Multe companii nu iau in seama customer service-ul, insa el joaca un rol foarte important in pastrarea si loializarea clientilor si in castigarea altora noi! Pana la urma, departamentul de customer service este cel care tine conexiunea directa dintre business si clienti. Este esential intr-o afacere, pentru ca prin furnizarea de servicii de top se cultiva o baza loiala de clienti care dezvolta incredere in afacere.

Oamenii fericiti sunt mult mai intelegatori cand vine vorba despre anumite schimbari sensibile, cum ar fi cresterea preturilor sau intarzieri, confuzii si alte mici probleme ce pot interveni in diverse companii. O investitie buna in serviciul cu clientii ajuta la promovarea brand-ului tau si la castigarea de noi clienti.

In consecinta, cum sa-ti reinventezi customer service-ul, astfel incat sa fie cat mai eficient?

Nu lasa clientii pe hold, ofera alternative



Nimic nu este mai enervant pentru un client decat sa fie prins intr-un apel in asteptare. De cele mai multe ori, brand-urile aleg sa puna o melodie pe fundal pentru a nu plictisi clientii. Insa daca timpul de asteptare este mult prea mare, cu singuranta clientii vor fi suparati. Asa ca, in loc sa ii lasi sa astepte, mai bine le oferi o alternativa. Celor care, din pacate, au fost pusi in asteptare, ofera-le ocazia sa aleaga un timp de apelare inapoi. Astfel, vor sti cand liniile vor fi libere si vor putea sa sune sau sa fie sunati atunci.

Centralizeaza informatiile astfel incat toti angajatii sa poata afla actualizarile companiei

Asta pentru ca de foarte multe ori clientii stiu mai multe despre noile promotii sau produse ale companiei, decat reprezentantii ei. Iar o centralizare a tuturor informatiilor care ar putea sa vizeze serviciile cu clientii, va eficientiza munca departamentului. Asadar, creeaza un folder comun sau intiaza o sedinta in care toate noutatile si actualizarile care au loc sa fie transmise intregii echipe.



Creeaza un program de recompense pentru clienti

Oferirea de stimulente clientilor care continua sa fie loiali afacerii tale este importanta. Adaugarea unor servicii suplimentare pentru acestia arata aprecierea pe care o ai pentru acestia si este ceva ce poate ajuta la o mai buna comunicare si la castigarea de noi clienti. Recomandarile raman cea mai buna metoda de promovare. Este in psihologia omului sa-si doreasca sa fie recunoscut si apreciat!

Comunicati misiunea, viziunea si valorile brandului

Daca misiunea si viziunea afacerii tale sunt corect comunicate, aduc transparenta intre brand si client. Un training al departamentului de customer service ar trebui sa contina toate informatiile despre valorile brandului – ce poate sa ofere, ce nu poate sa ofere, in ce crede si ce obiective isi propune. In asa fel, permiti angajatilor care se ocupa cu serviciul cu clientii sa isi orienteze eforturile in realizarea viziunii companiei, sa ia decizii corecte si sa faca promisiuni ce pot fi indeplinite clientilor.