Costuri de pornire: 1.500 euro – 5.000 euro

Companiile mari si mici s-au obisnuit deja cu ideea ca trebuie sa aiba un site web. Dar avand doar un site web nu-ti garanteaza cresterea afacerii ca si companie – daca milioanele de clienti potentiali nu se impiedica de el, muncesti degeaba.

Ce trebuie sa faca o companie in acest caz? Daca esti un cunoscator al internetului si ai si cunostine de marketing la un nivel acceptabil, poti fi solutia pentru aceasata dilema din postura de internet marketing consultant. Vei cauta moduri prin care vei creste traficul site-ului unui client si vei stimula vanzarile prin link-uri catre alte site-uri, dezvoltarea de continut nou sau servicii pe site, crearea unor programe de marketing-direct prin email, precum si campanii de web advertising. Avantajele acestei afaceri sunt cele legate de creativitate, provocari noi si cerinte constante. Afacerile care se desfasoara pe internet sunt o realitate si, prin urmare, nevoia de publicitate si marketing este o necesitate. Ca si internet marketing consultant, va trebui sa ai cunostinte bine puse la punct, de web si internet in general, cu destula experienta in SEO, bannere, programe afiliate si toate celelalte puncte de interes ale navigarii pe internet si promovare. Ar trebuie sa ai, de asemenea, talent in publicitate si marketing, astfel incat sa poti inventa propriile modalitati prin care vei face ca site-ul unui client sa straluceasca.

 

Piata



Clientii tai vor fi afacerile cu site-uri ce functioneaza deja, dar care nu vor fi neaparat de succes. Decide cu privire la o piata tinta, de preferat una unde ai deja experienta de lucru, apoi incepe o campanie de mailing direct care vizeaza companiile din acest domeniu. Creaza-ti propriul site web si construieste link-uri pe alte site-uri – acest lucru va ajuta ca potentialii clienti sa te gaseasca si pe tine.

 

Echipament necesar



Vei avea nevoie de un computer cu o conexiune de internet de mare viteza, o imprimanta laser si abonamente la o mare varietate de furnizori de servicii de internet si comunitati online. Si din moment ce vei dori sa dezvolti propria nisa de piata – care este si cel mai bun mod de a evita sa fii ingropat de concurenta – vei avea nevoie, de asemenea, si de abonamente la reviste de trade si jurnale profesionale din nisa ta.