Exista mai multe tipuri de comunicare. In acest articol va sunt prezentate tipurile de comunicare pe scurt, pentru a intelege diferentele dintre acestea:

  1. Comunicarea verbala

Se bazeaza pe cuvantul vorbit, sau cuvantul scris. Foloseste o limba si un limbaj comun.

Se sprijina pe functia semiotica. Mai este denumita si comunicare codata.

 

  1. Comunicarea nonverbala

Este denumita si limbajul trupului sau comunicare analogica. Are o pondere mult mai mare in ceea ce priveste continutul unui mesaj decat comunicarea verbala, acest aspect fiind pus in evidenta prin experimentele lui Birdwhistell, Mehrabian si Rime. Se sprijina pe analizatori. O forma deosebita de comunicare nonverbala este reprezentata de utilizarea spatiului.

 

 

  1. Comunicarea interpersonala

Se realizeaza intre doua sau mai multe entitati, este influentata de o serie intreaga de factori si produce mai multe efecte dintre care unul foarte important si anume efectul Steinzor.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

 

  1. Comunicare intrapersonala

Reprezinta dialogul individului cu sine insusi.

Are un rol important in realizarea echilibrului intrapsihic al fiintei umane.

 

  1. Comunicare de grup

Este o extensie a comunicarii interpersonale. Este folosita cu succes in psihoterapie.

 

  1. Comunicarea mediatizata

Simtul comun o defineste ca fiind comunicarea de masa, ceea ce este gresit. Este accesibila oricui si nu necesita specialisti ai comunicarii. Se realizeaza prin intermediul unui canal de transmitere.

 

  1. Comunicarea asa-zis de masa

Este o forma a comunicarii mediatizate care se adreseaza maselor. Foloseste specialisti ai comunicarii, iar comunicatorii sunt confruntati cu o serie intreaga de probleme.

 

  1. Comunicare esopica

Se realizeaza prin intermediul analogiilor, fabulelor, aluziilor. Un exemplu de comuicare este si dezmintirea. Opus comunicarii esopice este limbajul de lemn.

 

  1. Comunicarea politica si electorala

Strategii ale comunicarii politice: proiectarea, aducerea la cunostinta opiniei publice, verbala si nonverbala. Reguli de baza ale comunicarii politice: pastrarea coerentei, adaptarea la prezent, crearea si mentinerea unei identitati proprii, coordonarea.

 

  1. Comunicare de intreprindere

Comunicarea din interiorul sistemului-intrasistemica. Comunicare cu exteriorul-intersistemica.

 

  1. Comunicarea publica

Comunicare prin intermediul institutiilor statului, ministere, regii autonome etc: comunicare locala, primarii, consilii judetene, etc. Are ca scop principal creearea unei identitati proprii a oamenilor care traiesc intr-o anumita regiune.

 

  1. Comunicarea publicitara

Se refera la crearea de imagine pentru orice sistem si promoveaza imaginea sistemuui.

 

  1. Comunicare educativa

A fost dezvoltata de Open University din Marea Britanie.

Are ca principal scop promovarea stiintei in randul maselor.

 

  1. Comunicare organizatiilor societatii civile

Functioneaza ca un sistem de alarma in urmatoarele cazuri:

calamitati naturale, razboaie, seceta, etc.

 

  1. Comunicarea paradoxala

Se foloseste in situatii de razboi.

Consta in principal din dezinformarea si manipularea adversarului. Foloseste cenzura.

 

  1. Comunicarea internationala

Prezinta doua intelesuri majore: transfer si contratransfer informational dintre reprezentantii puterilor lumii si opinia publica; dialogul sau negocierea diplomatica.