Anul 2022 vine cu o multime de provocari in planul afacerilor, insa, daca stim sa privim lucrurile in perspectiva si sa nu ne pierdem in detalii, exista si mai multe oportunitati. Daca vrei sa afli cum vad antreprenorii cum vor decurge lucrurile in 2022, iata 11 pareri despre businessurile lor si despre mediul antreprenorial din Romania.
Cu bune si cu rele, dupa doi ani de pandemie, incepem usor-usor sa ne ridicam si sa ne obisnuim cu mersul lucrurilor. Cei mai multi dintre ei au constatat, prin prisma propriilor experiente, ca adaptabilitatea este cheia unui business de succes. Chiar daca te pune enorm la incercare, acceptarea schimbarilor si a provocarilor construieste un mindset proactiv, care iti propulseaza businessul si evolueaza odata cu piata.
Ce ne sfatuiesc antreprenorii sa facem, cum sa ne organizam si unde anume sa ne investim resursele, afli din acest articol.
Alexandru Caranda @ArtroMedicale Distribution
Pentru ArtroMedicale Distribution se estimeaza in anul 2022 un potentialul semnificativ de crestere atat al cifrei de afaceri, cat si al varietatii de produse in magazinul de referinta.
Piata romaneasca la nivel macro, cat si pe fondul unei posibile inflatii ne determina sa devenim mai atenti, mai competitivi si sa gasim solutii noi, pragmatice in mentinerea si cresterea business-ului pe termen mediu si lung. Consideram ca majoritatea segmentelor de piata ar putea fi afectate in mod direct din prisma veniturilor si ratei de consum a utilizatorului final si implicit comerciantului, datorita cresterii preturilor resurselor la energie.
Un alt segment sensibil resimtit in zona comerciala in toate segmentele vine din zona transporturilor aeriene si maritime, unde costurile au crescut enorm si consideram ca vor mai creste; asta se va reflecta in pretul de achizitie si pretul de vanzare catre consumatorul final.
Cu toate aceste provocari normale ale pietei, compania ArtroMedicale Distribution vine cu un suflu nou si proaspat in piata romaneasca, cu proiecte si branduri noi si cu dorinta de a reusi si de a ajuta la randul nostru oameni la nevoie, prin proiectele caritabile pe care le initiem impreuna.
Suntem unici importatori si distribuitori al marcilor de produse sub denumirea de Alphay Powered by Heart si Artromedicale, marci certificate OSIM in Romania si Europa si venim in anul 2022 cu o varietate de produse de cea mai buna calitate sub denumirile brandurilor proprii.
Ne defineste seriozitatea si respectul fata de clienti si parteneri. Suntem foarte atenti in alegerea si testarea produselor pentru ca acestea sa fie de cea mai buna calitate, astfel incat clientii sa fie fericiti cu alegerile facute si sa revina pe site-ul nostru.
Cu peste 8 ani experienta in antreprenoriat si 15 ani in domeniul farmaceutic si al vanzarilor, cu peste 25 angajati si parteneri, le recomand viitorilor antreprenori sa aiba incredere in visul lor, sa isi duca visul la capat, sa fie perseverenti, sa isi atraga oameni de valoare si de success in echipa, pentru ca doar cu munca si seriozitate poti atinge succesul.
Recompensa unei activitati serioase si in care sa respecti oamenii, atat din echipa, cat si pe cei din jurul tau, volatilitatea in a fi deschis la nou si la provocari si a avea curaj sa mergi pana la capat, va aduce la final bucuria unui om de success si de valoare in orice domeniu.
Cristian Deca @Decalex
In cei 12 ani de antreprenoriat am invatat sa-mi pastrez pozitivismul in aproape orice situatie. Inevitabil in business, ca si in viata, sunt si lucruri mai putin placute, insa trebuie sa-ti pastrezi valorile si sa mergi inainte cu cauza ta.
In ceea ce ma priveste, anul 2022 va fi un an bun, mai simplu si mai relaxant. Dupa 2 ani de valuri pandemice, imbolnaviri si vindecari, oamenii s-au saturat si au inceput sa se adapteze situatiei, acum vor sa iasa din casa, sa faca networking sa cunoasca alti oameni, sa lege prietenii si sa faca afaceri. Iar asta este ceea ce cred eu ca are nevoie mediul antreprenorial din Romania.
Timp de doi ani atat oamenii, cat si afacerile s-au adaptat “nebuniei”, s-au digitalizat, au invatat oamenii sa lucreze remote si au creat un anumit ecosistem social si de business care le-au oferit o oarecare stabilitate. Acum, in 2022, urmeaza o perioada de crestere – asezare si crestere pe mai multe segmente de business.
Bogdan Mascas @Frigotehnics
La fel ca si anii trecuti, consumul este in crestere in Romania, ceea ce inseamna ca si piata de retail este in crestere si ca vor fi investitii si in acest an din partea marilor jucatori. Insa, cea mai mare oportunitate pentru Frigotehnics este scumpirea energiei electrice.
