Cand vine vorba de transformarea digitala, multi oameni o asociaza cu aparitia noilor tehnologii futuriste precum masinile zburatoare si robotii care puteau fi vazuti doar in filmele SF.

De fapt, acest termen se refera la un lucru care se intampla de ceva vreme si care poate fi vazut oricand in companiile de pretutindeni.

Oricine doreste sa iasa in evidenta pe piata trebuie sa fie constient de acest proces si sa-i faca loc pentru a transforma modul in care se intampla lucrurile la in cadrul unei companii.

Aceasta transformare aduce multe beneficii, dar pentru a te bucura de ele, trebuie sa intelegi suficient de bine conceptul si sa stii cum ar trebui sa il utilizezi sistematic in cadrul companiei tale.

Asadar, ce este transformarea digitala si ce impact poate avea asupra unei afaceri?

Intelegerea transformarii digitale

Transformarea digitala este un proces de schimbare structurala in cadrul unei companii si se refera la utilizarea tehnologiei si a facilitatilor din mediul digital pentru a modifica procedurile interne si externe si pentru a imbunatati experienta clientilor.

De retinut este faptul ca aceasta nu se limiteaza la companiile care vand produse digitale sau care se concentreaza pe internet si tehnologie, deoarece transformarea digitala afecteaza toate domeniile existente in prezent.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

De la institutiile traditionale din domeniile sanatatii si educatiei, pana la companiile care lucreaza la crearea de software si a aplicatiilor mobile, orice organizatie trebuie sa stie sa foloseasca resursele tehnologice in favoarea sa, pentru a progresa pe piata actuala.

Iar cei care cred ca pot lasa schimbarile pentru mai tarziu…se insala!

Clientii au inteles deja avantajele pe care le primesc de la companiile care au incorporat mediul digital in procesele lor si au inceput sa caute acest lucru la toate organizatiile cu care interactioneaza, devenind un criteriu in decizia lor de cumparare.

Cu toate acestea, transformarea digitala nu se refera doar la utilizarea tehnologiei si la a fi prezent pe social media. Este necesar sa regandesti intreaga structura organizationala a companiei tale in functie de acest proces, sa incorporezi dinamismul mediului digital si sa tintesti spre rezultate cu adevarat complete, inovatoare si relevante.

Iata care sunt cele mai importante 5 efecte aleale transformarii digitale in lumea afacerilor:

1. Faciliteaza intelegerea nevoilor clientului  

Astazi, cu atatea resurse la dispozitia consumatorului, el cauta neincetat solutia ideala pentru problemele sale, iar organizatiile se straduiesc sa isi expuna solutiile cat de mult posibil.

Companiile care bombardeaza utilizatorii cu reclame in orice moment nu mai au la fel de mult spatiu pe piata si au inceput chiar sa fie nevoite sa-si revizuiasca strategiile de marketing.

Evident, reclamele inca exista, dar trebuie sa fie mai putin agresive si mai educative, concepute pe baza experientei cumparatorului. De fapt, companiile care se bazeaza in principal pe oferirea unor experiente pozitive clientilor sunt cele care ies in evitenta in 2020.

La urma urmei, clientul are acces la o multime de informatii si nu mai cumpara un produs sau serviciu doar pentru ca a vazut o reclama buna la televizor sau in online. El trebuie sa inteleaga toate beneficiile pe care le va dobandi si sa fie sigur ca aceea este intr-adevar solutia de care are nevoie.

Astfel, transformarea digitala ajuta companiile sa isi construiasca o strategie bazata pe client, in asa fel incat sa tinteasca cu mai multa usurinta nevoile si cerintele acestuia.

2. Aduce mai multe oportunitati de munca

Piata digitala devine din ce in ce mai mare si mai competitiva. Transformarea digitala a extins oportunitatile pentru cei care doresc sa lucreze ca freelancer in online, sa vanda produse pe internet, sa devina afiliat, sa lucreze de la distanta si multe altele.

Posibilitatile de a lucra in mediul virtual sunt numeroase si, chiar si asa, noile profesii par intotdeauna sa satisfaca cerintele inovarii mult mai bine decat cele vechi de pe piata.

Astfel, mai multe cariere traditionale au inceput sa-si imparta spatiul cu alte joburi care ofera mai multa libertate si mobilitate pentru profesionisti.

