In cartea “Cum sa concepi un plan de marketing”, John Westwood explica avantajele online-ului in vanzari. In continuarea articolului aflam cu ce ne poate ajuta un site si e-mail marketing pentru a vinde eficient.
Site-ul Web
Internetul constituie un canal de vanzari important pentru toate tipurile de produse. Majoritatea lanturilor importante de magazine dispun de o facilitate de cumparare online. Clientii pot comanda cumparaturile saptamanale, iar acestea le sunt aduse la usa.
Unul din efectele acestor site-uri Web este reducerea preturilor. Clientul poate acum naviga in Web si compara preturile de la diversi furnizori. Dar companinile mai au un avantaj. Ele isi pot exploata site-urile Web la maximum si le pot folosi la promovarea vanzarilor. Utilizarea programelor de analiza Web permite companiilor sa identifice paginile cele mai populare ale site-urilor. Dar si promotiile pe care s-au “dat” cele mai multe clicuri cu mouse-ul. In esenta, partile care atrag si cele care nu-I atrag pe utilizatori. Se poate urmari unde intra si unde ies utilizatorii din site. De asemenea, de unde provin acestia (motoare de cautare etc.), unde se indreapta dupa aceea, cat dureaza vizita pe site si cate pagini citesc. Toate acestea reprezinta un feedback mult mai detaliat decat cele disponibile in alte medii.
E-mail/e- marketing
E- marketing si analiza Web au adus cu sine mari schimbari in tactica de marketing. E-mail-ul este modul ideal de constructie a unor relatii pe termen lung cu clientii. Exista numeroase companii de e- marketing. Acestea pot furniza tehnologii bazate pe permisiune pentru a facilita comunicarea intre firme. Dar si crearea sau completarea bazei de date existente cu clienti curenti si potentiali, realizand campanii de e- marketing orientate. Acestea contin informatii si oferte specifice intereselor fiecarui client. Marketing cu permisiune poate transforma vizitatorii online in clienti pe viata, permitand comunicarea regulata cu clientii existenti si potentiali. A oferi consumatorilor controlul total asupra mesajelor pe care le primesc – este viitorul in marketing direct pe Internet. Marketing cu permisiune este solutia ideala de personalizare a relatiilor si de asigurare a suportului continuu al clientilor.
In cazul e-mailurilor cu permisiune, rata raspunsurilor este cuprinsa intre 5-15 procente. Mult mai mare decat la publicitatea pe bannere (0,5 procente). Sau la reclamele prin posta clasica (intre 1 si 3 procente). O campanie de marketing direct prin e-mail nu numai ca asigura o cota mai mare de raspunsuri. Costurile sale sunt numai o parte din cele ale metodelor mai traditionale de marketing.
Buletinele prin e-mail pot chiar determina cati utilizatori deschid mesajele si care sunt elementele pe care se executa clic, daca exista.