Era Web 2.0 este cea a generarii de continut in mediul online. Ei bine, deja Internetul este plin de astfel de postari, dar nu toate sunt de calitate. In vederea promovarii afacerii tale in online, trebuie sa creezi continut care sa fie pe placul utilizatorilor. Bineinteles ca prima etapa este alegerea de materiale in functie de publicul tinta al companiei tale, dar cand vine vorba de formatul in care sa publici respectivul continut, pentru ce optezi?
Iata cinci formate care au sanse foarte mari sa isi atinga scopul.
1. Studii de caz
In functie de situatie, acestea pot fi mai complexe sau mai simple. Spre exemplu, daca vrei sa convingi oamenii ca produsul sau serviciul oferit de tine este solutia potrivita pentru ei, opteaza pentru un studiu de caz interesat care sa aduca aceasta concluzie. Ideal este sa prezinti un grafic sau o imagine cu concluziile cercetarii, iar pentru studiul integral sa lasi un link. Nu toata lumea doreste sa citeasca astfel de texte, dar rezultatele interesante atrag.
Printre avantajele acestor materiale se numara si faptul ca atrag multe surse precum presa, alte site-uri de incredere si au sanse sa ajunga virale.
2. E-book-uri
Un e-book este o publicatie online, in format pdf. Acestea pot varia ca dimensiuni, dar este important sa fie mai lungi decat un simplu articol. Totodata, trebuie sa ofere continut de calitate si specializat.
Daca aceste reguli sunt respectate, poti apela la ele pentru a-ti promova afacerea si pentru a-ti creste mult nivelul de credibilitate.
3. Inregistrari audio
Acestea mai sunt numite si podcast-uri si reprezinta, practic, un e-book in format audio. Cu ajutorului lui, le oferi oamenilor un nivel sporit de confort, iar ei apreciaza acest lucru. Din ce in ce mai multe persoane isi descarca astfel de fisiere pe dispozitivele mobile pentru a le asculta cat timp sunt pe drum, cand fac jogging si asa mai departe. In plus, intonatia potrivita are un rol esential in atingerea obiectivelor de marketing.
Si aici trebuie sa ai grija referitor la faptul ca este obligatoriu sa oferi continut de calitate, din care oamenii sa invete ceva.
4. Clipuri video
Acest tip de materiale este cel care prinde cel mai bine la utilizatori, daca este ofera ceva deosebit. Cele mai distribuite clipuri sunt cele care fac apel la o latura emotionala: fie ca ii fac pe oameni sa rada, fie ca le trezesc diferite alte sentimente. Atentie! Daca recurgi la publicarea unui continut video care starneste emotii negative precum vina, frica si asa mai departe, este strict necesar sa oferi si solutia problemei respective.
5. Grafice informative (infographics)
Acestea reprezinta o foarte buna modalitate de a combina lucruri interesante si statistici cu elemente vizuale care sa atraga utilizatorii. Social media este plina de astfel de materiale, dar oamenii nu s-au plictisit inca de ele, atata vreme cat sunt interesante cu adevarat.