Anul 2020 a fost o adevarata provocare pentru afacerile din intreaga lume, deoarece au experimentat la nivel colectiv ceva ce nicio generatie anterioara nu a intalnit: impactul pandemiei cauzate de COVID-19 asupra comportamentului consumatorilor.

Desi nu exista certitudini cu privire la modul in care consumatorii isi vor motiva alegerile in viitor, companiile isi doresc pe cat de mult posibil sa prevada unele dintre actiunile care ii vor determina pe acestia sa ajunga la deciziile lor de cumparare.

Potrivit sondajului Global Consumer Insights realizat de PwC impartit in doua periaode, inainte si dupa debutul pandemiei:

  • 50% dintre consumatori au folosit retelele sociale mai mult decat in pre-pandemie.
  • 93% au declarat ca vor continua sa faca achizitii online prin smartphone, fiind cea mai eficienta metoda de a face cumparaturi.
  • Doar 16% dintre respondenti au declarant ca au cumparat mai mult din magazinele fizice dupa debutul pandemiei, 33% nu si-au schimbat in niciun fel aceste preferinte si 50% au renuntat la cumparaturile din magazinele fizice in favoarea celor online.

Consumatorii au devenit din ce in ce mai rezervati cu privire la cumparaturile traditionale. Metodele de comanda online sau telefonice, optiunile de plata si livrare precum si alte procese care permit distantarea sociala sunt esentiale pentru a asigura o experienta pozitiva in urmatorul an.

Consumatorii isi doresc siguranta si simplitate

Aceasta schimbare creeaza o serie de oportunitati pentru companii. In primul rand, organizatiile pot pune accent pe aceste nevoi ale consumatorului modern in limbajul si vizualurile utilizate in campaniile de marketing. Astfel, comunicarea ar trebui sa se axeze pe modul in care produsele si serviciile unui brand indeplinesc aceste nevoi in vreme de pandemie.

Si pentru ca suntem la un pas distanta de explozia cumparaturilor din sezonul sarbatorilor de iarna, multi consumatori vor dori sa cumpere produse pe care sa le daruiasca mai departe apopiatilor, care sa respecte intocmai aceste criterii.

In al doilea rand, exista o mare oportunitate aici de a crea experiente care sa atraga atentia publicului, oferind nu numai divertisment, ci si intarind relatia si sporind increderea consumatorilor fata de brandul de la care achizitioneaza. 

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Experientele din online pot ajuta o afacere sa umple golul ramas in absenta evenimentelor din lumea reala. De exemplu, un magazin specializat in piese de mobilier poate crea o aplicatie care sa recreeze vizita offline a consumatorilor sai.

Cercetarea realizata de Nielsen.com a identificat patru moduri cheie prin care comportamentul consumatorului se va schimba continuu ca raspuns la pandemia COVID-19 care va persista cel mai probabil si in 2021:

  • Pe masura ce reglementarile si deciziile guvernamentale continua sa dicteze circumstantele vietii oamenilor, iar izolarea va fi una dintre masurile impuse, consumatorii vor acorda prioritate cheltuielilor pentru articole care le sporesc confortul acasa.
  • Intrucat activitatile precum concertele in aer liber, festivalurile si calatoriile sunt restrictionate, modul si motivul pentru care consumatorii aleg sa-si cheltuiasca banii se va transforma semnificativ, acestia continuand sa implementeze masuri de auto-disciplina financiara.  
  • Somajul si incertitudinea economica determina consumatorii sa caute produse care sa ofere valoare si liniste. Totodata, pierderea locurilor de munca in cazul multor consumatori i-a determinat pe acestia sa petreaca mult mai mult timp cercetand piata online.

In lumina acestei incertitudini continue, cum putem planifica si pregati ceea ce poate aduce 2021? Un lucru este sigur: afacerile vor continua sa se lupte cu o provocare in ceea ce priveste deciziile si comportamentul consumatorilor.

In absenta unui eveniment asemanator pe care acestea se pot baza, este esential ca accentul sa fie pus pe nevoile actuale ale consumatorului, pe o comunicare cat se poate de eficienta si desigur, pe empatie.