In aceasta directie, prin mentenanta preventiva si prin instrumentele pe care le avem la dispozitie, ne asiguram ca sistemele functioneaza la cei mai eficienti parametri. Iata cum noi vedem partea plina a paharului din acest punct de vedere. Totodata, la nivel european se pune accentul pe reducerea emisiilor de CO2, iar printr-un consum scazut de energie electrica, reduci si emisiile.
Din pacate, vedem si riscuri pe care orice afacere din Romania le are si in acest an. Acestea sunt reprezentate de instabilitatea si impredicatibilitate, in primul rand politica si care ulterior se revede si in cea sociala, economica, financiara.
Daca ti-a placut articolul nostru si te-a ajutat sa descoperi noi informatii pentru anul in curs, distribuie-l prietenilor si cunostintelor tale.
Gabriel Ursu @Maco Romania
Nu stiu despre oportunitati, dar cu siguranta 2022 o sa fie un an al provocarilor. Probabil ca o sa ne confruntam cu o cerere mai mica din piata si motivele sunt destul de clare: cresterea preturilor la alimente si la energie. Noi fiind o fabrica axata doar pe o singura gama de produse – usi metalice pentru intrarea in case si apartamente – probabil ca o sa trebuiasca sa ne redimensionam in functie de cerere, in cel mai rau caz.
Ca si oportunitate, nu pot decat sa mentionez ca incercam sa profitam de numele brandului pe care l-am crescut in timp si de faptul ca suntem recunoscuti pentru calitate. Conteaza masura in care oamenii o sa inteleaga ca pentru un produs de genul asta se aplica vorba englezului, care e prea sarac sa cumpere ieftin. Intotdeauna deranjul de a schimba o usa mai slaba, odata ce ai terminat de amenajat casa, este incomparabil cu diferenta de pret platita initial pentru un produs decent.
Dan Mazilu @Mediatel
Ca si manager de companie, consider ca oamenii sunt principala avutie a unei firme.
In anul 2022 vad o provocare in a gasi colegi noi, care sa se alature colectivului de la Mediatel si a gasi cel mai bun mod de lucru hibrid.
Ca si oportunitati, in 2022 cred ca vor fi multe proiecte in aria digitala, chatbots, voicebots, voice biometrics, email management, folosind modulele de Inteligenta Artificiala de la Mediatel.
Bogdan Colea @Ploo-N Gura
De cand a inceput sirul anilor pandemici putem spune ca fiecare an este un an al provocarilor si totusi imi doresc ca acest an 2022, la un moment dat sa fie un an in care provocarea si oportunitatea sa fie acelea de a face un plan sustenabil de dezvoltare in conditi de normalitate.
In ceea ce priveste businessul pe care il conduc, anul 2022 deja a inceput printr-un parteneriat strategic care va duce la comercializarea brandului Ploo-N Gura in tara de catre un distribuitor important din Romania, iar la momentul lansarii veti fi anuntati.
Provocarea anului 2022 este aceea de a dubla cifra de afaceri in conditiile actuale si de a imi demonstra mie, ca ceea ce s-a realizat in anul 2021 este o baza solida a unui business care va creste de la an la an, indiferent de contextul pandemic sau economic. Focusul va fi in continuare cresterea notorietatii brandului peste hotare, cat si in intern, avand in vedere noul parteneriat.
Georgian Rosu @Pluriva
Pentru companiile din Romania, oportunitatea lui 2022 este automatizarea unui numar cat mai mare de sarcini interne. Operatiuni de baza din cadrul firmelor, cum ar fi calculul necesarului de aprovizionare la furnizori, planificarea rutelor de livrare, actualizarea periodica a preturilor de vanzare sau verificarea declaratiilor contabile, sunt printre cele mai consumatoare de timp si de resurse.
Prin automatizarea acestor operatiuni, firmele deblocheaza resurse interne pe care le pot utiliza in alte activitati productive. Chiar daca 2022 va fi un an imprevizibil, cu schimbari frecvente de ”directie”, managerii vor utiliza instrumentele software performante cu ajutorul carora pot obtine cresterea afacerii si anul acesta.
Referitor la digitalizare & inovatie, recomandarea mea este ca 2022 sa fie anul in care managerii construiesc, cu ajutorul consultantilor de business si software, strategii de digitalizare a afacerii pentru a fructifica toate oportunitatile viitoare de dezvoltare.
Bogdan Nafornita @Profluo
In 2022 Profluo va deveni, dintr-un produs foarte interesant, o destinatie fireasca pentru companiile romanesti care doresc digitalizarea documentelor scanate.
Principala provocare va fi sa continuam sa inovam produsul pentru a inclina definitiv balanta dinspre preferinta lucrului manual inspre utilizarea unei platforme digitale.
