De-a lungul carierei tale de manager sau antreprenor, probabil ca ai avut sau vei avea fosti angajati care iti vor cere sa le faci o scrisoare de recomandare.

Pentru a nu intampina dificultati in momentul in care va trebui sa realizezi o astfel de scrisoare, iti prezentam cativa pasi simpli pe care ar trebui sa ii urmezi.

Pasul 1

Introdu data in partea de sus a scrisorii. Daca te adresezi unei anumite persoane, introdu numele complet al acesteia. Exemplu: „In atentia Domnului Alexandru Popescu”.

 Pasul 2

Fa-ti o scurta prezentare in primele randuri ale scrisorii. Cel caruia i te adresezi nu va avea nevoie de un istoric al vietii tale, ci va trebui doar sa ii explici pe scurt, intr-o propozitie sau doua, relatia ta cu fostul angajat si pozitia pe care acesta a ocupat-o in cadrul companiei tale.

Pasul 3

Ofera detalii despre:

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Numele functiei fostului angajat si rolul acestuia in cadrul companiei;
  • Care a fost salariul acestuia in momentul in care a plecat din compania ta (optional);
  • Intervalul de timp in care a fost angajat.

Pasul 4

Mai departe, ar trebui sa iti expui parerea cu privire la abilitatile si calitatile candidatului. Ai putea spune chiar ca ti-ar placea ca acesta sa mai lucreze pentru tine si sa vorbesti despre calitatile sale pe care tu, pesrsonal, le-ai apreciat cel mai mult. Poate fi vorba de entuziasm, atentia la detalii sau abilitatea de a conduce.

Pasul 5

In cazul in care este posibil, da cateva exemple de situatii concrete in care fostul angajat a excelat.

Pasul 6

Incheie scrisoarea intr-o nota pozitiva si, daca doresti sa primesti un feedback, in cazul in care candidatul va fi angajat, specifica acest lucru.

Pasul 7

Ca in orice alta scrisoare de afaceri, ar trebui sa inchei in mod corespunzator. Exemplu: Cu stima, (numele tau), urmat de numele companiei tale si informatiile de contact.

Pasul 8

Reciteste scrisoarea si corecteaza eventualele greseli de exprimare sau greseli gramaticale.

 

Ce ar trebui sa eviti

  • Mentionarea defectelor de orice fel ale fostului angajat;
  • Orice lucru ce poate fi interpretat ca o calomnie;
  • Scrierea intr-un mod informal, cum ar fi glumele sau limbajul familiar;
  • Informatii despre orientarea politica, despre religie, nationalitate, stare civila, starea de sanatate;
  • Greselile gramaticale si de ortografie.