Cu totii stim ca acum, mai mult ca oricand, prezenta in social media este vitala brandurilor. Indiferent daca detii un restaurant sau o companie care ofera servicii de logistica, prezenta pe platformele de socializare reprezinta o arma care, folosita cum trebuie, poate atrage clienti, ii poate fideliza si poate contrui o imagine ireprosabila brandului.

Conform infograficului pentru luna august 2019, postat de Zelist, numarul de utilizatori activi si paginilor active pe principalele retele de socializare este covarsitor:

Facebook inregistreaza un total de 10.000.000 de conturi si 38.182 pagini active.  



Youtube se bucura de 865.321 useri romani cu activitate vizibila de-a lungul timpul.

Instagram a trecut pragul de un milion, inregistrand 1.134.755 utilizatori.

des



Este imposibil ca printre acestia sa nu se afle clientii companiei tale. Asa ca, pentru a te asigura ca ii construiesti o imagine si o prezenta de succes pe social media, iata, in cele ce urmeaza, o serie de sfaturi care sa te ajute in acest demers:

Planificare planificare planificare

Creati un calendar al postarilor pe social media. Acesta ar trebuie sa includa planificarea continutului pe care doriti sa il distribui cu 30 de zile inainte. Totodata, daca postarile au fost programate din timp, cel mai bine este sa le verifici cu o zi-doua in avans, pentru a va asigura ca sunt inca adecvate. Mai mult, daca exista un eveniment live sau o ocazie importanta in timp real prin care brand-ul tau poate fi promovat pozitiv, profita de ocazie.

Incurajeaza angajatii sa sustina brandul

Fiecare angajat al companiei poate sa fie un micro-influencer si un ambasador al brand-ului. Incurajeaza-i sa distribuie postari, continut si sa solidifice autenticitatea brand-ului. Postarile vor avea intotdeauna mai multa relevanta daca sunt distribuite de o persoana, nu de un brand. Oamenii nu se pot identifica la un nivel personal cu un brand, in acelasi mod in care o fac cu o alta persoana.

Arata mai mult

Intotdeauna vizualul castiga in fata textului. Asta nu se intampla doar pe Instagram, ci pe fiecare platforma de socializare. Incearca sa faci in asa fel incat fiecare postare sa fie mai atragatoare si mai placuta vazului si mai putin banala si administrativa/informativa. In acest sens, ideal este sa limitezi textul. Multe din platforme au reglementari in ceea ce priveste cantitatea de text ce poate aparea in reclame. De exemplu, Facebook si Instagram resping reclamele platite ce contin text mai mult de 20% din imagine.

Personalizeaza si optimizeaza comunicarea pentru platforma

Ceea ce functioneaza pe unele platforme nu functioneaza pe altele. Unele tipuri de postari sunt mai eficiente pentru anumite retele. Un videoclip trebuie limitat la dimensiunile si cerintele corecte pentru fiecare platforma. Mai mult decat atat, in mare parte videoclipurile distribuite pe Facebook sunt vizualizate fara sunet, asa ca partea vizuala ar trebuie sa fie realizata cu grija.

Creeaza o voce pentru brand

Incearca sa conturezi o voce brand-ului, o voce prietenoasa. Poti scrie un copy bun in acelasi mod in care vorbesti cu un coleg sau prieten. Cele mai de succes sunt cele care abordeaza un ton conversational. Bineinteles, asta se aplica in cazul in care nu intervin anumite reglementari.