Odata cu evolutia fara precedent a tehnologiei, volumul de aplicatii pentru dispozitive mobile care sunt folosite in domeniul vanzarilor, a atins un nou prag. De pilda, potrivit unei cercetari realizate in SUA si citata de Business Insider, in acest an, companiile nord-americane vor dezvolta tot mai multe aplicatii destinate usurarii muncii angajatilor lor.

Studiul Frost&Sullivan indica faptul ca o mare parte dintre manageri, in jur de 5 din 10, au afirmat ca vor dezvolta in viitorul apropiat intre una si zece aplicatii pentru angajati, care pot fi folosite pe dispozitivele mobile. Analiza companiei Frost&Sullivan mai arata faptul ca aplicatiile preferate ale multor corporatii provin din: email prin wifi, urmata de automatizarea procesului de vanzari prin intermediul dispozitivelor mobile.

In contextul acestei cercetari, au fost analizate strategiile a peste 300 de sefi ai unor firme din America de Nord, unii dintre acestia fiind responsabili pentru dezvoltarea de aplicatii mobile.

Specialistii de la Frost&Sullivan sustin ca dezvoltatorii de aplicatii ar  trebui sa intreprinda mai multe demersuri pentru a convinge sefii unor corporatii de necesitatea acestora. Cercetarea arata si ca firmele din prezent invoca eficienta si productivitatea, ca fiind principalele motive pentru care furnizeaza aplicatii mobile pentru angajatii lor.



Odata cu maturizarea pietei aplicatiilor pentru dispozitive mobile, preferintele clientilor se schimba!

Cu toate acestea, sefii unor firme sustin ca se simte nevoia cresterii angajamentului clientilor si a imbunatatirii colaborarii pentru dezvoltarea aplicatiilor dedicate dispozitivelor mobile.

Un motiv important care ar sta la baza lipsei implementarii unor astfel de aplicatii este cel referitor la securitatea online, care inca pune probleme. Totusi, cercetarea mai arata ca desi preturile raman stabile, furnizorii de aplicatii sunt dispusi sa ofere discounturi pentru comenzile venite din partea companiilor.



In acest sens, SLA-urile sau „service legal agreements” inseamna o cale de asociere intre dezvoltatorii de aplicatii si companii, mai ales ca in SUA se observa o piata cu multi jucatori, spun specialistii.

Business Insider mai scrie ca firmele care dezvolta aplicatii pentru dispozitive mobile tind sa isi limiteze expansiunea, asa incat vanzarea directa nu reprezinta cea mai buna strategie pentru acestea. Concluzia acestui studiu este aceea ca jucatorii de pe piata ar trebui sa puna la dispozitie date cat mai clare despre beneficiile aplicatiilor pentru companii si reducerile de costuri pe care acestea le-ar putea genera in viitorul apropiat.

Totusi, companiile din acest domeniu trebuie sa tina cont de faptul ca odata cu maturizarea pietei aplicatiilor pentru dispozitive mobile, preferintele clientilor se schimba. In acest sens, dezvoltatorii ar trebui sa ofere solutii cat mai personalizate, asa incat sa abordeze aplicatiile pentru salariatii unei firme in contextul eficientei strategiilor de marketing, mai scrie Business Insider.

Mihai Matei