Fie că ești la facultate sau susții alte tipuri de examene de-a lungul vieții, cu siguranță că emoțiile și stresul din perioada respectivă nu îți sunt necunoscute. În contextul grijilor de dinaintea examenului, este posibil ca mâncarea să nu reprezinte o prioritate pentru tine. Totuși, ar trebui să știi că obiceiurile alimentare, calitatea alimentelor și valoarea lor nutrițională au un impact semnificativ asupra stării generale de sănătate și asupra capacității de concentrare. Află, în continuare, ce poți face pentru a-ți îmbunătăți performanța intelectuală!

Adoptă o dietă cât mai variată

Nu există un singur aliment care să conțină toate principiile nutritive de care organismul are nevoie. Din acest motiv este esențial să consumi alimente din toate grupele alimentare. Specialiștii în nutriție recomandă consumul de:

  • Cereale – 6 porții pe zi. O porție=o felie de pâine sau jumătate de cană de orez fiert;
  • Legume – 5 porții. O porție=o cană de frunze verzi (spanac, salată, etc) sau o roșie medie;
  • Fructe – 3-4 porții pe zi. O porție=o banană sau 3 caise;
  • Carne și ouă – 8-9 porții pe săptămână. O porție=un ou sau 85g de carne gătită;
  • Lactate – 3 porții pe zi. O porție=un pahar de lapte sau 40g de brânză.
  • Pește – 2-3 porții pe săptămână. O porție=85g pește gătit sau fructe de mare;
  • Nuci și semințe – 5 porții pe săptămână. O porție=o lingură de unt de arahide sau 30g nuci;
  • Uleiuri și grăsimi – 2-3 porții pe zi. O porție=o lingură de ulei vegetal sau o lingură de maioneză light.

Adoptarea unei diete variate presupune atingerea aportului recomandat de macronutrienți (carbohidrați, lipide, proteine) și micronutrienți (vitamine și minerale) bucurându-te, în același timp, de o diversitate de culori, gusturi și texturi în farfuria ta.

Hidratează-te corespunzător

Apa este elementul central al organismului uman și fără ea supraviețuirea ar fi imposibilă. Chiar și o stare ușoară de deshidratare poate avea repercusiuni asupra stări de concentrare conducând la instalarea oboselii, apariția durerilor de cap și scăderea vigilenței. În general, consumul recomandat de apă este de aproximativ 2 litri pe zi, însă simte-te liber să adaptezi aportul de apă în funcție de temperatura ambientală și de nivelul tău de activitate fizică.

Evită consumul excesiv de dulciuri

Dulciurile îți pot oferi acel vârf de energie, însă, este esențial consumul moderat, ca parte a unei diete variate și echilibrate. Consumul unui aliment cu un conținut crescut de zaharuri simple duce la creșterea rapidă a glicemiei, care are drept consecință o secreție masivă de insulină. Aceasta va determina scăderea bruscă a glicemiei, iar organismul o va resimți sub forma unor senzații de foame și oboseală.

Alege alimente care susțin buna funcționare a creierului

Există o serie de alimente care furnizează principii nutritive de care creierul are nevoie pentru a funcționa la parametri optimi. Nucile, semințele și peștele gras sunt surse importante de acizi grași nesaturați omega 3 cu efecte importante asupra sănătății aparatului cardiovascular, memoriei și proceselor biochimice. Încearcă să incluzi în alimentația ta cel puțin o sursă de omega 3, fie că sunt alimentele  enumerate mai sus sau suplimente cu omega 3.

Perioada examenelor se poate dovedi stresantă și epuizantă, însă rețeta succesului include o dietă variată, echilibrată și bogată în principii nutritive.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)