Agilitatea noilor vremuri impune nevoia de mecanisme de comunicare pentru a insoti aceasta dinamica. De aceea, organizatiile din toate segmentele folosesc retelele sociale pentru a fi si mai aproape de publicul lor tinta.

Retelele sociale in sine, poate cel mai mare exemplu pe care il avem despre aceasta dinamica in comunicare, au rolul de a oferi instrumente agile pentru a facilita comunicarea intre utilizatori.

Aici intervine Facebook Messenger!

Principala retea sociala a lui Mark Zuckerberg are, de asemenea, cel mai mare numar de utilizatori – 2,5 miliarde la sfarsitul anului 2019. Iar aceasta retea a dat nastere unui alt canal de comunicare, Facebook Messenger.

Messenger este acum a doua aplicatie de comunicare in ceea ce priveste numarul de utilizatori, al doilea dupa WhatsApp . Din acest motiv, Facebook Messenger a devenit un instrument foarte utilizat de catre afacerile care doresc sa ajunga la audienta lor.

Ce este Facebook Messenger?

De-a lungul timpului, cand reteaua sociala a inceput sa castige popularitate, aceasta aplicatie a capatat denumirea initiala de Facebook Chat. De atunci, a evoluat si a obtinut functii care au imbunatatit semnificativ experienta utilizatorilor.

Astazi, este posibil sa efectuezi apeluri voice, apeluri video, sa partajezi locatia si chiar sa joci anumite jocuri online cu alte persoane. Asadar, Facebook Messenger a facut posibila interaciunea intre utiizatori in moduri unice, care nu pareau realizabile in trecut.

Cum functioneaza?

Facebook Messenger este un serviciu gratuit de mesagerie care poate fi utilizat direct folosind Facebook.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In versiunea sa desktop, lansata recent, a aparut functia care a devenit foarte populara in ultimele luni, video-conferinta.

Pe langa mesajele text, poti partaja fisiere in diferite formate, de la cele audio, stickere si video, pana la GIF-uri si chiar locatia in timp real.

Initial, pentru a putea folosi Facebook Messenger, trebuia sa ai un cont Facebook. Dar, in prezent, aplicatia iti permite sa creezi propriul cont independent, care poate fi inregistrat folosind numarul tau de telefon.

Intregul proces de inregistrare, independent de contul de Facebook, este foarte usor de gestionat, folosind doar telefonul si codul de securitate pe care aplicatia il va trimite prin SMS.

Principalele caracteristici ale Facebook Messenger

Ai observat deja ca Facebook Messenger are o gama larga de functii?

Utilizatorul poate efectua diverse sarcini prin intermediul aplicatiei si se poate apropia si mai mult de prietenii sai. Totodata, oricine detine o afacere, poate crea un nou canal de comunicare cu potentialii clienti.

Video-conferinta este o caracteristica noua pe care compania a lansat-o pentru versiunea computerizata a Facebook Messenger. Acesta raspunde cererii mari a utilizatorilor pentru acest tip de resurse, datorita popularizarii muncii de acasa.

In cele din urma, o caracteristica foarte comuna pe Facebook Messenger este trimiterea de fisiere, precum Excel-uri sau prezentari PDF. Aceasta functie este foarte utila atunci cand e-mailul nu este o optiune mai viabila, de exemplu.

Cum sa folosesti Facebook Messenger in afacerea ta

Daca esti antreprenor, este posibil sa fi realizat deja ca este o idee grozava sa folosesti aplicatia Facebook Messenger pentru a comunica cu publicul tau.

Stiind ca poate fi un instrument esential pentru antreprenori, Facebook ofera resurse incredibile pentru a stimula profilurile de afaceri, pentru a mentine clientii si, astfel, pentru a stimula vanzarile pe internet.

Dar, pentru a avea rezultate bune cu acest instrument, este necesar sa stim cum sa il utilizam in mod corect. Si pentru a intelege importanta integrarii Facebook Messenger in afacerea ta, am enumerat in continuare cateva sfaturi utile:

Defineste un obiectiv

Nicio strategie nu functioneaza fara un obiectiv foarte clar.

In afara de definirea valorilor, identifica ce doresti sa transmiti prin Messenger, ce mesaje vei declansa automat si ce vrei sa oferi cu exactitate publicului. 

Toate acestea ar trebui sa fie foarte clare, nu numai pentru tine, ci pentru intreaga echipa de marketing care va gestiona aplicatia ca parte integrata a strategiei de marketing.

Directioneaza publicul catre Messenger

Cand realizezi o campanie de marketing completa, celelalte instrumente – cum ar fi un site-ul web – pot servi drept punte pentru a-ti atrage publicul catre Facebook Messenger.

Exista mai multe modalitati de a face acest lucru: plugin-uri pe site-uri web, reclame pe alte retele sociale si chiar ceva fizic intr-un magazin, cum ar fi un poster sau un pliant. 

Important este sa abuzezi de creativitatea ta si sa construiesti o perspectiva directionata spre comunicare.   

Raspunde rapid la mesajele utilizatorului

Si daca te-ai decis sa ai un canal deschis pentru publicul tau, ar trebui sa-l folosesti foarte inteligent. 

Aminteste-ti ca am inceput acest articol vorbind despre agilitatea pe care vremurile noi o solicita afacerilor. Iar cand cineva te contacteaza in chat, isi doreste un raspuns rapid si obiectiv.

Desigur, acest lucru nu inseamna ca o persoana din echipa ta trebuie sa fie disponibila in orice moment pentru a raspunde pe Messenger.

Una dintre cele mai populare caracteristici ale aplicatiei este chatbots. Cu ei, clientii tai nu vor fi niciodata lasati fara raspunsuri, indiferent de ora.

Cu inteligenta artificiala disponibila pe piata, poti interactiona mai usor cu publicul prin intermediul robotilor. Iar acest lucru este posibil  fara a apela la raspunsuri standard, reci si nepersonale.

Exista deja resurse care iti permit sa simulezi dialoguri foarte apropiate de cele reale, chiar daca este vorba de un robot. Oamenii tind sa se simta in siguranta citind mesaje de la chat-bots, stiind ca vor primi un raspuns din partea companiei in cele din urma.

Asadar, daca nu ai integrat Facebook Messenger in strategia ta de marketing pana acum, este timpul sa o faci!