Tehnologia pentru afacerile mici este intotdeauna un must-have: ai nevoie de instrumente tehnologice digitale puternice pentru a concura, dar pretul necesar pentru a le achizitiona poate fi prea mare pentru unii. Poate fi dificil sa discerni necesitatile tehnologice de luxul tehnologic, dar nerespectarea acestui lucru poate duce la cresterea costurilor.

Nevoile fiecarei afaceri sunt diferite, dar exista, insa, cateva instrumente digitale de care fiecare antreprenor trebuie sa fie constient. Iata cateva dintre cele mai bune:

1. Urmarirea e-mail-ului ca instrument digital

Oamenii de afaceri trimit sute de e-mailuri in fiecare zi, dar cati stiu cu adevarat cat de eficiente sunt comunicarile lor? O modalitate de a afla este prin intermediul software-ului de urmarire a e-mailului, care te ajuta sa intelegi daca si cand a fost deschis e-mailul tau.

Instrumentele de urmarire a e-mailului iti permit sa vezi cand a sosit mesajul tau, cand a fost citit, cat timp a petrecut destinatarul citindu-l si multe alte informatii. Intr-o epoca in care urmarirea nivelurilor de implicare este cheia pentru o organizare eficienta, informatiile pe care le ofera urmarirea prin e-mail isi merita investitia.



2. Programarea continutului

Marketingul de continut s-a impus deja ca un pilon principal in sfera publicitatii, astfel, cum pot companiile sa profite in continuare de acest mediu? Optimizarea SEO si directionarea subiectelor postarilor sunt ambele strategii utile, dar niciuna nu garanteaza ca propriul tau continut va ajunge doar la publicul potrivit la momentul potrivit.

Programarea continutului poate contribui in mare masura la diminuarea sarcinilor echipei de marketing, anuntandu-te cand si unde urmeaza sa fie publicate anumite tipuri de continut. In loc sa implementezi continut pe masura timpului, configureaza un program. Vei avea o intelegere mai profunda a acoperirii continutului tau si nu vei intra in panica de fiecare data cand apare o noua data de publicare.

3. Software de salarizare

Chiar si cele mai mici intreprinderi se pot confrunta cu probleme cand vine vorba de salarizare. Fiecare tara si stat are legi diferite care reglementeaza modul in care ar trebui sa fie efectuate salarizarile, iar coordonarea intre diferite banci, conturi si platforme de plata poate fi un cosmar. Software-ul de salarizare amelioreaza aceste probleme prin gestionarea tuturor operatiunilor de salarizare, asigurandu-te ca angajatii nu trebuie niciodata sa-si faca griji cu privire la intarzierea platii sau problemele de conformitate.



4. Aplicatii de corectare

Cu exceptia cazului in care ai o echipa de editori la dispozitie, aplicatiile si pluginurile de corectare vor fi, probabil, salvatoare aici. De la postari de pe blog la e-mailuri, este util sa ai mereu pe cineva care iti verifica munca. Acel „cineva” ar putea fi un program. Digitalizarea facuta cu cap si sens iti adduce numai castiguri: de timp, de bani, de calitate a serviciilor tale.

5. Chatboti

Companiile s-au ferit e mult timp la chatboti si din motive intemeiate. Consumatorii ezita sa interactioneze cu programele de inteligenta artificiala si, in general, considera ca oamenii reali sunt mult mai folositori. Cea mai noua generatie de chatbot este gata sa schimbe aceasta atitudine pentru totdeauna.

Progresele recente ale tehnologiei au facut ca cei mai buni chatboti sa nu se distinga aproape de oameni. Chatbotii pot recunoaste cand conversatia nu se desfasoara fara probleme si pot anunta un agent de asistenta pentru clienti, atunci cand este cazul sa intervina. Acest format uniform de intrare si iesire le ofera chatbotilor un avantaj greu de invins atunci cand vine vorba de indrumari ale clientilor sau potentialilor tai clienti.

