In volumul sau „Cum sa fii un manager si mai bun”, Michael Armstrong ne explica ce inseamna managementul crizei.

Ce este managementul crizei

Expresia „management de criza” a fost inventata de Robert Macnamara in timpul crizei rachetelor nucleare din Cuba, cand a sps: „De acum nu mai exista nicio strategie, ci doar managementul crizei.” Managementul crizei este o expresie utilizata mai frecvent in cercurile diplomatice, dar poate sa existe in orice organizatie unde presiunea evenimentelor (externe sau interne) sileste managementul in luarea de decizii rapide. Acestea apar deoarece cria este un punct de raspantie sau un moment de pericol si suspans, iar in prezentul nostru turbulent punctele de raspantie si momentele periculoase ne insotesc permanent.

Managementul de criza poate fi definit ca:

Procesul de a aborda o situatie sub presiune intr-un mod care sa planifice, organizeze, directioneze si controleze mai multe operatiunni  interconectate si sa dirijeze procesul de luare a deciziilor celor raspunzatori pentru rezolvarea rapida, dar nepripita, a probemei acute cu care se confrunta organizatia,

Crizele de management

In management se pot intampla diverse crize: o licitatie de preluare, un colaps in rata de schimb valutar, un medicament cu efecte secundare dezastruoase, un produs concurential ce apare pe neasteptate pe piata si pulverizeaza brandul lider de piata, o inovatie care trimite un produs in desuetudine, o greva brusca si pagubitoare, un director necinstit care aduce compania pe prima pagina a ziarelor, un incendiu sau o inundatie, plecarea la concurenta a unor membri esentiali ai exhipei de management si asa mai departe. Lista este nesfarsita.

Comportametul in managementul crizei

In cazul unei crize, lucrul cel mai important este sa va pastrati sangele rece.

Unul dintre talentele abordarii crizelor este de a le transmite tuturor celor din jur increderea ca intr-adevar gestionati criza. Indiferenta este un mod de a face acest lucru. Alta modalitate este sa lasati in chip deliberat impresia ca priviti situatia cu detasare – aproape relaxat – desi in realitate ati bagat in viteza a patra. In situatiile in care s-a dezlantuit iadul pe pamant, cand oamenii si hartiile zboara in toate partile si trei telefoane suna concomitent, un bun manager de criza se va lasa uneori pe spate in scaun, va sorbi din cafea si va flecari fara graba despre etapa de fotbal. Dupa aceea el isi va relua activitatea cu energie de doua ori mai mare.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)