DESCRIEREA CURSULUI
Train the trainers este programul prin care formatorii sunt certificati de catre Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei, sub forma Cursului de formator organizat de Schultz Development, care este construit după o experienţă de 20 ani de training în ştiinţe comportamentale aplicate prin metoda experienţială, atât în România cât şi în Europa.
Participantii vor aplica abordarea Game Based Learning (metoda învăţarii prin joc), o metodologie de instruire dezvoltată alături de partenerii noştri în cadrul proiectului GREAT (Game based Research in Education and Action Training).
La finalul cursului fiecare participant va avea oportunitatea de a planifica şi susţine o sesiune de training interactivă de 20 minute pentru colegii săi, după care va primi feed-back de la colegi referitor la impactul acestei sesiuni.
De asemenea, va primi feed-back constructiv din partea trainerului.
Această sesiune este foarte utilă pentru participant deoarece îi oferă o imagine a propriului stil de abordare a trainingului.
În urma absolvirii acestui curs veţi primi un certificat de formator recunoscut de Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei.
Certificatul vă recunoaşte competenţele necesare practicării meseriei de formator – cod COR 242401.
Acesta cuprinde 2 pagini şi furnizează informaţii despre: competenţele dobândite de titularul de formare profesională; categoriile de ocupaţii accesibile titularului de certificat; instituţiile emitente şi de acreditare; nivelul certificatului; modalităţile de obţinere; condiţiile de admitere şi căile de acces la următorul nivel de educaţie; centrele naţionale de referinţă.
OBIECTIVELE CURSULUI
La sfârşitul cursului participanţii vor fi capabili să:
- caracterizeze situaţii de învăţare la adulţi,
- îşi identifice propriul stil de învăţare,
- identifice diferenţa dintre andragogie şi pedagogie,
- identifice formele de educaţie definite la nivel european,
- identifice diferenţele dintre educaţie, învăţare, training, coaching, tutoriat şi mentorat,
- caracterizeze modul în care învaţă adulţii,
- realizeze o analiză a nevoilor de training,
- conştientizeze tipurile de bariere în situaţii de învăţare şi modul de gestionare a lor,
- stabilească obiective de învăţare,
- selecteze conţinuturi pentru o sesiune de training,
- identifice elementele dinamicii grupurilor în învăţare (Model Schutz)
- proiecteze o teorie de învăţare într-o paradigmă,
- elaboreze metodele unei sesiuni de training în funcţie de obiective
- demonstreze abilităţi de adresare a întrebarilor în debriefing,
- aplice 3 tipuri de strategii de debriefing (KOLB, EIAG, ORID)
- construiască un program de training în funcţie de unităţi, sesiuni si module,
- ofere şi să primească feed-back comportamental,
- elaboreze un studiu de caz, un fishbowl, o experienţă structurată,
- aplice metode de învăţare non-formală,
- susţină o prezentare eficientă,
- conducă un proces de învăţare aplicat,
- selecteze, elaboreze şi adapteze resursele de învăţare conform planului de organizare,
- aplice metodologia de certificare a resurselor umane şi autorizare a furnizorilor de training,
- evalueze rezultatele învăţării şi să aplice instrumente de evaluare,
- elaboreze şi să negocieze o oferta de training.
COMPETENTE
Cursul de formator cod COR 242401 este organizat pentru persoane care au absolvit studii superioare. Cursul este structurat pe 60 ore teorie in sala pe o perioada de 8 zile din care 6 zile in sala si 2 zile studiu individual) si 120 ore practica pe o perioada de 15 de zile. Absolventii acestui program vor fi capabili sa demonstreze competente de a livra partea practica a unui curs.
La finalul cursului, participanții vor fi capabili sa-si insuseasca urmatoarele competente:
1. Aplicarea prevederilor legale referitoare la formarea profesionala a adultilor
2. Realizarea analizei de nevoi privind formarea profesionala a adultilor
3. Respectarea eticii si a standardelor profesionala in formarea profesionala a adultilor.4. Evaluarea competentelor initiale ale participantilor la programul de formare profesionala a adultilor
5. Aplicarea procedurilor de asigurare a calitatii activitatii de formare profesionala a adultilor
6. Comunicarea si relationarea in procesul de formare
7. Dezvoltarea lucrului in echipa implicate in procesul de formare
8. Gestionarea conflictelor
9. Organizarea activitatilor de formare
10. Proiectarea procesului de instruire
11. Elaborarea instrumentelor de evaluare
12. Realizarea activitatilor de formare teoretica
13. Realizarea activitatilor de formare practica
14. Gestionarea si administrarea resurselor specifice procesului de formare
15. Organizarea procesului de evaluare a participantilor la programul de formare profesionala a adultilor
16. Efectuarea evaluarii si furnizarea feedback-ului privind revizuirea procesului de formare profesionala a adultillor
17. Analiza si comunicarea rezultatelor istruirii
18. Dezvoltarea personala continua a formatorului
TEMATICA
Cursul cuprinde următoarele module:
- Definiția învăţării, tipuri de învăţare, mediul de învăţare, analiza unei experienţe de învăţare, identificarea propriului stil de învăţare
- Metode axate pe participant, metode axate pe formator, promovarea învăţării prin dinamica de grup, tehnici de prezentare în care folosim tehnologia pentru a pune în evidență mesajele cheie. Vor fi abordate următoarele metode interactive: brainstorming, studiu de caz, joc de rol, simulare, debate, puzzle, workshop, open space, fishbowl, quiz, etc.
