Daca urmaresti principalele stiri despre lumea tehnologiei, ar trebui sa stii deja ca smartphone-ul si tableta sunt unii dintre principalii responsabi pentru o mare parte din traficul de pe internet. Tocmai din acest motiv, este important sa iti optimizezi continutul pentru aceste dispozitive.

Internetul mobil este din ce in ce mai accesibil, iar algoritmii motoarelor de cautare favorizeaza deja, de ceva vreme, site-urile adaptate pentru mobil.

Asadar, daca nu iei in considerare optimizarea pentru dispositive mobile, te vei lipsi cu usurinta de trafic valoros si o multime de oportunitati excelente. 

In ce consta SEO pentru dispozitive mobile?

La fel ca si in cazul SEO-ului clasic, cel pentru mobil se bazeaza pe o serie de optimizari pentru siteul web si a continutului acestuia pentru dispozitive mobile, precum smartphone-ul sau tableta. Optimizarile fac ca acest continut sa fie cat mai vizibil in cautarile Google (sau ale altui motor de cautare).



Cand este bine realizat, SEO mobil creste sansele ca site-ul tau sa ajunga in primele locuri pe SERP (pagina de rezultate a motorului de cautare). Si stii deja ca daca pagina ta este mai aproape de primul loc, vor exista mai multe sanse ca utilizatorii sa o acceseze in favoarea altor pagini.

Diferenta dintre SEO mobil si SEO traditional nu este atat de mare pe cat pare. Directiile de baza, cum ar fi utilizarea cuvintelor cheie si integrarea de link-uri in continut sunt, de asemenea, prezente si aici.

Cu toate acestea, deoarece utilizatorii de smartphone au obiceiuri de navigare foarte diferite fata de cei traditionali, este necesar sa se tina seama de aceasta diferenta in cadrul proceselor de optimizare.



De ce este important SEO mobil?

    – Cautarile pe dispozitivele mobile continua sa creasca

Asa cum am spus la inceputul articolului, traficul pe dispozitivele mobile este in continua crestere. Practic, toata lumea are un smartphone in mana in zilele noastre si isi petrece mare parte din timp conectat de acest dispozitiv.

Potrivit unui raport realizat de Hitwise, 58% din toate cautarile Google se fac pe smartphone.Asadar, chiar si publicul tau tinta utilizeaza dispozitive mobile pentru a ajunge pe pagina ta. 

  – Cautarile vocale si-au marit numarul

Odata cu aceasta crestere a utilizarii dispozitivelor mobile, un alt fenomen a luat amploare: cautarile vocale. Potrivit Google, peste 20% din cautarile mobile se fac in acest fel.

Popularitatea asistentilor virtuali precum Google Assistant, Siri si Cortana a crescut semnificativ in ultimii ani. Este mai simplu si mai rapid pentru oameni sa vorbeasca decat sa tasteze in momentul in care vor sa caute ceva. Si asta nu este totul: numarul asistentilor personali, precum Amazon Echo, creste si el.

Prin urmare, trebuie sa tii cont de modul in care publicul efectueaza cautarile pentru a-ti optimiza continutul in cel mai bun mod.

– Google acorda prioritate continutului mobil

Inca din 2017, Google a anuntat primul index pentru mobil. De atunci, algoritmul de cautare a sugerat site-uri care au ca versiune principala cea destinata dispozitivelor mobile ca raspuns al cautarilor. Pana atunci, versiunea preferata de platforma a fost cea desktop.

Asadar, daca nu vei lua masuri cu privire la optimizarea paginilor pentru SEO mobil, ai sansa de a-ti pierde locul in clasamentul motoarelor de cautare. Iar daca publicul tau nu te gaseste pe Google, mai mult ca sigur iti vei pierde o parte din clienti.

Cand un utilizator cauta un anumit termen, algoritmul Google cauta in bazele de date versiunile mobile ale paginilor pentru a determina daca acestea sunt sau nu relevante pentru utilizator.

Daca inainte, a avea un site web receptiv era doar un alt aspect al SEO-ului bine facut, acum scenariul este diferit: optimizarea pe mobil a devenit o regula.

Cum se face SEO pentru mobil?

La fel ca in cazul SEO traditional, secretul este de a crea continut de calitate care sa ofere informatii relevante pentru utilizator. La urma urmei, mult mai mult decat numere sau termeni tehnici, Google doreste ca utilizatorii sai sa aiba parte de cea mai buna experienta posibila, indiferent de dispozitiv.

Adaptarea continutului la nevoile utilizatorului este din ce in ce mai importanta. Prin urmare, SEO pentru mobil a devenit un must-have in lumea prezenta a marketingului online.