Daca ai o afacere, iti doresti sa o promovezi cat mai bine posibil, astfel incat sa atragi un public cat se poate de mare. O intrebare foarte des intalnita este urmatoarea: Care este cea mai buna alegere pentru a genera trafic si pentru a-ti face afacerea cunoscuta: Social Media sau site-ul in sine?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, va fi nevoie sa parcurgem ambele variante pentru a intelege scopul fiecareia. Haideti sa le luam pe rand!

Care sunt avantajele construirii unei prezente in Social Media?

Unul dintre principalele avantaje oferite de retelele sociale este gratuitatea. Acest lucru este intotdeauna bun cand vine vorba de comercializarea afacerii tale. Chiar daca recurgi la metode de publicitate si promovare platita, te vei bucura in continuare un ROI bun in ceea ce priveste captarea atentiei sociale.

Dar acestea nu sunt singurele avantaje ale utilizarii platformelor de Social Media pentru a-ti spori prezenta in online.



Social media aduce multe alte avantaje precum:

  • Ofera metode de comunicare mai rapide si mai personale.
  • Promoveaza brand-ul prin crearea de continut personalizata.
  • Sustine parteneriatele si cresterea comunitatii.
  • Te ajuta sa ajungi la mai multe persoane si sa le oferi informatii concrete despre afacerea ta prin: recenzii, mesaje directe si comentarii.
  • Iti permite sa monitorizezi concurenta. Ce inseamna acest lucru? Ei bine, poti sta cu un ochi pe concurenta si o poti evalua prin implicare si feedback social. Poti, de asemenea, sa determini unde gresesc concurentii si sa iti completezi propriile goluri, acolo unde este nevoie.

Dar, dupa ce ai ajuns la audienta prin postarile de pe Social Media, utilizatorii au inca nevoie de o platforma pentru a vizualiza si achizitiona produsele sau serviciile pe care le oferi. De fapt, majoritatea oamenilor ar fi sceptici daca ar intalni o afacere care se promoveaza foarte bine pe Social Media, dar careia ii lipseste o pagina web.

De ce mai aveti nevoie de un site web?

Desi prezenta pe retelele sociale este esentiala in epoca informatiei, nu este inca un substitut pentru un site web bine construit si usor de utilizat. Social Media poate genera constientizare, dar ai nevoie de ceva mai puternic de atat pentru a-ti hrani vizitatorii.



Consumatorii se asteapta chiar si la afacerile foarte mici sa aiba o platforma pe care sa o poata vizita pentru a obtine mai multe informatii. De fapt, mai mult de 80% dintre clientii potentiali viziteaza site-ul web inainte de a face primul contact.

Daca acest lucru nu este suficient pentru a sublinia importanta site-ului, 88% dintre vizitatori este putin probabil sa revina pe un site web care are probleme, indiferent de cat de mult sunt atrasi de pagina de Facebook sau contul de Instagram al afacerii tale.

Asadar, raspunsul la intrebarea: “Care este cea mai buna alegere, site-ul web sau profilul pe retelele sociale?”, este cu singuranta: ambele. Gandeste-te la profilul afacerii tale din Social Media ca la unealta de baza care conduce publicul spre site-ul tau web. Asadar, ambele vor avea nevoie de atentie si implicare in vederea atingerii obiectivelor pe care ti le-ai propus!