- Definirea obiectivelor formării, Proiectarea activităţilor de formare, Construirea situaţiilor de învăţare, Pregătirea suportului de curs şi a materialelor auxiliare, Analiza nevoilor de formare, Stabilirea profilului participantului, Pregătirea planului de învăţare, Redactarea ofertei de formare, Promovarea ofertei de formare, Structura programului de formare. În cadrul sesiunii de realizare a conținuturilor se vor aborda tehnici de creare a unei paradigme, instrumente de proiectare a conținuturilor (mind maping, etc., utilizând software educațional gratuit).
- Informarea participanţilor privind activităţile de formare, Motivarea participanţilor la formare, Facilitarea activităţilor de învăţare, Rezolvarea conflictelor, Oferirea de feed-back participanţilor la formare, Adresarea întrebărilor pentru reflecţie, Includerea participanţilor în procesul de învăţare, Gestionarea controlului în învăţarea interactivă.
- Organizarea activităţilor de formare, Organizarea spaţiului în care are loc formarea, Negocierea programului de formare, Constituirea unităţilor de lucru, Asigurarea facilităţilor suplimentare, Constituirea şi gestionarea echipelor de formatori.
- Aplicarea probelor şi instrumentelor de evaluare, Metode de evaluare, Obiectivele evaluării, Evaluarea sesiunii de formare, Elaborarea portofoliului de evaluare, Evaluarea eficienţei programelor de formare, Revizuirea programelor de formare, Promovarea criteriilor şi sistemelor de asigurare a calităţii.
METODE/ METODOLOGIE
Schultz Development foloseste metoda de învățare experiențială, precum și învățarea bazată pe joc, o metodologie de lucru pe care am dezvoltat-o alături de partenerii noștri în cadrul proiectului GREAT (Game based Research in Education and Action Training).
Simularea reprezintă o altă metodă folosită: participanții vor fi puși în situații apropiate de cele din realitate, putând identifica impactul deciziilor luate asupra activității proprii, profitului companiei, precum și asupra echipei pe care o coordonează.
METODE/ METODOLOGIE
Schultz Development foloseste metoda de învățare experiențială, precum și învățarea bazată pe joc, o metodologie de lucru pe care am dezvoltat-o alături de partenerii noștri în cadrul proiectului GREAT (Game based Research in Education and Action Training).
Simularea reprezintă o altă metodă folosită: participanții vor fi puși în situații apropiate de cele din realitate, putând identifica impactul deciziilor luate asupra activității proprii, profitului companiei, precum și asupra echipei pe care o coordonează.
UNDE? – Education Point Bucuresti
CÂND? – 13 – 15 si 27-29 Mai 2024 (total 6 zile sala) 17 zile , studiu individual si practica.
GRUP ŢINTĂ – 5 persoane
CONDIŢII DE PARTICIPARE LA CURS
- studii superioare absolvite cu diplomă – de licenţă – Formator.
PREȚ/ BENEFICII
Investești:
Taxa de participare este 3000 lei/participant.Taxa de participare acoperă toate costurile cu privire la procesul de formare, suportul de curs, materiale de training, testele intermediare şi examenul de absolvire, pauzele de cafea şi masa de prânz
Câștigi:
- Interacțiunea cu un formator cu o vastă experiență;
- Participanții beneficiază de un serviciu marca Schultz Development, o companie serioasă și credibilă pe piața furnizorilor de training, cu experiență în realizarea standardelor ocupationale pentru diferite ocupații;
- Cursul a fost absolvit de peste 1500 de participanți care provin de la principalii actori ai pieței de training din România;
- Curs interactiv axat pe probleme practice și instrumente eficiente la standarde de excelență;
- Participantii vor deprinde cele mai eficiente şi moderne metode de training;
- Absolvenții vor avea oportunitatea de a aplica pentru poziții de formator, plătite cu onorarii atractive în cadrul proiectelor finantate prin Programele Uniunii Europene.
Alte tipuri de beneficii:
- Aplicabilitatea maximă în viaţa de zi cu zi a informaţiilor şi a abilităţilor dobândite şi caracterul preponderent practic;
- Mediul relaxat în care se desfăşoară cursul;
- Materiale de curs de cea mai bună calitate;
- Participanţii vor beneficia de 2 pauze de cafea
- Participarea ca trainer la programele de training Schultz dupa absolvirea cursului
FORMATOR Marius Dontu
Acţionar majoritar şi Manager General al Grupului de firme Schultz (Schultz Consulting, Schultz Development si Schultz Knowledge Londra) de profesie jurist, are 30 ani experienta ca Trainer din care 10 ani in Marea Britanie, 23 ani experienţă în management de proiect pentru companii, structuri guvernamentale, Programe ale Uniunii Europene, Programe ale Băncii Mondiale, Programul Naţiunile Unite pentru Dezvoltare, Programe guvernamentale.