Deoarece transformarea digitala interfereaza cu practic tot ceea ce facem, rolurile profesionistilor din cadrul companiilor au fost, de asemenea, afectate.

Cu unele exceptii, companiile au angajat oameni pentru pozitii care depasesc factorul operational. Aceste functii necesita gandiri strategice si relevante care pot influenta pozitiv rezultatele generale.

Piata locurilor de munca doreste oameni care pot contribui cu ceva nou si care sunt capabili sa adauge valoare prin idei, experiente si cunostinte.

La urma urmei, datorita automatizarii, pozitiile pur tehnice sunt inlocuite cu instrumente si resurse tehnologice, iar angajatul a fost silit de aceste imprejurari sa actioneze intr-o maniera mai participativa si in conformitate cu obiectivele organizationale ale companiilor.

In acest scenariu, proactivitatea, creativitatea si disponibilitatea de a invata si urmari in mod constant inovatiile sunt unele dintre cele mai apreciate caracteristici.

3. Ofera o experienta imbunatatita clientilor

Dupa cum am mentionat si la primul punct, companiile care ies in evidenta in acest moment de transformare digitala sunt preocupate de experientele clientilor.

Mai mult decat vanzarea unui produs sau serviciu bun, este esential ca o companie sa arate cum beneficiile acestora pot influenta viata de zi cu zi a consumatorului si, in principal, cum pot o pot imbunatati intr-un anumit aspect: personal, profesional sau social.

Prin urmare, cei care au o afacere trebuie sa arate ca le pasa de publicul lor si ca ii cunosc toate problemele. De asemenea, trebuie sa se asigure ca pot oferi ceva care va aduce un plus de valoare oricui cauta solutiile oferite de afacerea lor.

Implementarea tehnologiei in procesele organizatiei este o modalitate de a face acest lucru, deoarece permite antreprenorului sa obtina cat mai multe informatii despre oamenii la care doreste sa ajunga, sa le cunoasca comportamentele si sa le identifice nevoile si obiectiile.

Cu toate aceste date in mana, este mai usor sa creezi actiuni directionate catre clientul tau, asigurandu-te totodata de relevanta strategiilor tale.

4. Ajuta la optimizarea proceselor

Oamenii au devenit din ce in ce mai interesati de modalitati de a-si optimiza procesele, atat la nivel individual, cat si profesional.

Poate fi vorba de o mai buna organizare, de o comunicare mai eficienta, de o mai buna gestionare a cheltuielilor, de pastrarea in siguranta a fisierelor sau de mai putin timp petrecut in rezolvarea unei sarcini.

Adevarul este ca, in cazul in care implementam ceva diferit, care faciliteaza o anumita activitate, incorporam automat transformarea digitala in rutina noastra.

Acest lucru se poate intampla printr-un soft de gestionare a timpului si sarcinilor, a unei aplicatii pentru monitorizarea starii de sanatate, a digitalizarii documentelor sau a oricarei alte modificari ce serveste la crearea conditiilor mai favorabile si mai eficiente pentru o companie sau persoana.

In afaceri, aceasta optimizare nu se leaga numai de produsul final care este livrat consumatorilor, ci si intern, facilitand munca angajatilor, imbunatatind serviciile pentru clienti si reducand timpul pierdut cu proceduri invechite.

5. Pune accent pe starea angajatilor

Companiile au inteles deja cat de important este ca angajatii lor sa se simta bine in mediul corporativ si sa se bucure de munca lor.

Acest lucru este esential pentru a creste bunastarea si calitatea vietii la locul de munca, si este, de asemenea, o strategie eficienta pentru imbunatatirea rezultatelor afacerii.

La urma urmei, angajatii motivati si multumiti lucreaza cu mai multa daruire, au mai multa rezistenta si se simt mai bine pregatiti sa faca fata provocarilor aparute la locul de munca.

Astfel, transformarea digitala se axeaza pe buna-starea angajatilor prin factori precum:

  • Ore flexibile, astfel incat angajatul sa aiba mai multa libertate si control asupra programului sau;
  • Mediu de lucru confortabil, cu spatii de odihna, timp liber si interactiune intre colegi;
  • Conducere care comunica cu memrbii echipei intr-un mod empatic si mai putin autoritar;
  • Organizarea de evenimente si team-buildinguri  pentru a creste spiritul de echipa.