Poate ca nu va amintiti, dar navigarea pe internet in urma cu cativa ani a insemnat ca ecranul computerului sa fie invadat de mii de pop-up-uri si reclame intruzive.

In cazul in care ai fi vrut sa verifici daca ai primit mesaje in casuta de e-mail, un pop-up care anunta o lansare de produs ar fi aparut instant. Daca ai fi dorit sa urmaresti ultimul episod din serialul tau preferat, ar fi trebuit sa termini de vizionat o reclama pentru o marca auto.

Multa vreme, reclamele au constituit o mare parte din experienta de navigare pe internet a utilizatorilor. Astfel, accesul la internet a insemnat sa fii expus la reclame intruzive si deseori nedorite. Si putem cadea de acord asupra faptului ca nimanui nu-i placea acest lucru.

Dar situatia s-a schimbat odata cu aparitia unui instrument care blocheaza cele mai multe ferestre pop-up si alte reclame invazive: AdBlock. Si tot mai multi utilizatori il folosesc pentru a scapa de reclamele nedorite.

Problema este ca multe companii, in special cele digitale, au nevoie de reclame pentru a atrage cat mai multi clienti. Cu toate acestea, cum vor aduce aceste reclame rezultate daca utilizatorii folosesc AdBlock?

Din fericire, exista modalitati de a-ti face reclama vizibila fara a cadea prada efectului AdBlock. 

Ce este AdBlock si pentru ce este folosit?

Ei bine, programele folosite pentru a bloca reclame – dintre care AdBlock este cel mai cunoscut – sunt programe si plugin-uri concepute special pentru browserele de internet care blocheaza diferite tipuri de anunturi pe site-uri, inclusiv: bannere, reclame pe Facebook, pop-up-uri, anunturi in rezultatele ale cautarii Google sau videoclipuri pre-rulate pe YouTube.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Astfel, folosind AdBlock, experienta de navigare a utilizatorului nu este intrerupta de reclame nedorite. De fapt, promisiunea de a pune capat pop-up-urilor si reclamelor a determinat tot mai multi oameni sa utilizeze AdBlock.

Potrivit unui sondaj PageFair, in 2016 existau deja 615 milioane de dispozitive care foloseau programme de blocare a reclamelor. Si dintre acestea, 62% erau dispositive smartphone.

Totusi, potrivit cercetarii, unul dintre motivele principale care ii determina pe oameni sa instaleze AdBlock este tocmai dorinta de a naviga fara intreruperi.

Desi acest tip de instrument este benefic pentru utilizator, el poate fi destul de rau pentru cei care au o afacere online, in principal producatorii si afiliatii care depind de anunturi pentru a face publicitate pentru produsele si serviciile lor.

Ce impact are AdBlock asupra afacerilor digitale?

Daca esti antreprenor digital, stii mai bine decat oricine ca anunturile sunt foarte importante pentru a atrage vizitatorii pe canalele afacerii tale, fie ca iti doresti sa promovezi un produs nou, sa iti cresti vanzarile, sa generezi trafic pe site-ul afacerii sau pur si simplu sa te bucuri de vizibilitate.

Cu un numar tot mai mare de utilizatori care blocheaza reclame, munca de promovare si vanzare online este grav afectata. La urma urmei, numarul de persoane care vor vedea efectiv anunturile tinde sa scada din ce in ce mai mult.

Un alt impact negativ al AdBlock este asupra costurilor campaniei, deoarece acestea investesc in anunturile lor, chiar daca utilizatorul nu a reusit efectiv sa ajunga la mesajul transmis.

Acest lucru inseamna ca ar trebui sa opresti publicitatea pe Google si pe Social Media?

Desigur ca nu! Desi AdBlock este un obstacol major pentru cei care trebuie sa isi faca publicitate, exista alte metode prin care o afacere se poate promova fara a primi respingere din partea utilizatolrilor.

Poti continua sa investiti in anunturi, dar aceasta nu ar trebui sa fie singura ta sursa care aduce vizitatori si click-uri. Cheia este diversificarea si punerea in practica a strategiilor de marketing care contribuie la publicitatea afacerii tale si la generarea de vanzari intr-un mod mai putin intruziv sau chiar organic.

Mai jos ti-am pregatit o lista cu 3 strategii eficiente pe care le poti folosi in acest sens:

Asadar, exista cateva strategii care permit vizitatorilor sa fie atrasi si convertiti in clienti intr-un mod mai putin intruziv, fara a pune in pericol experienta de navigare a acestora si, in plus, oferind continut relevant.

1. E-mail Marketing

Desi avansarea retelelor sociale a dat impresia ca marketingul prin email a murit, acest lucru nu este adevarat. Este mai viu ca niciodata si poate fi o modalitate excelenta pentru o afacere de a-si face reclama fara a risca sa transmita un mesaj care va fi blocat de un program conceput special pentru a face acest lucru.

E-mail Marketing implica implica transmiterea de e-mailuri care au caracter informativ si publicitar pentru promovarea produselor si serviciilor catre publicul tinta sau partajarea continutului relevant pentru abonati.

Exista mai multe avantaje aduse de utilizarea strategiei de e-mail Marketing, printre care:

  • practic toata lumea are e-mail, asadar, poti ajunge la un numar mare de potentiali clienti;
  •  este un instrument mai ieftin decat alte mijloace de promovare;
  • iti permite sa masori performanta, cum ar fi deschiderea mesajului, rata de click, bounce rate, si poti astfel sa creezi o audienta segmentata pentru viitoarea strategie de marketing.

In plus, e-mailul este un canal extrem de personal, permitandu-ti sa dezvolti o relatie mai stransa cu publicul tau, realizand chiar e-mailuri personalizate bazate pe segmentari ale publicului tinta.

2. Influence Marketing

O alta optiune pentru cei care doresc sa isi faca publicitate afacerii fara a fi opriti de AdBlock este Influence Marketing, o strategie din ce in ce mai populara pe retelele sociale.

Creatorii de continut au devenit profesia momentului si sunt o arma foarte puternica pentru publicitate. Influencer Marketing consta in stabilirea de parteneriate cu producatori independenti de continut care au o audienta numeroasa. Aceste persoane sunt o imagine reprezentativa pentru miile de adepti pe Instagram, YouTube, TikTok sau Facebook.

Scopul colaborarii cu un influencer este de a-ti face afacerea cunoscuta unui numar foarte mare de oameni. La urma urmei, acesti oameni au incredere in influencer si in indicatiile sale.

3. Marketing de continut

Ultima sugestie pentru oricine doreste sa evite programele care blocheaza reclame este marketingul de continut.

Deoarece vizibilitatea obtinuta prin reclame este afectata, o strategie eficienta de a atrage vizitatori si potentiali clienti este continutul relevant si calitativ.

Si tocmai acesta este obiectivul marketingului de continut, care consta in crearea si distribuirea de continut ce ajuta in procesul de achizitie, dar fara a promova in mod explicit afacerea.

Ideea de baza a acestei strategii consta in educarea publicului in legatura cu serviciile si produsele pe care afacerea ta le ofera. 

Aceasta distribuire a continutului relevant se poate face in mai multe moduri, cum ar fi blogul, retelele sociale, videoclipuri online, e-books, advertoriale sau podcast-uri.

Asadar, ascensiunea programelor care blocheaza reclame a starnit o preocupare majora pentru antreprenori si marketeri: cum sa faci publicitate unui produs sau serviciu fara reclame?

Dupa cum ai vazut in acest articol, exista numeroase strategii pe care le poti utiliza pentru a-ti promova afacerea fara a deveni o alta victima a AdBlock-ului!