Unul dintre adevărurile de necontestat din lumea afacerilor zilelor noastre este că succesul oricărui business depinde în primul și-i primul rând de satisfacția clienților săi. Și, chiar dacă le pui la dispoziție cele mai bune produse sau servicii, acest lucru nu va fi suficient. Celălalt factor, aproape la fel de relevant, este și procesul de livrare.

Așadar, ce poți face pentru a oferi cele mai bune condiții de livrare? În primul rând, ai putea să folosești Innoship, platforma de management al livrărilor de tip „multi-carrier shipping”. Desigur, asta presupune să aplici și următoarele sfaturi!

Evaluează situația actuală

Schimbarea nu poate surveni dacă mai întâi nu analizezi situația curentă. Așadar, începe prin a descoperi ce se întâmplă în prezent cu depozitul tău, cu managementul stocurilor și achizițiilor sau cu numărul de comenzi. N-ar strica nici să ceri feedback de la clienți pentru a descoperi ce nu merge bine sau ce poate merge mai bine.

Pe măsură ce definești fluxurile deja existente vei putea descoperi noi moduri prin care să eficientizezi procedurile de lucru viitoare.



Instruiește personalul

Eficientizarea proceselor de livrare nu depinde doar de procesele de livrare noi, ci și de angajații care se ocupă de ele. Așadar, asigură-te că aceștia vor beneficia de training de specialitate, atât pentru logistică, cât și pentru utilizarea noilor sisteme software. Majoritatea furnizorilor de platforme de gestionare a livrărilor vor oferi și aceste servicii incluse în pachetul final!

Folosește mai multe servicii de curierat

Pe lângă faptul că vei putea compara tarifele și opțiunile de livrare și vei avea mai multă putere de negociere, beneficiarii principali ai acestei schimbări vor fi în primul rând clienții. Aceștia se vor bucura de mai multe opțiuni de livrare, de exemplu livrarea către puncte fixe.

În general, factorii care determină abandonarea unui coș sunt costurile ridicate de livrare, timpii prea mari de livrare sau lipsa unei opțiuni de livrare convenabilă pentru clientul respectiv. Livrarea la punct fix scapă clientul de o mulțime de inconveniente și îi permite acestuia să ridice produsele atunci când are timp, inclusiv noaptea.



Pentru comerciant, livrarea la punct fix asigură o rată de retur mai mică, costuri de livrare mai mici, dar și mai puține interacțiuni cu clienții care solicită reprogramarea sau redirecționarea livrării. Nu uita să colaborezi atât cu câțiva curieri zonali, cât și cu cei specializați pe produse ceva mai voluminoase.

Gestionează mai bine retururile

Cu ajutorul unei platforme specializate vei putea să implementezi mai multe metode de preluare, să oferi vizibilitate asupra procesului de retur, dar și să aloci automat comenzile curierului potrivit, grație unui algoritm specializat. Clientul va primi de asemenea notificări automate care să-l țină la curent cu situația coletului returnat pe întreaga durată a procesului.

Acest proces de notificare automată a clienților poate fi folosit pentru toate activitățile de livrare, nu doar pentru retururi. În plus, alocarea inteligentă a comenzilor către curierul potrivit poate să te ajute să-ți scazi costurile lunare de livrare cu până la 25%.

Aplică aceste soluții și vei observa destul de repede schimbări în ceea ce privește nivelul de satisfacție al clienților.