De ce este important sa fim atenti la trendurile in branding pentru 2017 ? Relevanta brand-ului  este deja o poveste bine cunoscuta oricarui  antreprenor, la fel si importanta culorilor alese pentru crearea elementelor vizuale ale brand-ului.

Intreprinderile la inceput de drum au nevoie de mai mult de designer si un strateg de campanie bun. Crearea unei imagini pozitive asociate firmei implica si o doza de psihologie. Este vitala urmarirea  evolutiei mentalitatii colective in materie de publicitate.

Anul 2016 a subliniat nevoia oamenilor de a se intoarce la natura si atractia pentru stilul de viata sanatos. Trendul Hygge, asa cum este acesta denumit, a schimbat definitiv perceptia asupra consumerismului si a comercialului. In anul 2017 trendul stilului de viata sanatos, simplu si „zen” ramane printre preferintele populatiei vestice.

Trendurile in branding pentru 2017 sunt axate pe : realism, transparenta si sinceritate.

Industria mancarii este cel mai bun exemplu. Oamenii sunt din ce in ce mai atenti in privinta chestiunilor ce tin de sanatate, asadar cei mai multi vor sa stie cum rata produsul lor final si ce contine. Puteam lua, spre exemplu, brand-ul Fru Fru  ofera onestitate prin ambalajul transparent si modul in care are expuse clare, vizibil ingredientele pe ambalaj.

Toate aceste caracteristici trebuie sa se vada in produsul finit. Anul acesta reclama nu se mai axeaza pe ambalaj ci pe produsul finit.



Ce ramane pentru designerii de publicitate? Emotie, culori si activitate

In materie de culori oamenii asteapta culori „fresh”, solide si apropiate de natura. Conform unor studii recente anul acesta se va concentra in jurul paletei de culori de tipul  verde-galben, de inceput de primavara si culorilor pamantii dar si a celor care se aproprie de alimente sanatoase precum culoarea uleiului de masline. Cu toate acestea, culorile cu care poti rula pe lunga durata raman culorile primare : rosu, galben, albastru.

In materie de fotografii este la moda sinceritatea. Filtrele de pe instagram sunt dragute, insa in materie de fotografii pentru reclame anul acesta se poarta emotia reala, nefiltrata. Oamenii raspund mult mai bine fotografiilor profund expresive. In plus, accentul o sa cada mai mult pe ceea ce fac oamenii decat pe cum arata. In anul 2016 oamenii au devenit tot mai activi si mai interesati de cariera si sanatate. Imaginea femeii diafane sau a barbatului supra-aranjat pica pe locul doi. Fotografiile sau reclamele televizate care pun accentul pe activitate fata de reclamele care se concentreaza pe aspect. Inclusiv in revistele dedicate femeiilor.