2016 a fost un an mare pentru marketing-ul online. Indiferent ca ne referim la platformele social media, la google sau la modul cum telefoanele mobile au castigat inimile tuturor.Anul 2016 a generat modificari destul de mari la capitolul marketingului online, de la continut dedicat unui public specific, la explozia continutului grafic si continutul care implica activ userii.

In 2016 au aparut pozele 360 pe facebook, tot anul trecut a aparut un instrument prin care facebook-ul te lasa sa targetezi publicul tau tinta gratuit. Modul de functionare al instrumentului este foarte asemanator cu cel al tag-urilor pentru wordpress. Desigur, Facebook iti ofera o expunere mai larga.

Asadar, ce trenduri vor domina piata marketingului online in 2017 anul acesta?

Spre continut, desigur. La fel ca si in cazul celor mai eficiente trenduri in PR, continutul de calitate este ceea ce are lipici la public.

1.  Poze 360, video-uri si live streamuri.

Datorita aplicatilor precum Facebook, Instagram, Twiter si in mare parte a tot ceea ce inseamna social media, oamenii s-au obisnuit cu raspunsuri rapide, dar si cu un anumit tip de continut.



Continutul trebuie sa fie: interactiv, amuzant, rapid si foarte concis. Fie ca vorbim de fotografii 360 sau de spot-uri palpitante precum reclama recenta la Mercedes, ori un live ca cel de la Buzzfeed cu doi anagajati incercand sa sparga un pepene,  o mare parte din continut trebuie concentrat in aceasta zona.

Insa tipul de continut nu este totul, conteaza enorm si cum este expus. Anul acesta oamenii si Google au spus stop-joc marketingului intruziv. O dovada clara este faptul ca daca inainte scaparea userilor de la reclame erau adblockerele, anul acesta Google pedepseste reclamele de tip pop-up! Gata cu casetele cu videouri zgomotoase ce apar de nicaieri!

Iar, daca to vorbim despre cele mai indicate locuri in care sa ne afisam reclamele, recomandat este sa folosim  newsfeed-ul. Reclama ce apare ca orice alt articol sau share este cea mai apreciata in acest an.



Un alt lucru estentia este rech-ul organic. Chiar daca ne bazam tot pe ads manager si reclamele sale, ideal ar fi sa ne orientam catre un public interesat cu adevarat de continutul nostru. In plus, atunci cand reusesti sa creezi continut viral si sa il tii sub observati, poti intelege de ce este interesat publicul tau si ce iti poate atrage clienti noi.

2.Nise, influenceri si castigarea increderii oamenilor.

Influenceri inca au un cuvant greu in marketingul online. Oamenii se incred mai rapid in alti oameni, mai ales daca acestia scriu sau creeaza content nisat si educativ. Asadar, daca in topul practicilor PR este ideal sa scrii o carte pentru a iesi in fata ca expert dedicat educarii publicului, in mediul marketingului online trebuie sa prezentam continut interesant si educativ pentru a capata increderea oamenilor.

3. Analiza si public.

Stim deja ca nu oricine iti intra pe site genereaza si o conversie. Insa multumita tehnologiei prin care putem observa ce se intampla cu userii nostrii, putem acum sa targetam oamenii care au intrat pe site si nu au generat conversii.

Creeaza oferte si incearca sa targetezi cu acestea oamenii care au iesit de pe site inainte de a se convinge de produsele si serviciile tale.

Apropo de conversii! Cum tehnologia mobila a devenit cel mai bun prieten al omului, talismanul nelipsit din buzunar, social media-ul este noul generator de conversii, in special pentru e-commerce. Asadar, nu te sfii sa folosesti ads-urile pentru a aduce cat mai multa lume pe site-ul tau sau pe aplicatia mobila dedicata site-ului. 

In plus, aplicatiile dedicate castiga teritoriu destul de rapid. Sigur, site-urile responsive nu vor disparea, insa o aplicatie dedicata iti permite sa  creezi un user experience mult mai bun. O aplicatie dedicata pentru site-ul tau, inseamna ca poti crea o interfata mai buna pentru tehnologia mobila, mult mai intuitiva pentru useri si deci mai usor de folosit.

Iar in cazul e-commerce-ului, aplicatia dedicata a intrat in topul best practice-urilor!