Chris Brogan, consultant, IBM, Google, Disney, Coca-Cola si a mai multor companii multinationale, foloseste o strategie de email marketing usor neobisnuita. O campanie de email marketing, facuta cum trebuie, poate fi extrem de eficienta si poate sa aiba un impact vizibil asupra afacerii. Ce ne recomanda Chris Brogan?
3 idei de Email Marketing de la consultantul IBM, Disney, Google
Chris Brogan are o strategie usor diferita. In loc sa caute sa creeze o lista imensa de adrese de email, acesta incearca sa mentina o lista oarecum mica de oameni carora le trimite email-uri.
1. O lista mai mica de adrese de e-mail poate fi mai buna.
Lista de email a lui Chris Brogan, nu trece de 32.000 de persoane. Un numar relativ modest, fata de listele de 200.000 de adrese de email ale companiilor mari, care se ocupa de campanii de email marketing. Desi ar putea usor sa ajunga la aceste numere, Chris Brogan sustine ca este mai bine sa ai o lista modesta, dar cu oameni care raspund si reactioneaza, decat o lista imensa din care doar 300 de persoane se uita pe e-mail. La finalul zilei, este important ca oamenii sa reactioneze pozitiv fata de campania ta.
2. Uman
De la adresa de email, la aspectul newsletter-ului si crearea de relatii cu cei carora le trimite campania, Chris Brogan incearca sa arate oamenilor ca in spatele acelui email este un om cu care se poate comunica. Newsletter-ul lui Chris nu are HTML sau o tema draguta. In plus, foloseste adresa lui de email personala, nu tipicul „@noreplay”. Insa ce este cu adevarat interesant, este faptul ca el chiar raspunde oamenilor care se incumeta sa raspunda emailurilor lui. Chris Brogan merge pe ideea ca o campanie de email trebuie sa fie echilibrul perfect intre „cumva personal” si ” afaceri”. In definitv, emailurile sunt ceva destul de personal, in ciuda reclamelor care ne sunt transmise prin email.
3. Autenticitate
Chris Brogan a renuntat la strategiile vechi de email marketing, reci si impersonale. Acesta s-a concentrat pe a crea o relatie solida cu cei carora le trimite email-ul cu promotia sau serviciul, pentru ca ii permite sa fie el insusi. Fie ca glumeste cu oamenii care il considera un robot, fie ca vorbeste in stilul sau, acesta se concentreaza pe un singur lucru: cum sa faca oamenii sa comunice si sa se implice in campaniile sale.
Iar solutia sa de succes a fost sa renunte la masca de robot, la automatizare si sa abordeze oamenii intr-un mod mult mai personal.