Odata cu avansarea tehnologiei, vanzarile si-au schimbat si ele mediul de desfasurare. In prezent, mediul online ofera o varietate de produse si servicii si este mai bogat ca niciodata. Pentru a pune capat tuturor indoielilor cu privire la piata produselor digitale, am creat o lista 8 dintre cele mai populare mituri despre acest subiect:

1. O afacere digitala functioneaza automat

Un alt mit mediatizat este ca, odata inceputa o afacere online, aceasta va functiona de la sine. Majoritatea oamenilor considera ca afacerile digitale nu aduc niciun fel de griji si produc doar castiguri, reusind sa functioneze automat.

Este adevarat ca instrumentele digitale iti permit sa automatizezi diverse procese, precum trimiterea de newslettere, raspunsuri automate la mesajele clientilor sau programarea postarilor. Cu toate acestea, afacerile digitale nu pot functiona automat in totalitate.

Toate aceste instrumente servesc pentru a facilita activitatea de zi cu zi, dar iti impun sa actionezi strategic, in spatele fiecarui proces automatizat aflandu-se multa munca si actiuni menite sa aduca rezultate benefice. Nici o afacere, fie ca functioneaza in online sau traditional, nu isi poate desfasura activitatea automat.

2. Mai putina munca

Cand lucrezi pentru tine te vei bucura de un program mult mai flexibil. 

Cu toate acestea, a avea un program flexibil nu inseamna neaparat mai putina munca. Chiar daca poti incepe si incheia activitatile oricand doresti, va trebui sa dedici acelasi timp si efort pentru afacerea ta pe care l-ai dedica si in cazul unui loc de munca conventional.

Un alt factor pe care multe persoane ajung sa il uite este ca, in majoritatea cazurilor, antreprenorul digital functioneaza, initial, singur. Acest lucru inseamna ca va trebui sa isi asume responsabilitatea tuturor aspectelor afacerii.

  • Tehnici de vanzare
  • Finanate si economie
  • Management si leadership
  • Marketing si branding
  • Marketing online
  • Resurse umane
  • PR si comunicare
  • Idei de afaceri
  • Interviuri antrepenori de succes
  • Povesti despre afaceri de succes
  • Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare

Tehnici de vanzare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Cum sa fii un lider eficient

    Cum sa fii un lider eficient

Cum sa fii un lider eficient

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Instrumente creative pentru reclame virale

    Instrumente creative pentru reclame virale

Instrumente creative pentru reclame virale

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Marketing online

    Marketing online

Marketing online

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Resurse umane

    Resurse umane

Resurse umane

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • PR si comunicare

    PR si comunicare

PR si comunicare

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Start afacere

    Start afacere

Start afacere

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

3. Nu este nevoie sa studiezi

Pentru inceput, trebuie sa stii ca termenul de „studiu” nu se limiteaza la invatarea intr-o sala de cursuri si se refera la tot felul de cunostinte pe care le poti dobandi pentru a indeplini o sarcina cu succes.

Pe scurt, va trebui sa studiezi daca doresti sa iesi in evidenta pe piata produselor digitale.

Pentru cei care doresc sa fie producatori, de exemplu, este necesar sa mearga si mai departe pentru a intelege piata, sa identifice nisa potrivita si sa inteleaga nevoile fiecarui public pentru a construi o strategie puternica de marketing. Aici este nevoie de o intelegere profunda a modului in care produsul sau serviciul tau poate fi solutia ideala pentru publicul vizat.

Si lucrul acesta continua, chiar si dupa lansarea produsului/serviciului. Pentru a asigura longevitatea afacerii tale, va trebui sa alimentezi o relatie constanta cu publicul, oferind continut de calitate si actionand direct pe „durerile” acestor utilizatori, pentru a-i convinge sa continue sa cumpere de la tine.

Cu cat studiezi mai mult piata si intelegi nevoile publicului, cu atat oferta ta va fi mai asertiva si, in consecinta, va aduce mai multe vanzari.

