Din ce in ce mai multe afaceri incep sau se extind in mediul online si este important sa tii cont de cateva aspecte importante atunci cand pornesti la drum in eCommerce.

1. Platforma

Platforma pe care iti vei construi magazinul reprezinta fundatia pentru toate actiuniile viitoare in comertul online. De aceea este important sa o alegi cu grija, in functie de dimensiunea afacerii, numarul de produse si de obiectivele de scalare pe care le ai in plan.

Poti alege intre mai multe variante:

Solutie Custom – un magazin online creat de la zero special pe cerintele si nevoile afacerii tale

Platforma Open-Source precum Magento, Prestashop, WooCommerce.

O solutie inchiriata precum Shopify sau solutii autohtone adaptate la piata romaneasca precum Gomag, Blugento sau MerchantPro

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

2. Echipa de development/mentenanta a site-ului

O echipa profesionista de web development te poate ajuta inclusiv cu recomandari privind alegerea platformei, deoarece experienta in domeniu isi spune cuvantul si asta te va salva de multe batai de cap pe viitor.

Dezvoltarea magazinului tau online trebuie sa fie facuta in concordanta cu nevoile afacerii tale. Succesul in eCommerce apare dupa ce un cumul de factori sunt indepliniti.

Cel mai important lucru este sa ai produse bune, cu un pret competitiv si este nevoie ca acestea sa raspunda unei nevoi a consumatorului. De multe ori se spune ca produsele bune se vand singure, nu-i asa? Partial adevarat.

Daca nu ii faci viata usoara clientului, ca el sa poata cumpara usor de pe site, cel mai probabil il vei trimite direct in bratele concurentei.

Dezvoltarea unui magazin online cu o echipa specializata in ecommerce development poate parea costisitoare, dar te va scuti de multe probleme pe viitor. Rezultatul trebuie sa se reflecte in oferirea clientului a unei experiente de cumparare ireprosabila si asta se bazeaza pe un mix intre design si functionalitate.

Cu siguranta, vei avea nevoie de-a lungul timpului de diverse modificari si colaborarea continua cu o agentie specializata te va ajuta sa mentii magazinul online updatat si functional mereu.

3. Canalele de promovare

La inceput, poate parea tentant sa te duci in toate directiile in ceea ce priveste promovarea online si sa alegi canale nepotrivite pe care publicul tau tinta nu le utilizeaza. Mai ales cand ai un buget mic, o strategie bine pusa la punct este importanta pentru gestionarea eficienta a resurselor.

Acum a devenit la indemana pentru un business nou sa ajunga in fata a milioane de oameni. Trebuie insa sa iti descoperi publicul tinta si sa te promovezi in mediile in care acesta se afla. O strategie integrata aduce rezultate mai bune, daca urmezi cu perseverenta toti pasii necesari.

4. Structura departamentului online

Structura de management este foarte importanta. Pentru multe magazine fizice care vor sa faca trecerea la vanzari online, lipsa de strategie si dezorganizarea departamentului online poate reprezenta o mare problema.

Este de preferat ca rolurile sa fie stabilite foarte clar si fiecare sa stie ce are de facut. Chiar si atunci cand externalizezi anumite servicii ai nevoie de o persoana din interiorul organizatiei care sa mentina legatura si sa se asigure de bunul mers al colaborarii.

5. Administrarea magazinului

Felul in care va fi administrat magazinul online va avea un impact major asupra rezultatelor. Vei avea nevoie de oameni care sa verifice daca produsele sunt introduse corect pe site, si care sa proceseze comenzile.

Cu cat echipa care se va ocupa de acest aspect va fi mai eficienta, cu atat clientii vor fi mai multumiti ca vor primi la timp produsele pe care le-au comandat. Desi acum este mult mai usor sa mentii o evidenta a comenzilor, vei avea nevoie de cel putin o persoana care sa supervizeze acest proces.

6. Investitia in SEO

In 2020, este mai usor ca niciodata sa ajungi in fata potentialilor clienti prin canale precum Facebook sau Google. Totusi, reclamele platite nu sunt o solutie pe termen lung. Fundatia pentru inbound marketing se bazeaza pe o strategie de optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO). Implementata corect, te va ajuta sa obtii traficul organic de care ai nevoie pentru a obtine vanzari.

7. Increderea construita in jurul brandului

Foarte multe magazine online se confrunta cu o problema serioasa, mai ales daca nu au deja construita o notorietate in offline. Daca nu cunoaste suficiente detalii despre companie, clientul este reticent sa achizitioneze produse de pe site-ul tau.

Trebuie sa pui mare pret pe construirea unei comunitati si sa fii vizibil in mediul online. De asemenea, vei avea nevoie de feedback si de recenzii din partea clientilor pentru a creste increderea potentialilor cumparatori in afacerea ta.

In concluzie, pasul spre zona de comert online nu este simpla si daca vrei sa obtii rezultate, vei avea nevoie de o strategie si o structura clara a celor implicati in activitatea magazinului tau online.