6. Sincronizarea calendarului

In timp ce chiar si cele mai comune programe digitale accepta sincronizarea, cu greu antreprenorii profita pe deplin de ea. In loc sa cauti o ora potrivita pentru toata lumea, poti programa instantaneu ora ideala de intalnire.  Cele mai bune calendare cu sincronizare automata pot face exact asta.

7. Comunicare video

Daca esti ca alte companii, inseamna ca folosesti, probabil, Zoom, dar aceasta nu trebuie sa fie singura optiune. Slack si echipele Microsoft au ambele oferte foarte functionale, competitive la pret. O serie de alte platforme de comunicare video sunt, de asemenea, in curs de dezvoltare. Cauta platforma care functioneaza pentru afacerea ta in ceea ce priveste pretul si functionalitatea. Chatul video este acum o utilitate mai mult decat satisfacatoare. Il poti obtine la pretul corect daca cercetezi suficient de bine.

8. Obtinerea semnaturilor electronice

Cand ai nevoie de semnaturi electronice pentru contracte si acorduri, HelloSign sau DocuSign te pot ajuta. Incarca documentul, noteaza unde sunt necesare semnaturi, adauga adresa de e-mail potrivita, iar sistemul o va trimite pentru tine! Va trimite chiar un ping persoanei cu mementouri ca documentul nu a fost semnat intr-o anumita perioada.

9. Gasirea si pastrarea clientilor

Atat pentru obtinerea, pentru pastrarea clientilor, precum si pentru descoperirea veniturilor ascunse, platformele de management al relatiilor cu clientii (CRM) precum Hubspot, SalesForce si Insightly sunt resurse de nepretuit. Un CRM te ajuta sa urmaresti clientii potentiali, actuali si anteriori de la prima interactiune prin canalele tale de marketing si vanzari. De asemenea, poate oferi instrumente pentru a cultiva aceste relatii.

Folosirea constanta a unui CRM te va ajuta, de asemenea, sa iei decizii solide de afaceri bazate pe date reale, in loc sa te apuci sa ghicesti. Poti vedea cati clienti noi ai adaugat intr-o anumita perioada. Poti vizualiza persoanele de contact dupa anumite puncte de date, cum ar fi regiunea sau tipul de produs pe care l-au cumparat. In acest fel, vei sti pe cine sa vizezi cu mesaje ulterioare pentru recomandari. Asta va face ca bugetul tau de marketing sa mearga mult mai departe.

10. Share-uirea documentelor

Cand trebuie sa colaborezi cu altii, sistemele de partajare a fisierelor, cum ar fi Google Drive si Dropbox , sunt o necesitate. Aceste instrumente digitale se asigura ca toata lumea lucreaza din aceeasi versiune a aceluiasi document. De asemenea, previne aglomerarea casutei postale ale tuturor cu mai multe versiuni ale aceluiasi document.

Poti lucra in timp real unul cu celalalt sau poti intra in timpul liber pentru a vedea ce update-uri au adaugat restul colegilor. Ai putea sa-l utilizezi intern cu propria echipa sau ai putea chiar sa utilizezi acest fel de instrumente cu clientii si furnizorii pentru a urmari ceea ce isi doreste sau ceea ce are nevoie toata lumea.

Conducerea unei mici afaceri nu a fost niciodata usoara, dar era tehnologiei a facut-o deosebit de precara. Nu va fi usor, dar adoptarea instrumentelor digitale potrivite te poate ajuta sa concurezi cu afacerile mari.

Lasa evolutia sa se intample prin instrumentele digitale

Exista atat de multe optiuni pentru tehnologie, instrumente si platforme care te vor ajuta sa iti dezvolti afacerea. Odata ce stii ce vrei sa obtii, fa-ti timp pentru a cauta cele mai bune optiuni pentru tine si afacerea ta. Toate aceste instrumente (si altele asemenea) iti elibereaza timp, astfel incat sa poti face mai multe intr-o zi. Ele pot, de asemenea, atenua nevoia de angajati suplimentari, mentinand costurile generale reduse. Si asta inseamna ca ai parte de timpul si banii de care ai nevoie pentru a creste.