4. Trebuie sa ai multi bani pentru a incepe o afacere digitala

Cele mai multe afaceri de succes au inceput de la bugete mici. Desigur, daca doresti rezultate imediate, va trebui sa investesti bani in publicitate, pentru ca oamenii sa auda despre tine. Dar, daca ai un plan de afaceri bine structurat care prevede toate aceste cheltuieli, nu vei avea surprize mari pana cand vei obtine un ROI pe masura eforturilor tale.

Nu sunt necesare sume uriase de bani pentru a incepe o afacere in online. Cu toate acestea, pentru a nu iesi in pierdere la sfarsitul zilei, trebuie sa iei in considerare factori precum: un calcul exact al sumelor necesare pentru a crea un produs, cat doresti sa investesti in publicitate, bugetul necesar pentru salariile potentialilor angajati precum si cheltuielile directionate spre chirie si alte utilitati daca afacerea ta are nevoie de un sediu stabil. Aceste lucruri vor oferi o marja buna de siguranta, mai ales in cazul afacerilor la inceput de drum.

5. Exista un secret unic pentru afacerile de succes

Multi oameni cauta o formula-minune pentru a face mai multe vanzari. Din pacate, nu exista o modalitate unica de a creste rata de conversie a afacerii tale, ci mai degraba o combinatie de factori.  

O strategie care functioneaza bine pentru un producator de electrocasnice nu va functiona pentru cineva care vinde piese auto, de exemplu. Exista o singura modalitate eficienta pentru a afla ce functioneaza pentru publicul tau: studierea pietei tale si efectuarea testelor repetate.   

Asadar, daca vei renunta cu usurinta in fata primei provocari, probabil ca piata de produse digitale nu este locul ideal pentru afacerea ta.

6. Fiecare produs digital va fi intotdeauna un succes

Internetul este plin de povesti despre oameni care au inceput sa investeasca in piata produselor digitale si au devenit antreprenori de succes peste noapte. Acest lucru poate da impresia ca piata digitala este o mina de aur si ca oricine decide sa investeasca in ea va avea succes.

La fel ca in orice tip de organizatie, succesul pe piata produselor digitale depinde de munca si efort.

Asa cum am explicat mai sus, trebuie sa studiezi piata online, sa intelegi publicul tinta la care doresti sa ajungi si sa oferi un produs sau serviciu care sa satisfaca nevoile consumatorului si, mai ales, sa iti promovezi afacerea intr-un mod corect.

Prin implicare si efort continuu, sansele tale de a iesi in evidenta pe piata produselor digitale si de a obtine o baza buna de clienti vor creste considerabil.

7. Trebuie sa ai o idee originala

Exista o perceptie des intalnita care spune ca pentru a atinge succesul in vanzari, trebuie sa lansezi un produs care nu a mai fost niciodata vazut pe piata. Din aceasta cauza, multi oameni ajung sa renunte inainte de a incepe. Pana la urma, cu atat de multi oameni pe glob si cu atat de multe optiuni disponibile pe internet, este practic imposibil sa creezi o idee 100% inovatoare. 

Vestea buna este ca antreprenoriatul nu este o cursa in care castiga doar o singura persoana: poti avea succes si pe piata digitala prin vanzarea unui produs intr-o nisa bine explorata, atat timp cat solutia ta este potrivita pentru nevoile utilizatorilor. Astfel, conceptul de inovatie se afla la intersectia competentelor tale si a nevoilor publicului tau.

8. Ai nevoie de o echipa mare pentru a crea un produs

Un alt mit care inconjoara piata produselor digitale este faptul ca este necesara o echipa numeroasa pentru a gasi o idee buna si pentru a infiinta o afacere pe internet.

Desi a avea sprijinul si munca altor oameni si profesionisti ajuta foarte mult, nu este o regula. Este posibil sa creezi singur un produs digital de la zero.

Cu diversitatea instrumentelor digitale disponibile, cum ar fi sumedenia de Software-uri si optiuni de site-uri web, este posibil sa creezi singur un produs digital, chiar si fara multe cunostinte tehnice in ceea ce priveste programarea sau design-ul.

Desigur, daca te bazezi pe ajutorul altora, intregul proces va fi mult mai usor, dar acest lucru nu este obligatoriu.