Fata de situatia de acum un deceniu, multi antreprenorii fondatori de startup-uri se arata mai ingrijorati in prezent. Unul dintre motivele ingrijorarii acestora, este reprezentat de schimbarile tehnologice si sociale sau politico-economice. De pilda, in urma cu un deceniu, antreprenorii isi dezvoltau business-ul si il vindeau mai departe, fara sa se gandeasca la diferite provocari, cu care se confrunta din plin in aceste momente: evolutiile fluctuante ale pietelor financiare, problemele generate de tehnologie, implicatiile geo-politice ale unor razboaie derulate in anumite parti ale lumii sau oscilatiile unor monede nationale, scrie Forbes.

In urma cu zece ani, iPhone era doar un vis pentru cei de la Apple, iar telefoanele Blackberry erau la putere pe piata. Acum insa, este necesar sa decizi daca mizezi pe platforma Android sau iOS, care te ajuta foarte mult in afaceri.

Acum un deceniu, multe firme urmau o politica conform careia primeai exact cat plateai, dar astazi sunt o multime de oferte gratuite, mai profitabile decat in trecut, deoarece multe corporatii comercializeaza servicii la pachet.

In 2005, daca doreai sa partajezi un clip video promotional, era nevoie sa copiezi fisiere AVI si sa le transmiti online catre alti utilizatori. Acum insa, multi antreprenorii se folosesc de Facebook, Twitter sau YouTube pentru a-si prezenta materialele video.



Acum 10 ani MySpace era unica pe piata, iar astazi socializam pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google+!

In 2005, consultantii dadeau recomandari pentru managerii care vroiau sa invete sa gestioneze angajatii mai tineri. Acum insa, acestia se confrunta cu provocarea generatiei dinamice, dar sfatul fundamental ramane acelasi: oricare ar fi drumul tau, este bine sa iti urmezi calea!

Daca acum un deceniu, multi antreprenori reuseau sa devina vizibili doar prin show-uri de televiziune, acum cei care au bani si influenta au propriile emisiuni tv, unde ofera garantii pentru proiectele tinerilor oameni de afaceri. Daca acum zece ani, doar reteaua de socializare MySpace era unica pe piata, in ziua de azi socializam pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google+.



Cu ani in urma, unica modalitate de a obtine fonduri din partea unor intreprinzatori era prin vanzarea „viitorului” catre investitori. Acum, poti sa iti promovezi teoriile in fata tuturor oamenilor, insa deseori multi finantatori se asteapta sa le trimiti un articol gratuit in acest sens.

In urma cu zece ani, erau mult mai putini miliardari pe Glob, iar acum clasamentele intocmite anual de Forbes inregistreaza prezente inedite, mai ales ale unor tineri antreprenori geniali, care au cunoscut succesul in afaceri. Numai in tari precum SUA si China exista in momentul de fata peste 300 de miliardari, potrivit Forbes, iar o mare parte dintre ei sunt tineri, dornici de afirmare, posesori ai unor afaceri de top, ceea ce ne arata ca tineretea combinata cu experienta si inventivitatea fac casa foarte buna in business.