A desfăşurat proiecte internaţionale cu parteneri din Germania, Finlanda, Danemarca, Franţa, Marea Britanie, Polonia, Portugalia,.
Trainer certificat la nivel naţional şi internaţional, la Universitatea Oxford, City & Guilds etc in Learning and Development, Agile Project Management, Prince 2, E-Learning Trainer, Train the Trainers, , Professional Competencies Assessor, Project Management, Leadership, Entrepreneurship. A dezvoltat numeroase programe internationale de training în diferite domenii:
Leadership & Management | Creativity & Innovation | Strategic Planning |
Complex Problem Solving | Behavioral economics | Training Delivery |
Change management | Conflict Resolution | L&D Excellence |
Organizational Communication | Business Agile | Mindfulness & resilience |
Coaching & Mentoring | E-learning | Diversity & Inclusion |
DOCUMENTE PENTRU ÎNSCRIERE:
Pentru a vă înscrie la curs vă rugăm să ne transmiteţi următoarele documente:
- copie carte de identitate;
- copie certificat de naştere;
- copie diplomă de licenţă/studii medii;
- fişa de înscriere completată
- copie certificat de căsătorie (în cazul doamnelor care şi-au schimbat numele după căsătorie);
Persoană de contact pentru detalii legate de înscriere si alte detalii administrative: office@schultz.ro
DOCUMENTE PENTRU ÎNSCRIERE:
Pentru a vă înscrie la curs vă rugăm să ne transmiteţi următoarele documente:
- copie carte de identitate;
- copie certificat de naştere;
- copie diplomă de licenţă/studii medii;
- fişa de înscriere completată
- copie certificat de căsătorie (în cazul doamnelor care şi-au schimbat numele după căsătorie);
Persoană de contact pentru detalii legate de înscriere si alte detalii administrative: office@schultz.ro
AGENDA CURSULUI
Ziua 1 Luni 13 Mai 2024
08:00 – 09:00 Primirea participantilor, sesiune administrativa (primire documente, emitere facturi/contracte)
09:00 – 10:00 Sesiune introductiva
10:00 – 10:20 Pauza de cafea
10:20 – 12:00 Invatarea la adulti / Stiluri de invatare
12:00 – 12:40 Pauza de pranz
12:40 – 14:30 Invatarea la adulti / Continutul si procesul invatarii
14:30 – 14:50 Pauza de cafea
14:50 – 16:00 Introducere in comunicare – Procesul de comunicare, Barierele comunicarii in Training
Ziua 2 Marti 14 Mai 2024
08:00 – 10:00 Tipurile de comunicare
10:00 – 10:20 Pauza de cafea
10:20 – 12:00 Adresarea întrebărilor in training
12:00 – 12:40 Pauza de pranz
12:40 – 15:00 Feed-back
15:00 – 15:20 Pauza de cafea
15:20 – 16:00 Procese în grup care influenteaza invatarea
Ziua 3 Miercuri 15 Mai 2024
08:00 – 10:00 Planificarea formarii – identificarea nevoilor de instruire si (stabilirea obiectivelor)
10:00 – 10:20 Pauza de cafea
10:20 – 12:00 Planificarea formării (stabilirea continuturilor formarii)
12:00 – 12:40 Pauza de pranz
12:40 – 15:00 Planificarea formarii : introducere in metode si tehnici, (Joc de rol, studiu de caz, Acvariu)
15:00 – 15:20 Pauza de cafea
15:20 – 16:30 Planificarea formării (realizarea design-ului de invatare)
Ziua 4 Luni 27 Mai 2024
8:00 – 10:00 Planificarea formarii : introducere in metode si tehnici, (Cum sa sustii o prezentare remarcabila)
10:00 – 10:20 Pauza de cafea
10:20 – 12:00 Planificarea formarii : Construire metode si tehnici de invatare
12:00 – 13:00 Pauza de cafea
13:00 – 14:30 Planificarea formării (realizarea design-ului de invatare)
14:30 – 15:00 Pauza de cafea
15:00 – 16:00 Planificarea formării (realizarea design-ului de invatare)
Ziua 5 Marti 28 Mai 2024
08:00 – 10:00 Livrarea sesiunii de formare
10:00 – 10:20 Pauza de cafea
11:20 – 12:00 Organizarea formarii: Pregatirea logistica si verificarea operationala
12:00 – 13:00 Pauza de masa
13:00 – 14:30 Evaluarea formarii
14:30 – 14:50 Pauza de cafea
14:50 – 16:00 Rolul formatorului
Ziua 6 Miercuri 29 Mai 2024
09:00 – 11:00 Evaluare / prestatie
11:00 – 11:30 Pauza de cafea
11:30 – 13:00 Evaluare / prestatie
13:00 – 14:00 Pauza de masa
14:00 – 15:20 Evaluare / prestatie
15:20 – 15:40 Pauza de cafea
15:40 – 16:40 Examen de absolvire