatorilor incepe deja cu mult inainte de primul contact direct cu brandul. Un sondaj al consultantei TNS Research arata ca peste 90% dintre consumatori cauta pe internet inainte de a face o achizitie.

Sondajul a indicat, de asemenea, ca 76% dintre aceste persoane cauta informatii pe forumuri si bloguri. In acest moment, blogul are rolul de a hrani viitorii clienti cu informatii relevante si de a-i directiona catre vanzare.

Asadar, acesta face parte din metodologia pe care o numim Inbound Marketing, in care actiunile strategiei de marketing vizeaza atragerea clientului intr-un mod mai segmentat si stabilirea unei interactiuni mai profunde cu acesta. Astfel, in cadrul acestui proces, blogul functioneaza ca un instrument eficient de marketing de continut.

Importanta blogului ca instrument de marketing

O greseala obisnuita a companiilor care incep sa isi construiasca prezenta in mediul digital este crearea paginilor pe retelele sociale „pentru ca toata lumea le foloseste” si sa dea la o parte blogul.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Deoarece comportamentul consumatorilor de astazi implica cercetarea a cat mai multe informatii inainte de a lua decizia finala de cumparare, putem concluziona ca folosirea unui blog si producerea continutului de calitate iti va ajuta clientii sa primeasca suficiente informatii si, desigur, iti va ajuta afacerea sa fie vizibila pentru acestia.

De exemplu, simpla folosire a unui site web ce contine doar informatii de baza ii atrage numai pe cei care deja iti cauta afacerea. Astfel, folosirea unui blog care sa ofere informatii puternice legate de activitatea firmei, povestea care sta in spatele acesteia si modul in care produsele pot aduce schimbari pozitive in viata utilizatorilor genereaza mult mai multe oportunitati pentru afacere de a-si extinde audienta si de a lega o relatie care sa aduca profit.

In plus, blogul este instrumentul cheie care ajuta afacerea sa devina o referinta si o autoritate pe piata in care activeaza. Acest lucru inseamna ca ori de cate ori publicul se gandeste la produsul sau categoria de servicii oferite, isi va aminti continutul disponibil pe blogul afacerii.

Blogurile sporesc vanzarile

Impactul generat intr-o strategie de continut prin utilizarea unui blog nu vizeaza doar cresterea gradului de constientizare a brandului sau consolidarea digitala a acestuia.

Continutul, atunci cand este calitativ, este esential pentru procesul de vanzare al produselor sau serviciilor unei afaceri. Blogul are avantajul important de a furniza continut si de a arata potentialului client ca exista o problema care poate fi rezolvata prin respectivul produs sau serviciu.

Stiind cum functioneaza corect palnia de vanzari (intregul proces de a determina clientul de la cunoasterea problemei la finalizarea unei vanzari cu succes), blogul poate fi un mod important de a atrage si hrani interesul vizitatorilor prin subiecte captivante pentru acestia.

Asadar, blogul este un instrument care nu ar trebui sa lipseasca din strategia afacerilor de astazi!