O alta provocare va fi mentinerea ritmului actual accelerat de crestere a numarului de clienti (fiecare din ultimele 3 luni a fost un nou record lunar de clienti noi) si imbunatatirea procesului de adoptie.
Oportunitatile sunt legate de parteneriatele comerciale pe care le tintim, ca si de eventualitatea unei investitii de tip seed. Deocamdata mai avem teme de facut pentru a ajunge acolo, dar depinde doar de noi.
Alex Dinu @The Markers
Pentru mediul digital anul 2022 este si acesta un an al oportunitatilor, asta din mai multe considerente. In primul rand, situatia generata de aceasta pandemie i-a facut pe din ce in ce mai multi antreprenori sau manageri sa ia in considerare si mediul digital pentru tranformarea propriilor afaceri. In al doilea rand, chiar daca situatia se schimba de la an la an inspre mine, in Romania inca mai este mult loc de crescut din punct de vedere al digitalizarii afacerilor. Sa ne gandim doar ca sunt zeci de mii de afaceri (poate chiar sute de mii) care nu au un site activ sau al caror site este la nivelul anilor 2000.
Bineinteles, principalele ingrijorari vin din instabilitatea generata de pandemie, dar si din cauza schimbarilor politice, lipsei unei predictibilitati si a unor viziuni pe termen mediu si lung. Toate acestea duc la pesimism din punct de vedere al investitiilor si al asumarii riscurilor de catre antreprenori si investitori. Din pacate, mediul politic din Romania ne-a invatat (cu mult dinainte de pandemie) ca trebuie sa ne bazam pe noi insine.
Alta problema pentru multe dintre afacerile din Romania este lipsa personalului si/sau calitatea acestuia. Pentru noi, ca agentie de marketing online, aceasta este o oportunitate, intrucat din ce in ce mai multe companii asigura bugete de marketing pentru campanii de employer branding. Avem clienti care au generat proiecte importante prin intermediul marketingului online si care ulterior au mutat bugetele de promovare a serviciilor lor catre promovarea brandului de angajator.
Oricum ar fi, anul 2022 va fi unul dinamic, din care optimistii si cei care nu stau sa se planga sau sa astepte “sa ne dea statul” vor avea de castigat.
Victor Miu @ iBarber.ro
Marea provocare in 2022 este sa mentinem sau poate chiar sa acceleram trendul ascendent pe care magazinul iBarber.ro l-a avut de la an la an, desi activam intr-unul dintre cele mai afectate domenii de activitate de la inceputul pandemiei.
Avand in vedere faptul ca noi activam pe o nisa relativ noua atat in tara noastra, dar si la nivel mondial, cred cu tarie ca inca apar multe oportunitati. Numarul tot mai mare de frizerii de tip „Barber Shop” ne arata ca tot mai multi barbati vor sa isi poarte de grija cu produse si servicii de calitate.
Cred cu tarie ca marea provocare pentru antreprenori in 2022 este sa inteleaga si sa accepte ca nu absolut toate domeniile de activitate se pot muta in online.
Costin Ursu @ZOOM Rent
Daca 2020 si 2021 au fost ani de asteptare si spun asta pentru ca majoritatea antreprenorilor activi doar au asteptat: unii, intr-adevar, au facut reconversie in secunda doi si s-au adaptat rapid, iar restul au preferat sa astepte sa vada care sunt pasii urmatori, ce se intampla pe piata, sa vada daca pandemia se termina, sa revenim la normalitatea economica pe care o stiam noi.
Cred ca 2022, atat timp cat am ajuns sa ne adaptam si sa traim cu acest virus, ar fi primul an din ,,noua normalitate”, cum as numi-o eu, pentru ca nimeni nu mai este in pozitia in care se asteapta sa se termine pandemia. Pe masura ce apar constant noi radacini ale virusului, clientii, atat de servicii, cat si de produse, sunt inglobati in ,,noua normalitate”, comportamentele de cumparare incep din nou sa functioneze, dar diferit de aceasta data. Antreprenorii nu mai au ce sa astepte, pentru ca s-a dovedit ca asteptarea este lunga si nu garanteaza nimeni ca se va finaliza curand.
Concluzia mea este ca in 2022 antreprenorii trebuie sa isi adapteze businessurile noilor comportamente de achizitie, cu noi potentiali clienti. Sunt industrii care au fost propulsate de criza, precum sanitarele, serviciile de digitalizare, servicii de livrare, insa sunt si servicii care au cazut radical, office real estate, travel, deci automat s-au schimbat foarte multe lucruri.
2022 reprezinta ,,noua normalitate”, in care lucrurile incep sa functioneze in acord cu realitatea actuala. Daca revenim la ceea ce a fost inainte, nu va avea nimeni de pierdut. Daca nu, va trebui sa functionam asa.
Daca ti-a placut articolul nostru si te-a ajutat sa descoperi noi informatii pentru anul in curs, distribuie-l prietenilor si cunostintelor tale.