A fi debutant intr-o noua companie poate fi un pic intimidant, dar si provocator si captivant. Dupa parcurgerea procesului de interviu, stii cat de mult conteaza primele impresii. Acum, ca ai acceptat rolul, este timpul sa te gandesti cum sa faci impresie in prima zi de lucru. Iata cateva sfaturi pentru a incepe cu dreptul la noul tau loc de munca.

Imbraca-te adecvat

Codul vestimentar variaza de la „profesionist in afaceri” la „casual”, in functie de locul de munca si cultura. Cel mai bun mod de a decide daca ce porti este adecvat este sa intrebi inainte de prima zi sau sa ii observi pe colegii cu care s-ar putea sa te fi intalnit in timpul interviului de angajare.

Modul in care te imbraci poate avea un impact semnificativ asupra primei impresii. In principiu, exista trei optiuni de imbracaminte principale asteptate astazi: profesionist in afaceri, casual in afaceri si casual.

  • Profesionist in afaceri – inseamna de obicei ca vei purta un costum si o cravata la serviciu. Acest tip de imbracaminte formala poate fi inca gasit in industrii mai traditionale, cum ar fi serviciile financiare sau bancare;
  • Business casual – este un pas sub imbracamintea profesionala. Adesea inseamna a purta pantaloni kaki de exemplu si o camasa, sau ceva similar. Aceasta imbracaminte este foarte intalnita in multe domenii, inclusiv inginerie, marketing si contabilitate. In unele cazuri, o afacere le va permite angajatilor sa se imbrace mai lejer;
  • Imbracamintea casual – este cea mai lejera si se refera de obicei la blugi, la o camasa casual si la niste incaltari comode, cum ar fi adidasi Puma pentru barbati.

Incepe cu o nota pozitiva

Cel mai bine este sa incepi cu o baza de experiente pozitive impartasite. Primele tale conversatii cu noii colegi sunt cruciale, deci este important sa ai o atitudine pozitiva, sa lasi orice probleme personale acasa si sa arati entuziasm si apreciere pentru ca ti se ofera posibilitatea de a face parte din echipa.



Fii tu insuti

Fii tu insuti. Nu te preface ca esti ceva mai bun decat esti. Colegii si superiorii tai vor aprecia acest lucru. Altfel, de-a lungul timpului, vei fi descoperit, si nu va fi in avantajul tau. De asemenea, te ajuta sa-ti intelegi punctele forte. Poate ca esti grozav cu oamenii sau poate ca onestitatea sau modestia sunt punctele tale forte. Oricare sunt ele, este important sa le folosesti. De asemenea, te ajuta sa identifici punctele unde nu excelezi si unde mai ai de lucrat.

Retine numele

Nimeni nu se va uita la tine pentru ca nu ti-ai amintit numele tuturor in prima zi de lucru, dar acum este momentul sa te concentrezi pe amintirea lor. Incearca sa scrii cateva note despre persoanele pe care le intalnesti pe tot parcursul zilei, inclusiv numele, functia si eventual cateva detalii despre fiecare. Aceste notite te pot ajuta sa-ti amintesti pe cine ai intalnit si care este rolul fiecarei persoane in cadrul firmei.

Pune intrebari

Nimeni nu se asteapta sa stii totul atunci cand incepi o noua slujba, deci este ocazia ta de a pune cat mai multe intrebari pana cand intelegi o anumita sarcina si te adaptezi la noile procese si sisteme. Asculta-ti colegii, pune intrebari si comunica deschis cu supraveghetorii tai despre orice probleme care apar. Comunicarea, participarea si capacitatea ta de a asculta vor fi observate si apreciate pe termen lung.



Ia initiativa

In majoritatea cazurilor, vei avea sarcini usoare la inceputul unui nou job. Un start lenta iti permite sa-ti gasesti ritmul si sa te adaptezi Pe masura ce te familiarizezi cu procesele si sistemele, ia initiativa si cere mai multe taskuri.

Gaseste un mentor

Pe masura ce cunosti mai multi oameni in cadrul organizatiei, incepe sa te gandesti la dezvoltarea unei relatii cu un coleg aflat pe o pozitie superioara in organizatie. A avea pe cineva de incredere si pe care sa-l urmezi poate avea multe beneficii si te poate ajuta sa avansezi in cariera.

Ramai organizat si stabileste obiective

Daca nu esti foarte organizat, dezvolta un sistem care sa tina evidenta intalnirilor si proiectelor care ti-au fost atribuite in prima saptamana. Decide inainte, stabilindu-ti obiective si examineaza-le pe masura ce progresezi in activitatile respective. Ceea ce este important pentru tine in primele trei luni la un loc de munca va diferit fata de ceea ce iti vei dori sa realizezi dupa jumatate de an in firma.

Dezvolta relatii

Profita de fiecare ocazie sa cunosti persoane cheie din organizatie, participand la intalniri si conferinte. Foloseste fiecare oportunitate pentru a colabora cu mai multi colegi si a-ti dezvolta lista de contacte.

Mai presus de toate, este important sa fii loial si sa pastrezi o minte deschisa. Mult succes in prima zi si in toate zilele care urmeaza!